Τα άσχημα νέα για τους Ελβετούς αγρότες είναι καλά για τους καταναλωτές που πληρώνουν τις υψηλότερες τιμές τροφίμων στην Ευρώπη, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Ένα σύστημα δασμών που έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει την αγροτική βιομηχανία της Ελβετίας ουσιαστικά αποκλείει τις εισαγωγές εάν ένα προϊόν μπορεί να παραχθεί εγχώρια. Αντίθετα, εάν η κακή σοδειά ή η αύξηση της ζήτησης σημαίνει ότι δεν υπάρχει αρκετό κρέας, φρούτα και λαχανικά, οι εισφορές μπορούν να μειωθούν σε φθηνότερα προϊόντα από το εξωτερικό.

Ελβετία: Σχέδια για αύξηση του ΦΠΑ ώστε να χρηματοδοτηθούν οι υψηλότερες συντάξεις

Η επισιτιστική ανεξαρτησία

«Το καλοκαίρι, όταν τα εγχώρια προϊόντα βγαίνουν στην αγορά, οι τιμές αυξάνονται» εξηγεί ο  Μαξίμ Μποτερόν, οικονομολόγος της UBS. «Είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που συμβαίνει στη γύρω ζώνη του ευρώ, όπου οι τιμές πέφτουν εάν αυξηθεί η εσωτερική προσφορά».

Το αποτέλεσμα είναι ότι καλλιέργειες όπως τα ντοματίνια είναι συνήθως φθηνότερες όταν είναι εκτός εποχής.

Αυτό που ακούγεται σαν παράδοξο διατηρείται σε ισχύ από την κυβέρνηση, υπό την πίεση του ισχυρού λόμπι της γεωργίας της χώρας, για να προστατεύσει τους ντόπιους αγρότες και να διασφαλίσει την επισιτιστική ανεξαρτησία. Οι καταναλωτές ήταν σε μεγάλο βαθμό πρόθυμοι να δεχτούν το συμβιβασμό, ειδικά καθώς ο πληθωρισμός παρέμεινε πολύ κάτω από το επίπεδο που παρατηρείται στην ευρωζώνη.

«Τα ελβετικά προϊόντα συνδέονται με υψηλή ποιότητα και υψηλά περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα» σημειώνει ο Στέφαν Λιγκ, επικεφαλής φορολογικής και εμπορικής πολιτικής στο Πανεπιστήμιο του St. Gallen. «Ένα μεγάλο μέρος του ελβετικού πληθυσμού είναι έτοιμο να πληρώσει αυτές τις υψηλές τιμές για αυτό».

Στα 2,7 δισ. φράγκα οι επιδοτήσεις των αγροτών

Η κυβέρνηση περικόπτει τακτικά τις εισφορές, αλλά μόνο για συγκεκριμένες καταστάσεις. Αυτό συνέβη την περασμένη εβδομάδα για τα αυγά, καθώς τα ελβετικά κοτόπουλα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση παρά την αύξηση της εγχώριας παραγωγής κατά 35% την τελευταία δεκαετία. Οι αρχές επέλεξαν να αυξήσουν την ετήσια ποσόστωση εισαγωγών με μειωμένους δασμούς κατά 43% σε σχεδόν 25.000 τόνους για να εξασφαλίσουν τον εφοδιασμό μέχρι τα Χριστούγεννα.

Υψηλές τιμές αγροτικών προϊόντων

Παρά την προστασία που παρέχει το σύστημα, οι Ελβετοί αγρότες λένε ότι εξακολουθούν να παλεύουν μερικές φορές για να βγάλουν τα προς το ζην. Αυτό οδήγησε την κυβέρνηση να πληρώσει περίπου 2,7 δισ. φράγκα (3,1 δισ. δολάρια) σε άμεσες επιδοτήσεις στη γεωργία πέρυσι.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης την Παρασκευή σε ένα αγρόκτημα στο Wileroltigen, ένα χωριό 379 κατοίκων με φόντο τις Άλπεις, οι περισσότερες από τις καταγγελίες που απευθύνθηκαν στον υπουργό Οικονομίας Guy Parmelin αφορούσαν τη συντριπτική γραφειοκρατία και τους αυστηρούς κανόνες για τα φυτοφάρμακα. Αναγνώρισε ότι οι τιμές αποτελούν πρόβλημα, αλλά είπε ότι τα ελβετικά παντοπωλεία πληρούν αυστηρότερα πρότυπα και υπογράμμισε την ανάγκη για επισιτιστική ασφάλεια.

«Παράγουμε σε μια χώρα όπου το κόστος είναι υψηλό», είπε ο πρώην οινοποιός στους δημοσιογράφους. «Πρέπει να διατηρήσουμε τα σύνορα, αυτή είναι η ασφάλειά μας για να διατηρήσουμε την παραγωγή στην Ελβετία». Η επιθυμία να είμαστε ανεξάρτητοι από τους άλλους είναι βαθιά ριζωμένη στη στεριά, πλάτους 220 χιλιομέτρων (140 μίλια), η οποία ήταν ουδέτερη κατά τη διάρκεια δύο Παγκοσμίων Πολέμων και είναι το μόνο μεγάλο κράτος στην κεντρική Ευρώπη που δεν έχει ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι υψηλοί τοπικοί μισθοί σημαίνουν ότι πολλοί Ελβετοί καταναλωτές μπορεί να μην συνειδητοποιούν ότι πληρώνουν περίπου 50% περισσότερα για φαγητό από τους γείτονές τους, σημειώνει το πανεπιστήμιο Legge του St. Gallen. 

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»