![Βrexit: Γιατί οι αεροπορικές εταιρείες «πετούν» στις ΗΠΑ για… σέρβις ρουτίνας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/airplane.jpg)
Μια νεοσύστατη βρετανική αεροπορική εταιρεία εμπορευμάτων ανακοίνωσε ότι η γραφειοκρατία του Brexit την ανάγκασε να φτάσει μέχρι τις ΗΠΑ για τακτικές υπηρεσίες και επισκευές στα αεροσκάφη της, με τεράστιο περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος.
Ο διευθύνων σύμβουλος της One Air, Κρις Χόουπ, δήλωσε ότι η τελευταία κυβέρνηση απέτυχε να κάνει κάποια αποτίμηση των επιπτώσεων του Brexit για τις αερομεταφορές και ότι ο κλάδος ανησυχεί ότι οι Εργατικοί θα έκαναν μια παρόμοια «μυστηριώδη» παράλειψη όταν ξεκινήσουν συνομιλίες με την ΕΕ για πιθανή επαναφορά των διμερών εμπορικών σχέσεων.
Η εταιρεία έχει επικρίνει τους κανόνες μετά το Brexit που απαιτούν από τους Βρετανούς πιλότους να επανεξετάζονται επίσημα για πανομοιότυπα προσόντα στην ΕΕ με σημαντικό κόστος, ενώ οι άδειες μηχανικών που αποκτήθηκαν με κόπο καθίστανται πρακτικά άχρηστες εκτός Βρετανίας.
Μέρος του προβλήματος είναι η έλλειψη αμοιβαίας αναγνώρισης για όσους διαθέτουν επαγγελματικά προσόντα μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου, κάτι που προκαλεί επίσης προβλήματα στους αρχιτέκτονες και τους λογιστές.
Το πρόβλημα της One Air επιδεινώνεται από τη θέση της ως η μόνη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο που εκμεταλλεύεται Boeing 747.
Οι υποδομές σέρβις και συντήρησης για τα αεροσκάφη αυτού του τύπου εξαφανίζονται γρήγορα καθώς οι επιβατικές αεροπορικές εταιρείες έχουν στραφεί στην Airbus από την πανδημία και μετά. Ως μέρος της συμφωνίας για το Brexit, οι εταιρείες μηχανικής αεροσκαφών που εδρεύουν σε χώρες μέλη της ΕΕ θα μπορούσαν να υποβάλουν αίτηση για αναγνώριση στο Ηνωμένο Βασίλειο πριν από το τέλος του 2022, αλλά δεν υπήρχαν λήπτες για τα 747.
Αυτό σημαίνει ότι η One Air αναγκάζεται να δίνει μάχη για slots σε ένα συνεργείο επισκευής στη Γερμανία που αναγνωρίζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο ή να μεταβεί στις ΗΠΑ για την εργασία συντήρησης που πρέπει να γίνει στα αεροσκάφη της.
«Στους επτά μήνες αυτού του ημερολογιακού έτους μέχρι στιγμής, είχαμε δύο σέρβις που έπρεπε να γίνουν στις ΗΠΑ. Το είδος της διαφοράς σταδιακά στο κόστος πλησιάζει τα 500.000 δολάρια για καθένα από αυτά», είπε ο Χόουπ, με αποτέλεσμα μέχρι στιγμής το κόστος να ανέρχεται σε 1 εκατομμύριο δολάρια.
«Είναι δυνατό για τους οργανισμούς [της ΕΕ] να λάβουν έγκριση από το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά … θα έπρεπε να υποβάλουν αίτηση στο Ηνωμένο Βασίλειο σαν να ήταν νέος φορέας εκμετάλλευσης και πρόκειται για διπλούς κανονισμούς, κάτι που περιπλέκεται πολύ. Το κόστος και ο χρόνος για να γίνει αυτό είναι αρκετά απαγορευτικό για την πιθανή εξυπηρέτηση ενός στόλου δύο ή τριών αεροσκαφών».
Παρόμοια ζητήματα έχουν προκύψει στη χημική βιομηχανία, με τεράστιο κόστος που σχετίζεται με τη συμμόρφωση με δύο σειρές κανονισμών, που προέρχονται και οι δύο από την ίδια αρχική νομοθεσία της ΕΕ.
Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει μια διμερή συμφωνία με τις ΗΠΑ, κάτι που η αεροπορική βιομηχανία ελπίζει ότι θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο για την επαναφορά των σχέσεων με την ΕΕ.
Τα αεροσκάφη πρέπει να συντηρούνται κάθε τρεις μήνες, κάτι που διαρκεί μία εβδομάδα τη φορά, με μεγαλύτερο έλεγχο, που διαρκεί ένα μήνα, κάθε δύο χρόνια.
Οι τακτικές επισκευές αποτελούν επίσης πρόβλημα, καθώς τα εξαρτήματα μπορούν να τοποθετηθούν σε αεροσκάφη του Ηνωμένου Βασιλείου μόνο εάν έχουν εγκριθεί από το Ηνωμένο Βασίλειο ή καλύπτονται από τη συμφωνία της χώρας με τις ΗΠΑ.
«Εάν [η εργασία] ολοκληρωθεί από ένα συνεργείο στην ΕΕ και εκτός εάν η εταιρεία έχει εγκριθεί από το Ηνωμένο Βασίλειο, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αυτό έχει σημαντικό αντίκτυπο», κατέληξε ο Χόουπ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου