Οι καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν αναζωπυρώσει τον ενθουσιασμό τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι πολλές αντιπροσωπείες σε εθνικό επίπεδο προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις. Την ίδια στιγμή, στην Κίνα, οι πωλήσεις EV εκτινάσσονται στα ύψη, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Γιατί οι ιδιοκτήτες τους τα εγκαταλείπουν, επιστρέφοντας στο φυσικό αέριο
Η πτώση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ έρχεται αφότου οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες πόνταραν πολλά και επένδυσαν δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία χρόνια σε στόλους EV.
Το 2023, οι πωλήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50%, σύμφωνα με στοιχεία της Motor Intelligence, μιας εταιρείας παροχής δεδομένων πωλήσεων οχημάτων στις ΗΠΑ. Τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόλις κατά 6,8%, καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών μειώθηκε.
Ο Richard, ο οποίος αρνήθηκε να δώσει το επώνυμό του, είναι έμπορος για τη Major World, μια μεγάλη αντιπροσωπεία αυτοκινήτων στο Long Island City, Queens, Νέα Υόρκη, η οποία πουλά καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, EV, φορτηγά και SUV.
Μιλώντας στην China Daily είπε μεταξύ άλλων: «Αγοράσαμε πολλά ηλεκτρικά οχήματα που προορίζονταν για επαγγελματίες οδηγούς ταξί και λιμουζίνας, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έρχονται να αναζητήσουν (EVs), προτιμούν άλλα αυτοκίνητα που δεν είναι ηλεκτρικά».
Πού κυμαίνονται οι τιμές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αντιπροσωπεία κυμαίνονται σε τιμές από 14.000 δολάρια έως 17.000 δολ. για ένα μικρό μοντέλο Chevrolet Bolt και 19.000 έως 22.000 δολ. για μεγαλύτερα μοντέλα 2022 και 2023. Τα νεότερα μοντέλα EV κυμαίνονται σε τιμή καταλόγου από 40.000 έως 50.000 δολάρια.
Ο Richard πιστεύει ότι οι καταναλωτές θα ανταποκριθούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με χαμηλότερη τιμή και όταν θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια αυτονομίας στη μπαταρία.
«Αν δεν έχετε αυτήν την μπαταρία που θα σας δώσει την απόσταση, οι πελάτες θα αργήσουν να αγοράσουν».
Η εικόνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά της Κίνας
Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων είναι πολύ διαφορετικό στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα.
Περίπου το 51% όλων των πωλήσεων οχημάτων τον Ιούλιο αποτελούνταν από ηλεκτρικά και υβριδικά, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA).
Τουλάχιστον 878.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) και υβριδικά πουλήθηκαν τον Ιούλιο, σημειώνοντας αύξηση 37% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 26% στις 840.000, ανέφερε η CPCA.
Η Κίνα εξήγαγε 376.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως τον Ιούλιο, αυξημένα κατά 20% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με την ένωση αυτοκινήτων.
Τον Μάιο, η κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν επέβαλε δασμούς 100% σε ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες που κατασκευάζονται στην Κίνα. Οι δασμοί ουσιαστικά έκοψαν τις εισαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων.
Πολιτικός προβληματισμός
Ενώ ο Λευκός Οίκος έχει υποστηρίξει την καθαρή ενέργεια, υπάρχει επίσης μια πολιτική σκέψη για την εισαγωγή φθηνότερων οχημάτων.
Στις ΗΠΑ, εκτός από το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, τις ανησυχίες για τις μπαταρίες και τις τιμές των οχημάτων, που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Αυγούστου, υπάρχει έλλειψη σταθμών φόρτισης.
Υπήρχαν περίπου 61.000 τέτοιοι σταθμοί στις ΗΠΑ από τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με το Pew Research Center.
Η Καλιφόρνια διαθέτει 43.780 σταθμούς φόρτισης, τον υψηλότερο αριθμό μεμονωμένων δημόσιων θυρών φόρτισης, για τα 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που έχουν αγοραστεί από τους κατοίκους της πολιτείας.
Σε εθνικό επίπεδο, οι αγροτικές περιοχές έχουν ακόμη λιγότερους σταθμούς φόρτισης. Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού του 2022 έδωσε φορολογικές εκπτώσεις για να δώσει κίνητρα για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εκτός αστικών περιοχών.
Αντίθετα, η Κίνα έχει επενδύσει πολλά σε υποδομές EV. Μέχρι το τέλος Ιουνίου, ο συνολικός αριθμός σημείων φόρτισης στην Κίνα έφτασε τα 10,24 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ενέργειας.
Η πτώση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φορτηγά που τροφοδοτούνται με μπαταρίες έχει αφήσει τους αντιπροσώπους αυτοκινήτων στις ΗΠΑ με πάρα πολλά αποθέματα καθώς ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν τα νέα μοντέλα του 2025 αυτό το φθινόπωρο.
Τον Ιούνιο, οι αντιπροσωπείες είχαν κατά μέσο όρο 125 ημέρες προμήθειας ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με στοιχεία της Cox Automotive, έχουν συνήθως περίπου 60 ημέρες. Οι έμποροι πωλούν επίσης πολλά EV με ζημία και προσφέρουν χρηματοοικονομικές συμφωνίες.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας