Στην αγορά χοιρινού κρέατος της Κίνας, στοχεύει η Ρωσία. Ειδικότερα, οι Ρώσοι παραγωγοί χοιρινού κρέατος στοχεύουν να κατακτήσουν το 10% της αγοράς εισαγωγών χοιρινού κρέατος της Κίνας τα επόμενα χρόνια , επιδιώκοντας να επωφεληθούν από τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Κίνας, του μεγαλύτερου καταναλωτή χοιρινού κρέατος στον κόσμο.

Κίνα: Πώς μία… λεμονάδα δείχνει την αλλαγή στα καταναλωτικά πρότυπα των Κινέζων

Η Ρωσία δεν εξήγαγε χοιρινό κρέας στην Κίνα μέχρι τον Φεβρουάριο, όταν το Πεκίνο εξουσιοδότησε τρεις Ρώσους παραγωγούς να πουλήσουν χοιρινό κρέας στην κινεζική αγορά εισαγωγών ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία έως τώρα κυριαρχείται από παραγωγούς της ΕΕ με μερίδιο 51%.

Το εμπόριο προσθέτει στους αυξανόμενους οικονομικούς δεσμούς μεταξύ της Ρωσίας και της Κίνας ενόψει των αυξανόμενων κυρώσεων κατά των δύο χωρών από τη Δύση.

Η ΕΕ όρισε πρόσφατα προσωρινούς δασμούς έως και 37,6% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα για να αντιμετωπίσει τις άδικες επιδοτήσεις. Σε απάντηση, η Κίνα όρισε δανικές, ολλανδικές και ισπανικές εταιρείες χοιρινού κρέατος ως στόχους σε μια έρευνα αντιντάμπινγκ.

«Για εμάς, αυτές οι εμπορικές εντάσεις αντιπροσωπεύουν μια ευκαιρία να αναδείξουμε την ανταγωνιστικότητά μας στην κινεζική αγορά», δήλωσε στο Reuters ο Γιούρι Κοβαλιόφ, επικεφαλής της Εθνικής Ένωσης Χοιροτρόφων της Ρωσίας, προσθέτοντας ότι οι παραγωγοί δεν επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν τις εντάσεις επίτηδες.

Ο Γ.Κοβαλιόφ είπε ότι ο στόχος της Ρωσίας ήταν να προμηθεύσει το 10% των εισαγωγών χοιρινού κρέατος της Κίνας μέσα σε τρία έως τέσσερα χρόνια.

Θα αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό από άλλους μεγάλους εξαγωγείς χοιρινού κρέατος, όπως η Βραζιλία, συν την αυξανόμενη κινεζική παραγωγή. Η ζήτηση για χοιρινό μειώνεται επίσης στην Κίνα, αν και εξακολουθεί να καταναλώνει περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου χοιρινού κρέατος, ή 53-54 εκατομμύρια τόνους ετησίως.

Η ρωσική παραγωγή χοιρινού κρέατος αναμένεται να φτάσει τους 5,2 εκατομμύρια μετρικούς τόνους το 2024 από 4,9 εκατομμύρια το 2023 και ένα μετασοβιετικό χαμηλό 1,5 εκατομμύρια το 1999, είπε ο Κοβαλιόφ. Το ρεκόρ της Σοβιετικής Ένωσης ήταν 3,5 εκατομμύρια τόνοι το 1989.

Η τρέχουσα παραγωγή καθιστά τη Ρωσία τον τέταρτο μεγαλύτερο παραγωγό, πίσω από την Κίνα, την ΕΕ και τις Ηνωμένες Πολιτείες, και την τοποθετεί στο ίδιο επίπεδο με τη Βραζιλία.

Οι εισαγωγές χοιρινού κρέατος και παραπροϊόντων της Κίνας μειώθηκαν κατά 27,3% σε ετήσια βάση σε 1,11 εκατομμύρια τόνους το πρώτο εξάμηνο του 2024, δείχνουν τα τελωνειακά στοιχεία της.

Τιμές premium

Ο Κοβαλιόφ βλέπει περίπου 50.000-60.000 τόνους ρωσικού χοιρινού κρέατος να κατευθύνονται προς την Κίνα φέτος, περίπου το 3% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας, όπως προβλέπει το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ.

Μεγάλο μέρος των εισαγωγών της Κίνας από την ΕΕ είναι εντόσθια, όπως αυτιά και πόδια, και όχι κρέας μυών. Η ρωσική εγχώρια ζήτηση για παραπροϊόντα είναι χαμηλή, όπως και στην ΕΕ.

Ο επικεφαλής της Εθνικής Ένωσης Χοιροτρόφων της Ρωσίας είπε ότι οι ρωσικές εξαγωγές χοιρινού κρέατος ήταν επί του παρόντος 60% κρέας και 40% παραπροϊόντα – παρόμοιο με το μείγμα των εισαγωγών της Κίνας.

Οι Ρώσοι ιδιώτες παραγωγοί που έχουν εξουσιοδοτηθεί να πωλούν χοιρινό κρέας στην Κίνα – Miratorg, Velikoluksky Pig Breeding Complex και Rusagro – συγκαταλέγονται στους πέντε κορυφαίους παραγωγούς χοιρινού κρέατος της Ρωσίας.

«Υπολογίζουμε προσεκτικά ότι θα εξάγουμε 10.000 τόνους στην Κίνα φέτος”, δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της μιας απο αυτές τις εταιρείες της  Αλεξάντερ Ταράσοφ , ο οποίος είπε πως «Οι τιμές είναι σε premium 30-40% σε σχέση με τις εγχώριες τιμές».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»