Οι Κινέζοι της Cosco έβαλαν «πλάτη» με αποτέλεσμα η διακίνηση containers στους δυο προβλήτες (Ι και ΙΙΙ) που ελέγχει η ΣΕΠ (Cosco Shipping Ports) τον Ιούλιο να έχει πτώση 4,8% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, την μικρότερη από όλους τους μήνες από τότε που ξεκίνησε η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα.
Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιούλιο ανήλθε στα 369,3 χιλιάδες teu έναντι 387,9 χιλιάδων teu τον ίδιο μήνα του 2023. Συνολικά το επτάμηνο στους δυο προβλήτες η συνολική διακίνηση ήταν 2.327,4 χιλιάδες teu, μειωμένη κατά -11.7% σε σύγκριση με πέρυσι το ίδιο διάστημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Κινέζοι έστειλαν στον Πειραιά μεγάλα πλοία τα οποία κάνουν το γύρο της Αφρικής, για να διατηρήσουν σε ικανοποιητικούς ρυθμούς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Cosco: Καλύτερη εικόνα στον προβλήτα Ι
Η εικόνα είναι καλύτερη στον προβλήτα Ι που ελέγχεται τυπικά από την ΟΛΠ ΑΕ η οποία τον Ιούλιο είχε μια άνοδο κατά 20%. Σύμφωνα με πληροφορίες και συνολικά στο επτάμηνο η διακίνηση έφτασε τα 300 χιλιάδες teu ενώ συνολικά στο επτάμηνο η διακίνηση containers από το λιμάνι του Πειραιά ξεπέρασε τα 2,6 εκατ. Teu.
Πάντως ο Πειραιάς σαν σύνολο εξακολουθεί να είναι κάτω από το λιμάνι της Βαλένθια το οποίο στο πρώτο εξάμηνο του 2024 διακίνησε 2,7 εκατ. teu.
Ανοιχτή πληγή η κρίση στην Ερυθρά
Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα εξακολουθεί να επηρεάζει τον Πειραιά όπως και τα υπόλοιπα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου καθώς οι επιθέσεις των Χούθι εμποδίζουν την διέλευση από την Διώρυγα του Σουέζ.
Η συνολική διακίνηση containers της Cosco Shipping Ports συνέχισε να αυξάνεται τον Ιούλιο, σημειώνοντας άνοδο 6,4% σε ετήσια βάση.
Οι τερματικοί σταθμοί στην περιοχή Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ σημείωσαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις, με τη διακίνηση στα λιμάνια Nantong και Wuhan να αυξάνονται κατά 51,1% και 41,4% αντίστοιχα.
Οι υπερπόντιοι τερματικοί σταθμοί, τονίζει η Cosco Shipping Ports σε ανακοίνωση που εξέδωσε, συνέχισαν να παρουσιάζουν σταθερά σημάδια ανάκαμψης, με τη διακίνησή τους να αυξάνεται κατά 3,2% σε ετήσια βάση.
Οι τερματικοί σταθμοί CSP Abu Dhabi, CSP Spain και CSP Zeebrugge κατέγραψαν πολύ καλές επιδόσεις, με αύξηση της διακίνησης κατά 63,1%, 25,3% και 47,2% σε ετήσια βάση, αντίστοιχα.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού