Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά η ιαπωνική φίρμα Pokemon βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων στις μεγάλες αγορές παιχνιδιών του πλανήτη. Συγκεκριμένα κυριαρχεί στις πέντε από τις 12 εθνικές αγορές που έβαλε στο μικροσκόπιο η εταιρεία ερευνών Circana, η οποία διαπιστώνει πάντως ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους που διανύουμε «η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών παραμένει στάσιμη έπειτα από μια δύσκολη χρονιά 2023 κατά την οποία ο πληθωρισμός περιόρισε την αγοραστική δύναμη και τις καταναλωτικές δαπάνες των νοικοκυριών».

Η Circana διαπίστωσε ότι το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2024 η Pokemon ήταν αδιαμφισβήτητα κυρίαρχη στις αγορές των Ηνωμένων Πολιτειών, του Καναδά, της Γαλλίας, της Ιταλίας και του Βελγίου. «Μια επιτυχία που μπορεί να εξηγηθεί από μια πολύ ισχυρή ανανέωση των παιχνιδιών της φίρμας», όπως σημειώνει η εταιρεία ερευνών. Η Circana θυμίζει ότι η Pokemon εκδίδει ανανεωμένες τις περίφημες κάρτες παιχνιδιών 5 φορές κάθε χρόνο, ειδικά μετά την 25η επέτειο της ίδρυσής της που γιόρτασε το 2021 εν μέσω πανδημίας.

Βιντεοπαιχνίδια: Έτοιμη για ανάκαμψη η παγκόσμια αγορά μετά τις έντονες πτώσεις

Παρά την παγκόσμια υγειονομική κρίση και τις άλλες κρίσεις που ακολούθησαν (ενεργειακή, πληθωριστική και γεωπολιτική) «η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε να διευρύνει το πελατολόγιό της επαναπροσελκύοντας παλαιότερους πελάτες της, οι οποίοι βέβαια βρίσκονται σε διαφορετική ηλικία», τονίζει μιλώντας στ γαλλική «Les Echos» η Φρεντερίκ Τατ, ειδικευμένη στα θέματα της βιομηχανίας παιχνιδιών αναλύτρια της Circana. Η Τατ συμπληρώνει ότι, σύμφωνα με την έρευνα, 4 παιχνίδια της Pokemon συγκαταλέγονται μεταξύ των 10 κορυφαίων σε πωλήσεις στον κόσμο, ενώ από τα πρώτα 15 σε πωλήσεις, τα 8 είναι Pokemon.

Αύξηση 6% στα παιχνίδια με άδεια χρήσης

Παρά τη μείωση των πωλήσεων κατά 1% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με τους πρώτους έξι μήνες του 2023, ο κλάδος των παιχνιδιών εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μια μεγάλη διεθνή αγορά με τζίρο 24,5 δισ. δολαρίων. Και ενώ οι πωλήσεις στις ΗΠΑ (την κορυφαία σε τζίρο αγορά στον κόσμο) έχουν υποχωρήσει κάθετα κατά 19% από την αρχή του έτους, τα παιχνίδια με άδεια χρήσης κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεών τους κατά 6%.

Τα παιχνίδια με άδεια χρήσης αντιπροσωπεύουν ήδη το 32% της συνολικής αγοράς παιχνιδιών. «Πρόκειται για μια αύξηση του μεριδίου τους που συνδέεται με την επιθυμία ανάπτυξης αδειών για νέο περιεχόμενο, όπως για τηλεοπτικές σειρές ή για κινηματογραφικές ταινίες», όπως εξηγεί η Φρεντερίκ Τατ. Η περυσινή επιτυχία της ταινίας Barbie για παράδειγμα, που είχε έσοδα 1,4 δισ. δολαρίων παγκοσμίως, αποτελεί πρόκληση και για άλλες εταιρείες του κλάδου παιχνιδιού να επεκταθούν στη νέα αυτή μορφή δραστηριοτήτων.

Το άλλο κίνητρο για την ανάπτυξη του κλάδου προς την κατεύθυνση αυτή είναι η παρατηρούμενη μείωση της ζήτησης για παιχνίδια δίχως άδεια χρήσης – εξαιτίας της οικονομικής δυσχέρειας των νοικοκυριών λόγω πληθωρισμού, όπως προαναφέρθηκε. Η ειδική αναλύτρια της Circana προσθέτει μια ακόμη παράμετρο: «Τα παιχνίδια όπως τα ξέρουμε χάνουν συν τω χρόνω την ελκυστικότητά τους και το κλειδί για να την ανακτήσουν είναι η καινοτομία», λέει η Τατ.

Εν κατακλείδι, η εταιρεία ερευνών Circana σημειώνει ότι το πρώτο εξάμηνο κάθε χρονιάς αντιπροσωπεύει μόνο το 30% έως 40% της ετήσιας αγοράς παιχνιδιών σε ό,τι αφορά τη ζήτηση και τις πωλήσεις. Η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων εξακολουθεί να καταλαμβάνει μια σημαντική θέση στον κόσμο των παιχνιδιών. Περισσότερες από τις μισές πωλήσεις παιχνιδιών πραγματοποιούνται το τελευταίο τρίμηνο κάθε χρονιάς. Η περίοδος αιχμής, δηλαδή, για τον κλάδο θα ξεκινήσει σε τουλάχιστον ενάμιση μήνα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή