Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την Τρίτη ότι οι προγραμματισμένοι δασμοί στα οχήματα της Tesla που εισάγονται από την Κίνα θα μειωθούν στο 9% από 20,8%, ενώ παράλληλα θα μειωθεί ένας αριθμός προγραμματισμένων δασμών στις εισαγωγές άλλων κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων.
Tesla: Σταματά την πώληση του «φθηνού» Cybertruck
Τον Ιούνιο, η ΕΕ ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει υψηλότερους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία θεώρησε ότι ωφελούνται «σε μεγάλο βαθμό από τις άδικες επιδοτήσεις» και αποτελούν «απειλή οικονομικής ζημίας» για τους παραγωγούς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ, ανακοίνωσε ένα προκαταρκτικό συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην Κίνα «ωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις» προσθέτοντας πως είναι προς το συμφέρον της ΕΕ να επιβάλει «προσωρινούς αντισταθμιστικούς δασμούς» στις εισαγωγές BEV από την Κίνα.
Η Επιτροπή γνωστοποίησε την Τρίτη το σχέδιο απόφασής της για «επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα».
Ο ρυθμιστικός φορέας ανακοίνωσε ότι αφού λάβει σχόλια από τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τους προγραμματισμένους δασμούς του, θα προβεί σε «μικρή προσαρμογή των προτεινόμενων δασμών με βάση τεκμηριωμένες παρατηρήσεις για τα προσωρινά μέτρα».
Δασμοί 9% στα Tesla από την Κίνα
Τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από την Tesla στην Κίνα θα αντιμετωπίζουν πλέον δασμούς 9% στις εισαγωγές στην ΕΕ. Αυτό είναι χαμηλότερο από το αναμενόμενο ποσοστό 20,8%, το οποίο η ΕΕ είχε υποδείξει σε προηγούμενη απόφαση τον Ιούλιο.
Η μετοχή της Tesla αυξήθηκε 1% στις προκαταρκτικές συναλλαγές στις ΗΠΑ μετά το σχέδιο απόφασης της ΕΕ.
Η ΕΕ είπε ότι έλαβε την απόφαση να χορηγήσει στην Tesla τον δικό της μειωμένο ατομικό δασμό ως εξαγωγέα από την Κίνα.
Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα του αιτήματος που υπέβαλε η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων του Ίλον Μασκ υπέβαλε προς την ΕΕ προκειμένου να υπολογιστούν εκ νέου οι προγραμματισμένοι δασμοί στα ηλεκτρικά της οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ώστε να αντικατοπτρίζουν συγκεκριμένες επιδοτήσεις που λαμβάνει η εταιρεία στην Κίνα.
Η BYD, η υποστηριζόμενη από τον Warren Buffett εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων, είδε τους δασμούς της να μειώνονται από 17,4% σε 17%, η Geely από 19,9% σε 19,3%, η SAIC από 37,6% σε 36,3%.
Άλλες εταιρείες που συνεργάζονται με την ΕΕ στην έρευνά της για τη μεγάλη επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, θα αντιμετωπίσουν δασμούς 21,3%, ανέφερε η Επιτροπή. Αυτό είναι υψηλότερο από το ποσοστό 20,8% που θα είχαν αντιμετωπίσει οι συνεργαζόμενες εταιρείες βάσει της προηγούμενης απόφασης της ΕΕ τον Ιούλιο.
Για όσες εταιρείες δεν συνεργαστούν, θα δασμολογηθούν οι εισαγωγές τους με 36,3%, ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από 37,6% που είχε ανακοινωθεί προηγουμένως.
Oι δασμοί ανά εταιρεία
BYD: 17,0%
Geely: 19,3%
SAIC: 36,3%
Λοιπές συνεργαζόμενες εταιρείες: 21,3%
Όλες οι άλλες μη συνεργαζόμενες εταιρείες: 36,3%
Ιστορικό
Η έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις στην εγχώρια βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοινώθηκε από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στις 13 Σεπτεμβρίου 2023, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της για την κατάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SOTEU). Αυτή η απόφαση βασίστηκε σε αυξανόμενες τεκμηριωμένες ανησυχίες σχετικά με την πρόσφατη και ταχεία αύξηση των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων σε χαμηλές τιμές που προέρχονται από την Κίνα στην ΕΕ. Η Επιτροπή ακολουθεί αυστηρές νομικές διαδικασίες σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ και του ΠΟΕ, επιτρέποντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής κυβέρνησης και των εταιρειών/εξαγωγέων, να παρουσιάσουν τα σχόλια, τα αποδεικτικά στοιχεία και τα επιχειρήματά τους.
Latest News
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο