Αμεση ήταν η απάντηση της Κίνας στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ενωσης ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα τεθεί σε εφαρμογή η αύξηση των δασμών έως 36% για πέντε χρόνια στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το Πεκίνο πέρασε στην αντεπίθεση μόλις μία μέρα μετά, με έρευνα γύρω από τις επιδοτήσεις σε γαλακτοκομικά προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα βήμα που φαίνεται να στοχεύει κυρίως στην Ιρλανδία.

Ηλεκτρικά οχήματα: Η ΕΕ μειώνει σημαντικά τους δασμούς στα Tesla που εισάγονται από Κίνα

Σύμφωνα με τα κινεζικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης, η έρευνα που ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας την Τετάρτη θα επικεντρωθεί σε προϊόντα περιλαμβάνουν φρέσκο ​​και επεξεργασμένο τυρί, καθώς και μη συμπυκνωμένο γάλα και κρέμα γάλακτος χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών, σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας (Mofcom).

Την έρευνα έχουν ζητήσει από τον προηγούμενο Ιούνιο οι ενώσεις επιχειρήσεων του κλάδου της Κίνας, όπως ανέφερε το κινεζικό υπουργείο.

Η Κίνα θα εξετάσει 20 προγράμματα επιδοτήσεων από όλες τις χώρες της ΕΕ, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση. Αναφορά γίνεται ιδιαιτέρως σε Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Τσεχία, Φινλανδία, Ιταλία, Ιρλανδία και Ρουμανία.

Δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής η ΕΕ

Από τις παραπάνω χώρες, η Ιρλανδία είναι μακράν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας γαλακτοκομικών προϊόντων στην Κίνα, έχοντας πουλήσει προϊόντα αξίας 461 εκατομμυρίων δολαρίων στην ασιατική χώρα πέρυσι.

Τους πρώτους επτά μήνες του έτους, η Κίνα εισήγαγε πάνω από 315 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ επηρεαζόμενων γαλακτοκομικών προϊόντων από την ΕΕ, σύμφωνα με τα κινεζικά τελωνεία.

Ο ορός γάλακτος σε σκόνη, η κρέμα γάλακτος και το φρέσκο ​​γάλα ήταν τα κορυφαία στοιχεία στις εξαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων της ΕΕ στην Κίνα πέρυσι αξίας 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,8 δισεκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η ΕΕ ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή γαλακτοκομικών προϊόντων της Κίνας με τουλάχιστον το 36% της συνολικής αξίας των εισαγωγών το 2023, πίσω μόνο από τη Νέα Ζηλανδία, σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων.

Η έρευνα

Η έρευνα καλύπτει εισαγωγές από τις αρχές Απριλίου 2023 έως τα τέλη Μαρτίου, ενώ η περίοδος για την αξιολόγηση της βιομηχανικής ζημίας ξεκινά από το 2020 έως το πρώτο τρίμηνο του 2023, πρόσθεσε το υπουργείο Εμπορίου.

Έχοντας ξεκινήσει τη Δευτέρα, η έρευνα δεν θα διαρκέσει περισσότερο από έναν χρόνο, αλλά θα μπορούσε να παραταθεί για άλλους έξι μήνες, πρόσθεσε το υπουργείο.

Υπενθυμίζεται ότι ΕΕ αναθεώρησε χθες Τρίτη τους προτεινόμενους τιμωρητικούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής, αλλά δεν εξάλειψε, όπως είχε ζητήσει το Πεκίνο από τις Βρυξέλλες.

Έχει προηγηθεί η ανακοίνωση του Πεκίνου τον Ιούνιο ότι είχε ξεκινήσει έρευνα αντιντάμπινγκ για προϊόντα χοιρινού κρέατος που εισάγονται από την ΕΕ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Κίνα: Η αυτοκινητοβιομηχανία EV προειδοποιεί την ΕΕ – Επικίνδυνοι οι δασμοί
Διεθνή |

Στα... κάγκελα οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας: Επικίνδυνοι οι δασμοί της ΕΕ στα EV

Tέτοια μέτρα θα μπορούσαν να επηρεάσουν σοβαρά την αυτοκινητοβιομηχανία, την απασχόληση και τις προσπάθειες της ΕΕ για πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη, προειδοποιούν οι Κινέζοι