Τα ταξίδια εκδίκησης ήταν μια τάση που χαρακτήρισε την μεταπανδημική εποχή, καθώς οι άνθρωποι, έχοντας υποστεί εγκλεισμό ήθελαν να ξεφύγουν από τον περιορισμό. Πλέον, φαίνεται ότι τελικά οι ταξιδιώτες μπορεί να χόρτασαν.
Με τα ταξίδια εκδίκησης να έχουν τελειώσει και τις οικονομίες πανδημίας να έχουν εξαντληθεί, οι ταξιδιώτες λένε ότι σχεδιάζουν λιγότερα ταξίδια αυτό το καλοκαίρι ή ότι δεν κάνουν καθόλου.
«Μετά από δύο συνεχόμενα χρόνια ισχυρών κερδών, ο αριθμός των Αμερικανών που σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια αναψυχής μειώνεται», αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης για τα καλοκαιρινά ταξίδια από την Deloitte Insights.
Ταξίδια: «Πεθαίνουν» οι μονοήμερες επαγγελματικές πτήσεις
Το κλείσιμο της σεζόν κερδών δεύτερου τριμήνου έδειξε ότι μεγάλες εταιρείες όπως η Marriott, η Hyatt, η Wyndham, η Airbnb και Expedia αναμένουν εξασθένηση της ταξιδιωτικής ζήτησης και φέτος.
«Πολύ ακριβά» για ταξίδια τώρα
Οι Αμερικανοί προγραμματίζουν 2,3 ταξίδια αυτό το καλοκαίρι, από 3,1 ταξίδια το καλοκαίρι του 2023, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte σε περισσότερους από 4.000 ανθρώπους.
Ο αριθμός των ερωτηθέντων που είπε ότι αποφεύγει τελείως τα καλοκαιρινά ταξίδια αυξήθηκε από 37% σε 42%, έδειξε η έκθεση. Όταν ρωτήθηκαν γιατί μένουν σπίτι, σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων απάντησε ότι «τα ταξίδια είναι πολύ ακριβά αυτήν τη στιγμή» – ένα άλμα οκτώ ποσοστιαίων μονάδων από το 2023, σύμφωνα με την Deloitte.
Περίπου το 14% των ερωτηθέντων που σκοπεύει να ταξιδέψει δήλωσε ότι σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα, ενώ τα μικρότερα ταξίδια αναφέρονται ως ο πιο δημοφιλής τρόπος για αποδράσεις.
Ωστόσο, ένα άλλο 19% δήλωσε ότι σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα (έναντι 25% το 2023). Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει απαραίτητα επειδή το θέλουν, αλλά περισσότερο επειδή αισθάνονται ότι πρέπει.
«Ο συχνότερα αναφερόμενος λόγος για την αύξηση των δαπανών είναι η αύξηση των τιμών και όχι τα πιο φιλόδοξα ταξίδια», ανέφερε η έκθεση.
Οι νεότεροι αποσύρονται από τη «διασκέδαση»
Η μέση δαπάνη για διακριτικά αγαθά και υπηρεσίες, όπως ταξίδια, ρούχα και έπιπλα, μειώθηκε γενικά αυτό το καλοκαίρι, δήλωσε στο CNBC η Σοφία Μπεγκ, οικονομολόγος στην εταιρεία πληροφοριών Morning Consult.
Οι μεγαλύτερες περικοπές αφορούν τις ψυχαγωγικές δαπάνες μεταξύ των Gen Z και των millennials, μια κατηγορία που περιλαμβάνει συναυλίες και αθλητικές εκδηλώσεις, σύμφωνα με έκθεση Ιουλίου του Morning Consult.
Αυτές οι ηλικιακές ομάδες ξοδεύουν λιγότερα για αεροπορικά εισιτήρια και καταλύματα σε ξενοδοχεία, είπε ο Μπεγκ, υποδεικνύοντας ότι η περικοπή των ταξιδιωτικών δαπανών μπορεί να είναι μια ομαλοποίηση της αγοράς μετά το τέλος των ταξιδιών εκδίκησης.
«Οι νεότεροι ενήλικες έχουν συρρικνώσει το μερίδιο του προϋπολογισμού τους που προορίζεται για διασκέδαση», σύμφωνα με την έκθεση, η οποία έδειξε ότι συνεχίζουν να πληρώνουν για είδη όπως προϊόντα προσωπικής φροντίδας, φαγητό σε εστιατόρια και αλκοόλ.
Οι Gen Z στο ταξιδιωτικό προσκήνιο
Οι Gen Z εκτοξεύτηκαν στην ταξιδιωτική σκηνή, με τα παλαιότερα μέλη να ενηλικιώνονται την ίδια περίπου στιγμή που άρχισαν να τελειώνουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που σχετίζονται με την πανδημία.
Η έλλειψη κεφαλαίων δεν εμπόδισε τις ταξιδιωτικές τους φιλοδοξίες, καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μια αυξανόμενη ομάδα ταξιδιωτικών επιρροών ώθησαν ταξίδια που οι προηγούμενες γενιές συνήθως ανέβαλαν για χρόνια.
Ο ρόλος του ταξιδιού στη ζωή των νεότερων είναι επίσης διαφορετικός. Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι πιο ικανοί να βλέπουν τα ταξίδια ως ουσιαστικό μέρος της ψυχικής τους υγείας παρά ως πολυτέλεια ή υπερβολή.
Ενώ οι γονείς τους έκαναν αποταμίευση σε βάθος χρόνου, στα 20 τους, η νοοτροπία των Gen Z είναι να αδράξουν την ημέρα, αντί να εξοικονομήσουν χρήματα για μια δύσκολη στιγμή.
Αλλά υπάρχει ένα όριο σε αυτή τη νοοτροπία, είπε ο Μπεγκ. «Αν και το ταξίδι μπορεί να είναι θεμελιώδες για την ευεξία τους, δεν είναι πραγματικά απαραίτητο όπως η πληρωμή ενοικίου ή η αγορά ειδών παντοπωλείου», εγηγεί.
Μια έκθεση του Απριλίου που δημοσιεύθηκε από την ταξιδιωτική εταιρεία Hopper διαπίστωσε ότι οι Gen Z που κερδίζουν λιγότερα από 50.000 δολάρια ετησίως ξοδεύουν έως και 49% περισσότερα σε ταξίδια από τους μεγαλυτέρους που κερδίζουν τα ίδια χρήματα.
Latest News
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.
Εσπρέσο... τέλος στα McDonald's
Άλλο ένα κακό συναπάντημα βάζει νάρκη στις πωλήσεις της McDonald's
«Μειώστε τα ενοίκια» - Νέα διαδήλωση των κατοίκων της Βαρκελώνης
Οι διαδηλωτές στη Βαρκελώνη ζητούν προσιτά ενοίκια για όλους - Σε πολλές πόλεις στην Ισπανία η εκτόξευση του τουρισμού και το Airbnb αφήνουν χωρίς σπίτια τους κατοίκους
Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
Η Shein, προσπαθεί να επαναπροσδιοριστεί ως μία παγκόσμια εταιρεία και όχι ως αμιγώς κινεζική, σημειώνει ο Economist
Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μια μπανάνα για 6,2 εκατ.
Ο Τζάστιν Σαν είναι Κινέζος επιχειρηματίας και λάτρης των κρυπτονομισμάτων, γνωστός για την ίδρυση της πλατφόρμας blockchain TRON
Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια που δεν κάνουν παιδιά
Περισσότεροι millenials επιλέγουν να μην κάνουν παιδιά αλλά αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία
Η Μεγάλη Παραίτηση επανέρχεται; - Γιατί αυξάνεται ξανά η δυσαρέσκεια των εργαζομένων
Η αγορά εργασίας θα μπορούσε να περιμένει ένα νέο κύμα παραιτήσεων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Glassdoor.
Νέα δολιοφθορά στη Βαλτική θάλασσα - Οι καταστροφές στα υποβρύχια καλώδια [διάγραμμα]
Μετά την καταστροφή του αγωγού Nordstream μια ακόμα δολιοφθορά, σε υποδομές στη Βαλτική θάλασσα, προβληματίζει
Αντληση αερίου με δέσμευση άνθρακα από την BP - Επένδυση μαμούθ στην Ινδονησία
Η παραγωγή φυσικού αερίου της BP από το κοίτασμα Ubadari στην Ινδονησία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028
Πόσο θα κοστίσει στη Goldman Sachs η πτώση της Northvolt [πίνακας]
Η Goldman Sachs, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης