
Τα ταξίδια εκδίκησης ήταν μια τάση που χαρακτήρισε την μεταπανδημική εποχή, καθώς οι άνθρωποι, έχοντας υποστεί εγκλεισμό ήθελαν να ξεφύγουν από τον περιορισμό. Πλέον, φαίνεται ότι τελικά οι ταξιδιώτες μπορεί να χόρτασαν.
Με τα ταξίδια εκδίκησης να έχουν τελειώσει και τις οικονομίες πανδημίας να έχουν εξαντληθεί, οι ταξιδιώτες λένε ότι σχεδιάζουν λιγότερα ταξίδια αυτό το καλοκαίρι ή ότι δεν κάνουν καθόλου.
«Μετά από δύο συνεχόμενα χρόνια ισχυρών κερδών, ο αριθμός των Αμερικανών που σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια αναψυχής μειώνεται», αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης για τα καλοκαιρινά ταξίδια από την Deloitte Insights.
Ταξίδια: «Πεθαίνουν» οι μονοήμερες επαγγελματικές πτήσεις
Το κλείσιμο της σεζόν κερδών δεύτερου τριμήνου έδειξε ότι μεγάλες εταιρείες όπως η Marriott, η Hyatt, η Wyndham, η Airbnb και Expedia αναμένουν εξασθένηση της ταξιδιωτικής ζήτησης και φέτος.
«Πολύ ακριβά» για ταξίδια τώρα
Οι Αμερικανοί προγραμματίζουν 2,3 ταξίδια αυτό το καλοκαίρι, από 3,1 ταξίδια το καλοκαίρι του 2023, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte σε περισσότερους από 4.000 ανθρώπους.
Ο αριθμός των ερωτηθέντων που είπε ότι αποφεύγει τελείως τα καλοκαιρινά ταξίδια αυξήθηκε από 37% σε 42%, έδειξε η έκθεση. Όταν ρωτήθηκαν γιατί μένουν σπίτι, σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων απάντησε ότι «τα ταξίδια είναι πολύ ακριβά αυτήν τη στιγμή» – ένα άλμα οκτώ ποσοστιαίων μονάδων από το 2023, σύμφωνα με την Deloitte.
Περίπου το 14% των ερωτηθέντων που σκοπεύει να ταξιδέψει δήλωσε ότι σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα, ενώ τα μικρότερα ταξίδια αναφέρονται ως ο πιο δημοφιλής τρόπος για αποδράσεις.
Ωστόσο, ένα άλλο 19% δήλωσε ότι σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα (έναντι 25% το 2023). Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει απαραίτητα επειδή το θέλουν, αλλά περισσότερο επειδή αισθάνονται ότι πρέπει.
«Ο συχνότερα αναφερόμενος λόγος για την αύξηση των δαπανών είναι η αύξηση των τιμών και όχι τα πιο φιλόδοξα ταξίδια», ανέφερε η έκθεση.
Οι νεότεροι αποσύρονται από τη «διασκέδαση»
Η μέση δαπάνη για διακριτικά αγαθά και υπηρεσίες, όπως ταξίδια, ρούχα και έπιπλα, μειώθηκε γενικά αυτό το καλοκαίρι, δήλωσε στο CNBC η Σοφία Μπεγκ, οικονομολόγος στην εταιρεία πληροφοριών Morning Consult.
Οι μεγαλύτερες περικοπές αφορούν τις ψυχαγωγικές δαπάνες μεταξύ των Gen Z και των millennials, μια κατηγορία που περιλαμβάνει συναυλίες και αθλητικές εκδηλώσεις, σύμφωνα με έκθεση Ιουλίου του Morning Consult.
Αυτές οι ηλικιακές ομάδες ξοδεύουν λιγότερα για αεροπορικά εισιτήρια και καταλύματα σε ξενοδοχεία, είπε ο Μπεγκ, υποδεικνύοντας ότι η περικοπή των ταξιδιωτικών δαπανών μπορεί να είναι μια ομαλοποίηση της αγοράς μετά το τέλος των ταξιδιών εκδίκησης.
«Οι νεότεροι ενήλικες έχουν συρρικνώσει το μερίδιο του προϋπολογισμού τους που προορίζεται για διασκέδαση», σύμφωνα με την έκθεση, η οποία έδειξε ότι συνεχίζουν να πληρώνουν για είδη όπως προϊόντα προσωπικής φροντίδας, φαγητό σε εστιατόρια και αλκοόλ.
Οι Gen Z στο ταξιδιωτικό προσκήνιο
Οι Gen Z εκτοξεύτηκαν στην ταξιδιωτική σκηνή, με τα παλαιότερα μέλη να ενηλικιώνονται την ίδια περίπου στιγμή που άρχισαν να τελειώνουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που σχετίζονται με την πανδημία.
Η έλλειψη κεφαλαίων δεν εμπόδισε τις ταξιδιωτικές τους φιλοδοξίες, καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μια αυξανόμενη ομάδα ταξιδιωτικών επιρροών ώθησαν ταξίδια που οι προηγούμενες γενιές συνήθως ανέβαλαν για χρόνια.
Ο ρόλος του ταξιδιού στη ζωή των νεότερων είναι επίσης διαφορετικός. Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι πιο ικανοί να βλέπουν τα ταξίδια ως ουσιαστικό μέρος της ψυχικής τους υγείας παρά ως πολυτέλεια ή υπερβολή.
Ενώ οι γονείς τους έκαναν αποταμίευση σε βάθος χρόνου, στα 20 τους, η νοοτροπία των Gen Z είναι να αδράξουν την ημέρα, αντί να εξοικονομήσουν χρήματα για μια δύσκολη στιγμή.
Αλλά υπάρχει ένα όριο σε αυτή τη νοοτροπία, είπε ο Μπεγκ. «Αν και το ταξίδι μπορεί να είναι θεμελιώδες για την ευεξία τους, δεν είναι πραγματικά απαραίτητο όπως η πληρωμή ενοικίου ή η αγορά ειδών παντοπωλείου», εγηγεί.
Μια έκθεση του Απριλίου που δημοσιεύθηκε από την ταξιδιωτική εταιρεία Hopper διαπίστωσε ότι οι Gen Z που κερδίζουν λιγότερα από 50.000 δολάρια ετησίως ξοδεύουν έως και 49% περισσότερα σε ταξίδια από τους μεγαλυτέρους που κερδίζουν τα ίδια χρήματα.


Latest News

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW

Στροφή Toyota στην παραγωγή εντός ΗΠΑ - Τι σχεδιάζει με το κορυφαίο σε πωλήσεις RAV4
Η Τoyota διαθέτει 11 εργοστάσια στις ΗΠΑ, ανάμεσά τους εργοστάσια ανταλλακτικών αυτοκινήτων, και παρήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024

Λευκός Οίκος: Θέτει υπό τον έλεγχο του ανεξάρτητες Αρχές – Τι ισχύει για την Fed
Τι προβλέπει η νέα καθοδήγηση από το Γραφείο Πληροφοριών και Ρυθμιστικών Υποθέσεων

«Σύννεφα» στον ιταλικό οίκο μόδα Valentino - Πτώση κερδών 22% το 2024
Ο οίκος μόδας Valentino ανακοίνωσε μειωμένα λειτουργικά κέρδη, στα 246 εκατομμύρια ευρώ το 2024

Η Amazon είναι καλύτερα προετοιμασμένη για τον εμπορικό πόλεμο από όσο νομίζουν οι επενδυτές
Περίπου το 25% των προϊόντων που πουλά απευθείας η Amazon προέρχονται από την Κίνα, εκτιμά η Morgan Stanley