Η Walmart επιδιώκει να αντλήσει έως και 3,74 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση της συμμετοχής της στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com, σύμφωνα με έγγραφο που είδε το Reuters, καθώς η αμερικανική εταιρεία λιανικής πώλησης επικεντρώνεται στις δικές της δραστηριότητες στην Κίνα.

Η Walmart προσφέρει 144,5 εκατομμύρια μετοχές αμερικανικού αποθετηρίου στο εύρος τιμών από 24,85 έως 25,85 δολάρια, όπως προκύπτει από το έγγραφο με τους όρους, και η Morgan Stanley είναι ο διαμεσολαβητής-διαχειριστής της προσφοράς.

Walmart: Πώς απέκτησε κυριαρχία στη διαφημιστική βιομηχανία των 54 δισ. δολαρίων

Η πτώση της μετοχής

Η Walmart, ο μεγαλύτερος μέτοχος της JD.com, ανακοίνωσε ότι υπήρξε ένας πολύτιμος εταίρος τα τελευταία οκτώ χρόνια και ότι ο αμερικανικός λιανοπωλητής δεσμεύεται για τη συνέχιση της εμπορικής σχέσης με τον κινεζικό γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
«Η απόφαση αυτή μας επιτρέπει να επικεντρωθούμε στις ισχυρές μας δραστηριότητες στην Κίνα για τη Walmart China και τη Sam’s Club και να αξιοποιήσουμε κεφάλαια προς άλλες προτεραιότητες», ανέφερε η Walmart.

Οι μετοχές της JD.com που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ υποχώρησαν περισσότερο από 10% στις πρώτες συναλλαγές της Τετάρτης. Οι μετοχές που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 10% στις μεταγενέστερες συναλλαγές της Τρίτης στα 25,50 δολάρια, αφού το Bloomberg ανέφερε για πρώτη φορά το σχέδιο πώλησης μετοχών.

Η JD.com αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Morgan Stanley δεν απάντησε άμεσα στο αίτημα του Reuters για σχολιασμό.

Πάντως, η Walmart ανακοίνωσε στο CNBC ότι η απόφαση να πουλήσει το μερίδιό της θα επιτρέψει στην εταιρεία να «επικεντρωθεί στις ισχυρές δραστηριότητές μας στην Κίνα για τη Walmart China και τη Sam’s Club και να διαθέσει κεφάλαια προς άλλες προτεραιότητες».

Ο κινεζικός γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα κέρδη δεύτερου τριμήνου καλύτερα από τα αναμενόμενα, αν και η τιμή της μετοχής του έχει πέσει περίπου 70% από την κορύφωσή της στις αρχές του 2021, και η διαπραγμάτευση έχει αλλάξει ελάχιστα από τα επίπεδα του 2016, όταν η Walmart έγινε ο βασικός της μέτοχος.

Πλήγματα στην κατανάλωση

Η αγορά λιανικού εμπορίου της Κίνας έχει πληγεί από την επίμονη πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που προκλήθηκε από την επιβράδυνση της αγοράς ακινήτων και τις ανησυχίες για την απασχόληση και τα εισοδήματα.

Οι μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της JD.com και των ανταγωνιστών Alibaba και PDD Holdings’ Pinduoduo έχουν εμπλακεί σε έναν άγριο πόλεμο τιμών προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν, πιέζοντας την αύξηση των εσόδων και των περιθωρίων κέρδους.

«Η Walmart ανακοίνωσε ότι η μείωση ήταν για να επικεντρωθεί στην κινεζική αγορά, ειδικά στη Sam’s Club», δήλωσε ο Liu Xingliang, αναλυτής του κλάδου του διαδικτύου στο DCCI Data Center με έδρα το Πεκίνο, σχετικά με την πώληση μετοχών. «Αυτό σημαίνει ότι η Walmart βελτιστοποιεί την παγκόσμια επιχειρηματική της διάταξη και όχι ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στις προοπτικές ανάπτυξης της JD.com».

Η Walmart ανακοίνωσε αύξηση 17,7% σε ετήσια βάση στα έσοδα από την επιχείρησή της στην Κίνα στα 4,6 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, χάρη στην ισχυρή ανάπτυξη της αλυσίδας αποθηκών Sam’s Club και της ψηφιακής της προσφοράς.
Η αμερικανική εταιρεία λιανικής πώλησης κατέχει μερίδιο 5,19% στην JD.com, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών ξεκίνησε το 2016, όταν η Walmart πούλησε το κινεζικό online παντοπωλείο της, Yihaodian, με αντάλλαγμα ένα μερίδιο 5% στην JD.com.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή