«Μην πυροβολείτε τους πλοιάρχους» είναι το μήνυμα που στέλνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), με αφορμή τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ακτοπλοϊκά πλοία, κατά τη διαδικασία κατάπλου, πρόσδεσης και απόπλου από τα ελληνικά λιμάνια.
Άνδρος: Η ανακοίνωση της εταιρείας για αυτοκίνητο που παραλίγο να πέσει στη θάλασσα
Ο ΣΕΕΝ που εκπροσωπεί την ελληνική ακτοπλοΐα, στηρίζει τους πλοιάρχους στο έργο τους και ζητά αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, ενώ «δείχνει» ως «υπεύθυνους» των προβληματικών και επικίνδυνων για την ασφάλεια επιβατών και πλοίων καταστάσεων, τα λιμάνια και τις ελλιπείς οδηγίες προς τους αξιωματικούς του λιμενικού σώματος για την διαχείριση δύσκολων καταστάσεων.
Σε ανακοίνωση του ο ΣΕΕΝ τονίζει ότι «στηρίζει διαχρονικά τους Αξιωματικούς και τα Πληρώματα των ακτοπλοϊκών μας πλοίων για τις εξαιρετικές υπηρεσίες τους στο επιβατικό κοινό και την αξιόπιστη εκτέλεση των δρομολογίων».
ΣΕΕΝ: Προβλήματα με τις λιμενικές υποδομές
Υπογραμμίζει ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι κατά τις διαδικασίες κατάπλου, πρόσδεσης και απόπλου σχετίζονται με
– τις λιμενικές υποδομές.
-τη γεωμορφολογία της περιοχής του λιμένα και εξυπηρέτησης χρήσεων (όπως η αγκυροβολία σκαφών αναψυχής, λουόμενοι και άλλες δραστηριότητες).
-τα χαρακτηριστικά των πλοίων αλλά και του λιμένα καθώς και των λιμενικών εγκαταστάσεων υποδοχής.
-την εξυπηρέτηση ταυτόχρονων λειτουργιών και μεικτών λιμενικών χρήσεων (επιβατική, τουριστική και εμπορική).
Το νομικό πλαίσιο
Ο ΣΕΕΝ διαπιστώνει παράλληλα ότι εξακολουθεί να διατηρείται ένα νομικό πλαίσιο το οποίο έχει ως τελικό αποδέκτη απόδοσης ευθυνών, το πρόσωπο του Πλοιάρχου ακόμη και για παραλείψεις τρίτων.
Για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανακύπτουν, λόγω των προαναφερόμενων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και συνθηκών εκτέλεσης των ακτοπλοϊκών μεταφορών σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα του πλοιάρχου και τις ελλείψεις σε λιμενικά έργα υποδομής, ο ΣΕΕΝ επισημαίνει «την έλλειψη παροχής προς τις λιμενικές αρχές, κατάλληλων, αντικειμενικών και σαφέστατων οδηγιών και κατευθύνσεων ενιαίας εφαρμογής μέτρων στις σύγχρονες και ιδιόμορφες απαιτήσεις της ακτοπλοΐας», με σκοπό «τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των θαλασσίων επιβατηγών μεταφορών την αποτροπή αντίστοιχων του συμβάντος δυσχερειών ή δυσλειτουργιών, και κυρίως την ουσιαστική υποβοήθηση του έργου των Δικαστικών και Εισαγγελικών Αρχών».
Οι ακτοπλόοι μέσω του ΣΕΕΝ δηλώνουν ότι επιλέγουν «σταθερά τον δρόμο της συνεργασίας και την ακλόνητη βούληση να διαχειριστεί με υπευθυνότητα το ακτοπλοϊκό μεταφορικό έργο για την ενίσχυση του αναπτυξιακού χαρακτήρα των γραμμών, της σταθερότητας και ασφάλειας του ακτοπλοϊκού δικτύου σε ένα δίκτυο λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων που χρήζουν εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση των νησιωτικών κυρίως».
Τέλος η ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι «ο ΣΕΕΝ στο πλαίσιο των σκοπών του, η Π.Ν.Ο., καθώς και η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (Π.Ε.Π.Ε.Ν.) έχουν εκφράσει επανειλημμένα τα ζητήματα που προκύπτουν στους λιμένες και την ανάγκη ανάληψης ενεργειών από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής άμεσης και ουσιαστικής διαβούλευσης για την οριστική και επικαιροποιημένη αντιμετώπιση των, με την ουσιαστική διάθεση απόλυτης συνεργασίας με τις Αρχές ώστε να διασφαλιστεί η ποιοτική θαλάσσια μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ