
Τις πρωινές ώρες σήμερα το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο «SOUNION», με 25 μέλη πληρώματος, αλλοδαποί υπήκοοι, δέχθηκε ένοπλη επίθεση ενώ έπλεε 72 ν.μ. δυτικά της Χοντεϊντά Υεμένης, στην Ερυθρά θάλασσα, όπως επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Χούθι: Θα συνεχίσουν τις επιθέσεις τους κατά του Ισραήλ χωρίς «κόκκινες γραμμές»
Σύμφωνα με το υπουργείο, όλα τα μέλη του πληρώματος είναι καλά στην υγεία τους, ενώ από την επίθεση προκλήθηκαν υλικές ζημιές στο πλοίο, το οποίο παραμένει στο προαναφερόμενο σημείο.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από Ιράκ για Αγίους Θεοδώρους.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, καταδικάζει την επίθεση αυτή η οποία αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των κανόνων του διεθνούς δικαίου και σοβαρή απειλή για την ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας. Ο κ. Στυλιανίδης επισημαίνει πως τέτοιου είδους ενέργειες θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών και διαταράσσουν την ελεύθερη διακίνηση αγαθών μέσω των κρίσιμων θαλάσσιων διαδρόμων. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς.
Το περιστατικό στην Ερυθρά Θάλασσα
Το πλοίο ανέφερε ότι προσεγγίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα από δύο μικρά σκάφη με περίπου 15 άτομα και δήλωσε ότι υπήρξε μια σύντομη ανταλλαγή πυρών από φορητά όπλα, δήλωσε ο UKMTO.
UKMTO WARNING INCIDENT 110 ATTACK https://t.co/fX3hWupi7g#MaritimeSecurity #MarSec pic.twitter.com/6N3wkERkHz
— United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) (@UK_MTO) August 21, 2024
Η ανταλλαγή πυρών έλαβε χώρα 77 ναυτικά μίλια (142 χιλιόμετρα) δυτικά του λιμανιού της Υεμένης, της Χοντέιντα, στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η βρετανική εταιρεία ασφαλείας Ambrey ανέφερε επίσης ένα περιστατικό στην ίδια περιοχή, αλλά δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες.
Οι αντάρτες Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, έχουν εξαπολύσει επιθέσεις στη διεθνή ναυτιλία κοντά στην Υεμένη από τον περασμένο Νοέμβριο σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στον πόλεμο μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς, αναφέρει το Reuters
Οι επιθέσεις έχουν επισύρει αμερικανικά και βρετανικά αντίποινα στα εδάφη των Χούθι και έχουν διαταράξει το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς οι πλοιοκτήτες ανακατευθύνουν τα πλοία μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ για να διανύσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής.


Latest News

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ

Σαφείς κανονισμούς για πλήρη αξιοποίηση του LNG ως καυσίμου ζητά η ναυτιλία
Ηγέτες του κλάδου παροτρύνουν την ΕΕ να πρωτοστατήσει στη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία

Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς LNG από το 2027
Θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή

Ναυτιλία: «Θαλασσοταραχή» απο τις προτάσεις Τραμπ για φόρο στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Θέση πήρε και ο Κινέζος πρέσβης στην Αθήνα

Παύλος Ξηραδάκης: Τα ρυμουλκά ζητούν ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο
«Δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος του αποκλεισμού του κλάδου μας από την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όταν άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι έχουν ενταχθεί σε αυτά» είπε ο κ. Ξηραδάκης

ΕΤΑΔ: Στρατηγικό deal με την D-Marin για την Μαρίνα Ζέας
Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της ΕΤΑΔ για την πώληση της συμμετοχής της στην μαρίνα Ζέας - Τι αλλάζει στο μίσθωμα

Παγκόσμιος κανονισμός για ένα πρότυπο καυσίμου
Διαφωνίες στην πρόταση για έναν καθολικό «φόρο» στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου