Τις πρωινές ώρες σήμερα το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο «SOUNION», με 25 μέλη πληρώματος, αλλοδαποί υπήκοοι, δέχθηκε ένοπλη επίθεση ενώ έπλεε 72 ν.μ. δυτικά της Χοντεϊντά Υεμένης, στην Ερυθρά θάλασσα, όπως επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Χούθι: Θα συνεχίσουν τις επιθέσεις τους κατά του Ισραήλ χωρίς «κόκκινες γραμμές»
Σύμφωνα με το υπουργείο, όλα τα μέλη του πληρώματος είναι καλά στην υγεία τους, ενώ από την επίθεση προκλήθηκαν υλικές ζημιές στο πλοίο, το οποίο παραμένει στο προαναφερόμενο σημείο.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από Ιράκ για Αγίους Θεοδώρους.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, καταδικάζει την επίθεση αυτή η οποία αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των κανόνων του διεθνούς δικαίου και σοβαρή απειλή για την ασφάλεια της διεθνούς ναυσιπλοΐας. Ο κ. Στυλιανίδης επισημαίνει πως τέτοιου είδους ενέργειες θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών και διαταράσσουν την ελεύθερη διακίνηση αγαθών μέσω των κρίσιμων θαλάσσιων διαδρόμων. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς.
Το περιστατικό στην Ερυθρά Θάλασσα
Το πλοίο ανέφερε ότι προσεγγίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα από δύο μικρά σκάφη με περίπου 15 άτομα και δήλωσε ότι υπήρξε μια σύντομη ανταλλαγή πυρών από φορητά όπλα, δήλωσε ο UKMTO.
UKMTO WARNING INCIDENT 110 ATTACK https://t.co/fX3hWupi7g#MaritimeSecurity #MarSec pic.twitter.com/6N3wkERkHz
— United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) (@UK_MTO) August 21, 2024
Η ανταλλαγή πυρών έλαβε χώρα 77 ναυτικά μίλια (142 χιλιόμετρα) δυτικά του λιμανιού της Υεμένης, της Χοντέιντα, στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η βρετανική εταιρεία ασφαλείας Ambrey ανέφερε επίσης ένα περιστατικό στην ίδια περιοχή, αλλά δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες.
Οι αντάρτες Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, έχουν εξαπολύσει επιθέσεις στη διεθνή ναυτιλία κοντά στην Υεμένη από τον περασμένο Νοέμβριο σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στον πόλεμο μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς, αναφέρει το Reuters
Οι επιθέσεις έχουν επισύρει αμερικανικά και βρετανικά αντίποινα στα εδάφη των Χούθι και έχουν διαταράξει το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς οι πλοιοκτήτες ανακατευθύνουν τα πλοία μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ για να διανύσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής.
Latest News
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Αυξημένη διάθεση επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία με χαμηλότερες εκπομπές αέριων ρύπων, η οποία όμως θα πρέπει να συμβαδίζει με την αύξηση της ζήτησης
Στα γραφεία της ΕΕΕ η διεθνής ναυτιλία συζητά για την πράσινη μετάβαση του κλάδου
Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΕΕΕ η συζήτηση οργανώθηκε ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται