Η οικονομική άνθιση στην Ινδία έχει βγάλει εκατομμύρια ανθρώπους από τη φτώχεια και έχει δώσει στη χώρα μεγαλύτερη γεωπολιτική βαρύτητα, αναφέρει σε δημοσίευμά του για την πολυπληθέστερη χώρα της Ασίας ο Economist.
Λιγότερο προφανής, προσθέτει, είναι η επίδραση της αυξανόμενης καταναλωτικής αυτής δύναμης σε άλλες χώρες. Οι διεθνείς αναχωρήσεις από την Ινδία υπερδιπλασιάστηκαν, σε 27 εκατομμύρια, τη δεκαετία έως το 2019 και οι υπερπόντιες δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών τριπλασιάστηκαν μεταξύ 2010 και 2023, σε 33 δισ. δολάρια, ενώ σύμφωνα με μια πρόβλεψη, θα εκτοξευθούν στα 45 δισ. δολάρια το επόμενο έτος.
Πώς η Ινδία μετατρέπεται στη νέα Κίνα για τις πολυεθνικές
Οι Ινδοί θέλουν να δουν τον κόσμο
Οι άνθρωποι ηλικίας μεταξύ 25 και 34 ετών είναι οι πιο πρόθυμοι να ταξιδέψουν και το ένα πέμπτο του πληθυσμού θα μπει σύντομα σε αυτή την ομάδα. Η μεσαία τάξη αναμένεται να είναι διπλάσια μέχρι το 2047. Ο αριθμός των έγκυρων ινδικών διαβατηρίων αυξήθηκε από 52 εκατ. πριν από μια δεκαετία σε 93 εκατ. φέτος, προσθέτει ο Economist.
Μέχρι το 2040 ο αριθμός των διεθνών αναχωρήσεων θα μπορούσε να φθάσει τα 80 εκατ. ή ακόμη και τα 90 εκατ. άτομα, εκτιμά η εταιρεία συμβούλων McKinsey. Το νούμερο αυτό δεν απέχει πολύ από τα 104 εκατ. Κινέζων που έφυγαν στο εξωτερικό το 2019. Αλλά οι Κινέζοι καταναλωτές μένουν όλο και περισσότερο στο σπίτι- τα ταξίδια τους στο εξωτερικό δεν αυξάνονται τόσο γρήγορα όσο παλαιότερα. Οι Ινδοί διψούν να δουν τον κόσμο. Σε αντίθεση με τους Κινέζους που βρίσκονται σε παρόμοιο στάδιο, ωστόσο, δεν σπεύδουν στην Ευρώπη και οι χώρες που βρίσκονται πιο κοντά στην πατρίδα τους αποκομίζουν τους καρπούς της οικονομικής ανόδου της χώρας.
Τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη πηγή τουριστών στον κόσμο, οι δυτικές χώρες προσαρμόστηκαν. Οι κυβερνήσεις απλοποίησαν τις διαδικασίες έκδοσης βίζας, τα αεροδρόμια εγκατέστησαν πινακίδες στην κινεζική γλώσσα και τα καταστήματα άρχισαν να δέχονται κινεζικές πλατφόρμες πληρωμών. Αλλά ήταν πιο αργές στο να φλερτάρουν τους Ινδούς τουρίστες, σημειώνει ο Economist.
Εν τω μεταξύ, οι χώρες της Μέσης Ανατολής και της Νοτιοανατολικής Ασίας βρίσκονται ήδη πιο μπροστά. Η Ταϊλάνδη και η Μαλαισία έχουν αναστείλει τις απαιτήσεις για βίζα για τους Ινδούς.
Πώς ασιατικές χώρες προσελκύουν ταξιδιώτες από την Ινδία
Άλλες χώρες προσλαμβάνουν αστέρες του Bollywood ως πρεσβευτές της μάρκας: Το Ντουμπάι προσέλαβε τον Σαΐφ Αλί Χαν και τη Σάρα Αλί Χαν. Οι χώρες που υποδέχονται τους Ινδούς θα απολαύσουν τόσο τα οικονομικά οφέλη όσο και την πολιτιστική ήπια δύναμη που προσφέρει ο τουρισμός. Και οι χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας αποτελούν τα καλύτερα παραδείγματα, οι οποίες διπλασιάζουν τις προσπάθειές τους με την ελπίδα να αντικαταστήσουν τους μειωμένους αριθμούς της Κίνας. Το 2019 οι Κινέζοι αντιπροσώπευαν 11 εκατομμύρια από τους 40 εκατομμύρια επισκέπτες της Ταϊλάνδης από το εξωτερικό. Πέρυσι ήταν μόλις 3,5 εκατ. από τα 28 εκατ.
Οι Ινδοί, από την άλλη πλευρά, συνεχίζουν να έρχονται. Πριν από μια δεκαετία περίπου 1 εκατ. την επισκέφθηκαν ετησίως. Το επίπεδο αυτό είχε ήδη επιτευχθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024. Πολλοί από αυτούς πραγματοποιούν το πρώτο τους ταξίδι στο εξωτερικό. Η Μαργκό Κονσταντίν της McKinsey πιστεύει ότι η Μπανγκόκ θα μπορούσε να διαδεχθεί φέτος το Ντουμπάι ως ο νούμερο ένα προορισμός αναψυχής των Ινδών. Το υπουργείο Τουρισμού της Ταϊλάνδης εκτιμά ότι οι Ινδοί απέφεραν 63 δισ. μπατ (1,8 δισ. δολάρια) το 2023, ή περίπου το 0,4% του ΑΕΠ της Ταϊλάνδης.
Η Ταϊλάνδη προσελκύει τους Ινδούς επειδή είναι φθηνή, εύκολα προσβάσιμη και φιλόξενη. Το τελευταίο σημείο είναι το πιο σημαντικό. Το ινδικό διαβατήριο είναι αδύναμο έγγραφο και παρέχει είσοδο χωρίς βίζα ή ισοδύναμη είσοδο σε μόλις 58 χώρες, κυρίως μικρά νησιά στον Ειρηνικό και την Καραϊβική.
Οι δυτικές χώρες δεν τους «φλερτάρουν»
Οι πλούσιες δυτικές χώρες, από την άλλη πλευρά, κάνουν τους Ινδούς να αισθάνονται ανεπιθύμητοι. Οι χρόνοι αναμονής για τις συνεντεύξεις για την αμερικανική τουριστική βίζα μπορεί να ξεπεράσουν τον ένα χρόνο. Τα τέλη έκδοσης βίζας στη Βρετανία μοιάζουν εκβιαστικά. Η απόκτηση βίζας για την ευρωπαϊκή ζώνη Σένγκεν, αν βρεθεί ραντεβού, απαιτεί σωρεία εγγράφων, αποδείξεις οικονομικής υγείας και απόδειξη της πρόθεσης επιστροφής. Πολλοί ταξιδιώτες το βρίσκουν ταπεινωτικό και ορισμένοι αρνούνται να πάνε, αναφέρει ο Economist.
Επιπλέον, οι Ινδοί τείνουν να είναι ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής. Οι Βρετανοί κλείνουν διεθνή ταξίδια τρεις μήνες πριν, κατά μέσο όρο, και οι Αμερικανοί δύο μήνες. Οι Ινδοί το κάνουν μόλις 30 ημέρες νωρίτερα. Αυτός ο χρόνος δεν είναι αρκετός για να πάρουν βίζα για την Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική, προσθέτει.
Οι Ινδοί εξακολουθούν να ταξιδεύουν στην Αμερική και τη Βρετανία σε μεγάλους αριθμούς, κυρίως για να δουν φίλους και συγγενείς από την τεράστια ινδική διασπορά.
Η Ευρώπη έχει ακόμη χειρότερες επιδόσεις. Καμία χώρα της ζώνης Σένγκεν δεν συγκαταλέγεται στους δέκα πρώτους προορισμούς για τους Ινδούς, εκτός από τη Γαλλία, η οποία έρχεται έβδομη. Η Γερμανία και η Ιταλία κατατάσσονται κάτω από το Κουβέιτ και το Κατάρ. Οι Ευρωπαίοι που ανησυχούν για τον υπερτουρισμό μπορούν να είναι ήσυχοι, καθώς οι Ινδοί πηγαίνουν τις ρουπίες τους αλλού, σχολιάζει ο Economist.
Μετά τη βίζα, ο μεγαλύτερος παράγοντας που επηρεάζει το πού αποφασίζουν να πάνε οι Ινδοί είναι η ευκολία μετάβασης. Οι απευθείας πτήσεις έχουν αυξηθεί κατακόρυφα: 31 ινδικές πόλεις προσφέρουν τώρα διεθνείς πτήσεις προς 322 προορισμούς, από 23 και 272 το 2015. «Τα ξένα αεροδρόμια χτυπούν την πόρτα μας σχεδόν κάθε δεύτερη μέρα», λέει ο Πιέτερ Έλμπερς, επικεφαλής της IndiGo, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Ινδίας.
Και αυτοί οι αριθμοί είναι έτοιμοι να απογειωθούν. Η ευρωπαϊκή WizzAir, που προσφέρει φθηνές αεροπορικές πτήσεις, εξετάζει το ενδεχόμενο να εισαγάγει απευθείας πτήσεις προς την Ινδία. Η AirAsia, με έδρα τη Μαλαισία, πρόσθεσε τον 17ο προορισμό της στην Ινδία. Η VietJet, ένας βιετναμέζικος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους, έχει επεκταθεί πέρα από τη Βομβάη και το Δελχί σε μικρότερες πόλεις της Ινδίας.
Η τρίτη σημαντική παράμετρος είναι το κόστος. Οι οικονομικές συνήθειες των Ινδών έχουν οδηγήσει τις ταξιδιωτικές εταιρείες να καινοτομούν για να κάνουν τα ταξίδια φθηνότερα. Πρακτορεία όπως το MakeMyTrip προσφέρουν πολλές εκπτώσεις και κουπόνια. Πολλοί συνεργάζονται με τράπεζες για να προσφέρουν πιστώσεις: περίπου το ένα πέμπτο των Ινδών της πόλης που έλαβαν προσωπικό δάνειο το έκαναν για ταξίδια αναψυχής, σύμφωνα με έρευνα του 2023.
Latest News
Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιδιώκει την διαγραφή χρέους της Ουκρανίας ύψους 4,6 δισ. δολαρίων
Οι ΗΠΑ θα ακυρώσουν το ήμισυ ενός δανείου ύψους 9 δισ. δολαρίων - Το σχέδιο προκάλεσε αντιρρήσεις από τους Ρεπουμπλικάνου
Συνελήφθη άνδρας που σχεδίαζε βομβιστική επίθεση στη Wall Street
Οι αρχές ισχυρίζονται ότι ο στόχος του δράστη από τη Φλόριντα ήταν η καρδιά της Wall Street - Ποιος είναι ο 30χρονος που συνελήφθη
Σε ελεύθερη πτώση οι μετοχές του Αντάνι μετά τις εναντίον του κατηγορίες
Ο 62χρονος Αντάνι και άλλοι επτά κατηγορήθηκαν ότι δωροδόκησαν Ινδούς κυβερνητικούς αξιωματούχους με πάνω από 250 εκατομμύρια δολάρια
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,