Παγωτό και καλοκαίρι είναι έννοιες συνυφασμένες από τα παιδικά μας χρόνια, όταν μετρούσαμε τα παγωτά που τρώγαμε όπως και τα μπάνια στην θάλασσα. Και όλοι είχαμε μια αγαπημένη γεύση, συνήθως… πεζή με τα σημερινά κριτήρια. Οπότε, ποιο είναι το παγωτό του καλοκαιριού 2024; Και επιπλέον, πόσο θα πληρώσουμε γι’ αυτό;

Όπως και τα μουσικά χιτ του καλοκαιριού, έτσι και τα δημοφιλή παγωτά έχουν πολλές διαφορετικές γεύσεις αυτή τη σεζόν.

Παγωτά Δωδώνη: Από την Κυψέλη, στην Deutsche Bank και τώρα στην εταιρεία Βενέτη

Στο Morgenstern’s Finest Ice Cream στο κέντρο της Νέας Υόρκης, ο ιδρυτής Νίκολας Μόργκενστερν κέρδισε την αναγνώριση, καθώς και ουρές πελατών έξω από το κατάστημα, σερβίροντας πολλαπλές εκδοχές της κλασικής γεύσης, όπως βανίλια Μαδαγασκάρης ή βανίλια με γεύση καπνιστού μελιού.

Αλλά αυτό το καλοκαίρι, ο Μόργκενστερν αναφέρει στο Bloomberg ότι ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις είναι το Pineapple Salted Egg Yelk (Ανανάς με αλατισμένο κρόκο αυγού). «Οι διεθνείς γεύσεις πωλούνται περισσότερο από ό,τι προηγούμενα χρόνια», λέει. «Το Yuzu Poppy Seed (σ.σ.: μικρό ασιατικό εσπεριδοειδές με παπαρουνόσπορο) είναι επίσης αρκετά δημοφιλές. Στην πραγματικότητα, οτιδήποτε με yuzu πουλάει».

Ο Μόργκενστερν λέει ότι η αλλαγή έγινε τα τελευταία δύο χρόνια. Το 2021 και το 2022, οι άνθρωποι στρέφονταν έντονα στις πιο «ασφαλείς» γεύσεις όπως τα cookies με κρέμα.

Το παγωτό πλέον είναι «περιπετειώδες»

Τώρα η λέξη κλειδί είναι «περιπετειώδης». Η συνεργασία του με το Russ & Daughters deli, ένα παγωτό σάντουιτς σε σουσαμένιο μπέιγκελ, εξαντλήθηκε διαδικτυακά σε λιγότερο από 20 λεπτά!

Στο Sundaes Best στο Μανχάταν, ο σεφ Μάικ Σιμ ανέφερε στο Bloomberg ότι η ζήτηση για τις νοτιοκορεάτικες γεύσεις που προσφέρει οφείλεται εν μέρει στην αυξανόμενη δημοτικότητα της Κορέας, από τα προϊόντα ομορφιάς μέχρι τις τηλεοπτικές εκπομπές. Τα μπεστ σέλερ του είναι το μωβ χρώματος hwachae (κορεατικό καρπούζι), το μέλι makgeolli, με το γαλακτώδες κρασί από ρύζι και το mochi injeolmi, με γλυκό κέικ ρυζιού.

Στο Silver Spring, Maryland, ο Ντιντιαμάκα Άγκου άνοιξε το Shuga X Ice τον Μάιο. Προσφέρει συνταγές εμπνευσμένες από αφρικανικά συστατικά και πιάτα, συμπεριλαμβανομένης μιας ιδιαίτερα πικάντικης κόκκινης σοκολάτας με τσίλι που αποκαλεί Gbas Gbos. Η πιο δημοφιλής παραγγελία είναι το Tea and Bread, ένα γλυκό, κρεμώδες προϊόν με κομμάτια βουτυρωμένο αφράτο ψωμί Agege.

«Όταν ήμουν στη Νιγηρία, περίπου 10 χρονών, όλη η οικογένεια είχε αυτό το μαύρο τσάι Lipton, με γάλα και πιθανώς περισσότερη ζάχαρη από ό,τι χρειαζόμασταν, στο οποίο βουτάγαμε βουτυρωμένο ψωμί», θυμάται ο Άγκου. Για ορισμένους πελάτες φέρνει στον νου μνήμες. Για άλλους είναι μια νέα εμπειρία. «Οι άνθρωποι αγαπούν να δοκιμάζουν νέα πράγματα», λέει.

Το Van Leeuwen Ice Cream έχει συγκεντρώσει αφοσιωμένους θαυμαστές για προσαρμοσμένες κλασικές γεύσεις, όπως η βανίλια με ψήγματα κηρήθρας και για μια από τις πιο viral γεύσεις στον κόσμο του παγωτού, το Kraft Macaroni & Cheese. Αλλά ο συνιδρυτής Μπεν Βαν Λεούβεν βλέπει τα γούστα των καταναλωτών να εξελίσσονται. Οι άνθρωποι είναι «πιο ανοιχτοί στις διεθνείς γεύσεις», λέει. «Ιαπωνικές γεύσεις, ταϊλανδέζικες γεύσεις, ινδικές γεύσεις: σκεφτείτε hojicha, yuzu, μαύρο σουσάμι, mochi».

Ο ρόλος των social media

Στη Δυτική Ακτή, το περίφημο Wanderlust Creamery ειδικεύεται σε γεύσεις που από όλο τον κόσμο, όπως το ιαπωνικό ναπολιτάνικο, με στρώματα από matcha, άνθη κερασιάς και παγωτό γάλακτος Hokkaido, καθώς και το Pandan Tres Leches με επιρροή από τη Νοτιοανατολική Ασία. Η Αντριέν Μπορλόγκαν που το ίδρυσε λέει ότι υπάρχει ζήτηση για εμπειρίες στο παγωτό—δημιουργικές αλλά όχι τεχνητές.

Και δεν τροφοδοτείται μόνο από το Instagram. «Βλέπουμε πολλούς Gen Z να αγκαλιάζουν περιπετειώδη πράγματα», λέει η Μπορλόγκαν. Το μπεστ σέλερ της είναι το Ube Malted Crunch, εμπνευσμένο από την φιλιππινέζικη καταγωγή της. Το γλυκό και αλμυρό Sticky Rice and Mango είναι επίσης κορυφαία σε πωλήσεις.

Και μετά υπάρχει το Awan, με γνώμονα τον σεφ που τυγχάνει να είναι vegan. Ο συνιδρυτής Ζεν Ονγκ είναι εμμονικός με την προμήθεια συστατικών του. Μία από τις πιο εντυπωσιακές γεύσεις που δημιούργησε ήταν Φράουλες και Χαβιάρι, ένα φρουτώδες παρασκεύασμα από μούρα δεμένο με πέρλες από λάιμ.

«Πήγα στην αγορά των παραγωγών και αγόρασα λάιμ αξίας 600 δολαρίων», λέει ο Ονγκ. «Πέρασα οκτώ ώρες για να τα στίψω. Ήταν το πιο γελοία παρακμιακό προϊόν, από πλευράς εργασίας και προμήθειας. Πουλήθηκε $15 ή $20 η μπάλα και εξαντλήθηκε αμέσως».

Ωστόσο, λέει, αυτή δεν είναι η πιο ιδιαίτερη γεύση που δημιουργεί. Αυτό που θα απαιτούσε τη μεγαλύτερη προσοχή στη λεπτομέρεια, συν χιλιάδες δολάρια για την προμήθεια πρωταρχικών συστατικών από φάρμες στο Μπαλί και τη Σουμάτρα, και στη συνέχεια ο υπολογισμός ότι η αναλογία των προϊόντων είναι ακριβώς σωστή για την παραγωγή γεύσης, υφής και πολυπλοκότητας κορυφαίας ποιότητας. Αυτή η γεύση θα ήταν το μπεστ σέλερ του: η βανίλια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή