Σκάφη όπως το superyacht του Μάικ Λιντς είναι «αβύθιστα», υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που τα κατασκευάζει και τα πουλάει.

Ο Τζιοβάνι Κοσταντίνο, CEO του The Italian Sea Group, δήλωσε στο Sky News ότι δεν υπάρχουν ελαττώματα στον σχεδιασμό και την κατασκευή του Bayesian superyacht που ανατράπηκε σε μια καταιγίδα στα ανοιχτά του Porticello, στη Σικελία, τη Δευτέρα. Πέντε σοροί ανασύρθηκαν από δύτες την Τετάρτη – ανεβάζοντας τον αριθμό των επιβεβαιωμένων νεκρών σε έξι.

Το Italian Sea Group κατέχει την εταιρεία που κατασκεύασε το Bayesian του Βρετανού μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, , με τον Κοσταντίνο να τονίζει ότι ότι τα  γιοτ αυτά «είναι τα ασφαλέστερα με την πιο απόλυτη έννοια».

Οι ανατροπές στη ζωή του Μάικ Λιντς και το θεώρημα που τον καθόρισε

«Όντας ο κατασκευαστής του Perini [τύπος του σκάφους], γνωρίζω πολύ καλά πώς σχεδιάζονταν και κατασκευάζονταν πάντα τα σκάφη», αναφέρει, επισημαίνοντας ότι «καθώς το Perini είναι ένα ιστιοπλοϊκό… τα ιστιοφόρα είναι φημισμένα ως τα ασφαλέστερα ποτέ». Διευκρινίζει μάλιστα, ότι η δομή και η καρίνα τους τα καθιστούν «αβύθιστα σώματα».

«Αυτό το περιστατικό ακούγεται σαν μια απίστευτη ιστορία, τόσο τεχνικά όσο και ως γεγονός», ομολόγησε.

Συνεχίζονται οι έρευνες στο γιοτ του Μάικ Λιντς

Οι Ιταλοί εισαγγελείς που ερευνούν το περιστατικό συνεχίζουν να λαμβάνουν καταθέσεις από τους επιζώντες.

Την Τρίτη ανέκριναν τον καπετάνιο για περισσότερες από δύο ώρες, ώστε να αποκτήσουν μία πιο σαφή εικόνα του τι συνέβη και να αποκτήσουν χρήσιμες τεχνικές λεπτομέρειες.

Τέσσερις Βρετανοί επιθεωρητές βρίσκονται επίσης στο Porticello και έχουν ξεκινήσει μια προκαταρκτική αξιολόγηση των γεγονότων. Ειδικοί εμπειρογνώμονες καλούνται να εξετάσουν όλες τις σχετικές πτυχές του συμβάντος, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού, της σταθερότητας και της λειτουργίας του σκάφους. Θα εξετάσουν επίσης τις επιπτώσεις των καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη τη στιγμή στην περιοχή.

Είκοσι δύο άνθρωποι επέβαιναν στο σκάφος, 15 από τους οποίους διασώθηκαν – μεταξύ των οποίων η Βρετανίδα Charlotte Golunski και η ενός έτους κόρη της Sofia.

Η τύχη του σκάφους

Ειδικοί διασώστες ερευνούν μέσα στο κύτος της βυθισμένης θαλαμηγού τις τελευταίες τρεις ημέρες σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες λόγω του βάθους και της στενότητας των σημείων που καθαρίζουν οι δύτες.

Η πυροσβεστική συνέκρινε τις προσπάθειες με εκείνες που έγιναν, σε μεγαλύτερη κλίμακα, για το Costa Concordia , ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο που βυθίστηκε ανοιχτά του ιταλικού νησιού Giglio τον Ιανουάριο του 2012, σκοτώνοντας 32 άτομα.

Ο  Κοσταντίνο είπε ότι το σύστημα αυτόματης παρακολούθησης του γιοτ αποκαλύπτει ότι χρειάστηκαν 16 λεπτά από τη στιγμή που η καταιγίδα χτύπησε το σκάφος, μέχρι αυτό να βυθιστεί. Είπε ότι ήταν ξεκάθαρο ότι το πλοίο πήρε μεγάλες ποσότητες νερού, προσθέτοντας ότι οι ερευνητές θα πρέπει να δουν ποιες πόρτες ή καταπακτές μπορεί να είχαν μείνει ανοιχτές, εστιάζοντας κυρίως σε μια κύρια πόρτα που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του γιοτ.

Σύμφωνα με το ναυτικό δίκαιο, ο καπετάνιος έχει την πλήρη ευθύνη για το πλοίο και το πλήρωμα, καθώς και την ασφάλεια όλων των επιβαινόντων.

Ο καπετάνιος του Costa Concordia, Francesco Schettino , εκτίει ποινή φυλάκισης 16 ετών για το ρόλο του στην καταστροφή του 2012, αφού παραδέχτηκε ότι έπλεε πολύ κοντά σε υποβρύχιους βράχους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα