Ζεστή παρέμεινε η ταξιδιωτική κίνηση τον Ιούλιο στην Ευρώπη, με τη συνολική ζήτηση διανυκτερεύσεων στα Airbnb να φτάνει τις 57,6 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, σημειώνοντας αύξηση 17,7% σε ετήσια βάση.
Ο Ιούλιος είναι συνήθως ο μήνας που η προσφορά κορυφώνεται στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της AirDNA οι διαθέσιμες κλίνες τον περασμένο μήνα σημείωσαν νέο υψηλό ρεκόρ 4 εκατομμυρίων στην Ευρώπη, αυξημένες κατά 15% σε ετήσια βάση και 5% από τον Ιούνιο.
Η ανθεκτικότητα στη ζήτηση διατήρησε την πληρότητα σε θετικό έδαφος, η οποία τον περασμένο διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στο 68% σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, σημειώνοντας αύξηση 0,3% σε ετήσια βάση.
Airbnb: Πώς χάνει πελάτες από τα ξενοδοχεία
Παρά την ισχύ της προσφοράς, της ζήτησης και της πληρότητας, ο περασμένος μήνας ήταν επίσης ο πρώτος μήνας -μετά από είκοσι- που η Ευρώπη είδε τη μέση ημερήσια τιμή (ADR) σε ετήσια βάση να μειώνεται.
Όλο και περισσότεροι κάνουν κράτηση για διαμονή την τελευταία στιγμή.
Μετά από σχεδόν δύο χρόνια σταθερής αύξησης, η ADR τον περασμένο μήνα μειώθηκε κατά 1,5% σε ετήσια βάση.
Η ακτινογραφία του ευρωπαϊκού Airbnb τον Ιούλιο
- Οι διαθέσιμες κλίνες ανήλθαν συνολικά σε 4 εκατομμύρια, αυξημένες κατά 15% από έτος σε έτος (YOY)
- Η ζήτηση έφτασε τα 57,6 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 17,7% σε ετήσια βάση
- Οι μέσες ημερήσιες τιμές (ADR) ήταν κατά μέσο όρο 174 €, μειωμένες κατά 1,5% σε ετήσια βάση
- Η μέση πληρότητα ήταν 68%, αύξηση 0,3% σε ετήσια βάση και πτώση 2,8% σε σύγκριση με το 2019
- Τα έσοδα ανά διαθέσιμη ενοικίαση (RevPAR) μειώθηκαν 1,2% σε ετήσια βάση στα 119 €
- Οι κρατήσεις αυξήθηκαν 23,2% σε ετήσια βάση
Πέφτουν οι τιμές
Κατά την τελευταία πενταετία, καταγράφεται στην Ευρώπη μια σταθερή αύξηση στις μέσες ημερήσιες τιμές. Ωστόσο η τάση αυτή φαίνεται ότι ανακόπηκε τον Ιούλιο.
Δεν κατέγραψαν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες πτώση στις ADR σε ετήσια βάση. Μεταξύ των 20 κορυφαίων ευρωπαϊκών χωρών, σε εννέα σημειώθηκε μείωση, με την Ελλάδα να καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό, με 9,8%. Ακολουθούν η Κροατία με 7,8% και η Ουγγαρία με 6,8%. Στον αντίποδα η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στη Δανία, με 13,8%, την Αυστρία (6,9%) και τη Γερμανία (6,4%).
Όπως επισημαίνει η έκθεση, για χώρες όπως η Νορβηγία, η Σουηδία και η Ελλάδα, η πτώση της ADR σε ετήσια βάση συμπίπτει σταθερά με τη μείωση της πληρότητας, η οποία οφείλεται στην αύξηση της προσφοράς που υπερβαίνει κατά πολύ την αύξηση της ζήτησης.
Booking Window στα Airbnb
Η ανάλυση του booking window στο Airbnb (το διάστημα μεταξύ της ημερομηνίας που κλείνεται το κατάλυμα και της ημερομηνίας άφιξης) για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις αποτύπωσε μια τάση συμπίεσης, καθώς λιγότεροι επισκέπτες κάνουν κράτηση για διαμονή πολύ νωρίτερα, ενώ όλο και περισσότεροι κάνουν κράτηση για διαμονή την τελευταία στιγμή.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, παρατηρείται σημαντική μείωση στο ποσοστό των κρατήσεων για περισσότερες από 60 ημέρες νωρίτερα, καθώς και μια αξιοσημείωτη αύξηση στο ποσοστό των διαμονών που έχουν κρατηθεί λιγότερο από 14 ημέρες νωρίτερα.
Οι χρόνοι κράτησης μπορεί επίσης να διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία. Οι ευρωπαϊκές πόλεις τείνουν να έχουν μεγαλύτερους χρόνους επειδή δέχονται κυρίως ξένους ταξιδιώτες που κάνουν κράτηση για τη διαμονή τους εκ των προτέρων.
Ο διάμεσος χρόνος κράτησης για τις 50 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις τον περασμένο χρόνο ήταν 27 ημέρες. Ο διάμεσος χρόνος για προορισμούς εκτός των 50 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών πόλεων ήταν 23 ημέρες τον τελευταίο χρόνο.
Αισιόδοξες προβλέψεις
Με τις τρέχουσες τάσεις κρατήσεων να υποδεικνύουν μικρότερους χρόνους, οι ιδιοκτήτες Airbnb δεν μπορούν να έχουν νωρίτερα μια πιο σαφή εικόνα για το πώς θα διαμορφωθεί η κίνηση κατά τη φθινοπωρινή και τη χειμερινή περίοδο.
Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι κρατήσεις για χειμερινές διακοπές θα μπορούσαν να γίνουν πιο αργά από τα προηγούμενα χρόνια.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι μικρότεροι χρόνοι δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι οι συνολικές κρατήσεις θα μειωθούν .
Ο τρέχων ρυθμός ζήτησης για την Ευρώπη δείχνει ισχυρή αύξηση των κρατήσεων σε ετήσια βάση από τον Σεπτέμβριο έως το τέλος του έτους. Η ζήτηση της Ευρώπης αυξήθηκε κατά 14% σε ετήσια βάση μέχρι τον Δεκέμβριο.
Οι μήνες Σεπτέμβριος και Οκτώβριος σημειώνουν αύξηση της ζήτησης κατά 15% σε ετήσια βάση, ενώ οι κρατήσεις Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου δείχνουν επίσης την πιθανότητα η ευρωπαϊκή ζήτηση STR να τερματιστεί σε υψηλό επίπεδο φέτος.
Latest News
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του Ρώσου επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece