Η Κίνα κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αλλά ανεβάζει ταχύτητες και στον τομέα των ρομπότ.

Τώρα βρίσκεται στο κατόπι της Tesla, ανοίγοντας νέο κεφάλαιο στον αγώνα για την κατασκευή ανθρωποειδών με μπαταρίες που αναμένεται να αντικαταστήσουν εργαζόμενους σε γραμμές συναρμολόγησης EV.

Στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ρομπότ αυτή την εβδομάδα στο Πεκίνο, περισσότερες από 22 κινεζικές εταιρείες παρουσίασαν ανθρωποειδή ρομπότ σχεδιασμένα να λειτουργούν σε εργοστάσια και αποθήκες, με ακόμη περισσότερα να παρουσιάζουν τα κατασκευασμένα στην Κίνα εξαρτήματα ακριβείας που απαιτούνται για την κατασκευή τους.

Μασκ: Τέλος Σεπτεμβρίου έρχεται ο Optimus, ο ρομποτικός άνθρωπος

Η ώθηση της Κίνας στην αναδυόμενη βιομηχανία βασίζεται στη φόρμουλα πίσω από την αρχική της κίνηση με EV πριν από περισσότερο από μια δεκαετία: κρατική υποστήριξη, ανελέητος ανταγωνισμός τιμών από ένα ευρύ πεδίο νεοεισερχόμενων και μια βαθιά αλυσίδα εφοδιασμού.

«Η βιομηχανία ανθρωποειδών ρομπότ της Κίνας επιδεικνύει σαφή πλεονεκτήματα στην ενοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας (και) στις δυνατότητες μαζικής παραγωγής», δήλωσε στο Reuters ο Αρτζέν Ράο, αναλυτής στο Ινστιτούτο Ερευνών LeadLeo που εδρεύει στην Κίνα.

Ο Σι στηρίζει την ρομποτική

Η προσπάθεια που εξελίσσεται στη ρομποτική υποστηρίζεται από την πολιτική του Προέδρου Σι Τζινπίνγκ για την ανάπτυξη «νέων παραγωγικών δυνάμεων» στην τεχνολογία.

Η πόλη του Πεκίνου ξεκίνησε ένα κρατικό ταμείο 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη ρομποτική τον Ιανουάριο, ενώ η Σαγκάη ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα ταμείο 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη βιομηχανία ανθρωποειδών.

Τα ρομπότ που παρουσιάζονται αυτή την εβδομάδα προέρχονται από ορισμένους από τους ίδιους εγχώριους προμηθευτές που πρωτοπόρησαν στα EV.

Η Goldman Sachs προέβλεψε, τον Ιανουάριο, ότι η ετήσια παγκόσμια αγορά ανθρωποειδών ρομπότ θα φτάσει τα 38 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2035, με σχεδόν 1,4 εκατομμύρια παραδόσεις για καταναλωτικές και βιομηχανικές εφαρμογές. Υπολογίστηκε ότι το κόστος των υλικών για την κατασκευή τους είχε μειωθεί σε περίπου 150.000 δολάρια το καθένα το 2023, εξαιρουμένου του κόστους έρευνας και ανάπτυξης.

«Υπάρχει μεγάλο περιθώριο για να συμπιέσετε το κόστος», δήλωσε στο Reuters ο Χου Ντεμπό, Διευθύνων Σύμβουλος της Shanghai Kepler Exploration Robotics, μιας εταιρείας που συνίδρυσε πέρυσι, εμπνευσμένη από το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus της Tesla.

Η εταιρεία του Χου σχεδιάζει στην πέμπτη έκδοση ενός ρομπότ εργάτη που θα δοκιμαστεί σε εργοστάσια. Αναμένει ότι η τιμή πώλησης θα είναι μικρότερη από $30.000.

Το «φαινόμενο γατόψαρου» στα ρομπότ

Όταν η Tesla άνοιξε το εργοστάσιό της στη Σαγκάη το 2019, Κινέζοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι περίμεναν ότι η πρωτοπόρος των EV θα δρούσε σαν «φαινόμενο γατόψαρου» στην κινεζική βιομηχανία, δηλαδή η εισαγωγή ενός μεγάλου ανταγωνιστή θα έκανε τους Κινέζους αντιπάλους να κολυμπούν πιο γρήγορα.

Το ρομπότ Optimus της Tesla είχε παρόμοιο αποτέλεσμα, είπε ο Χου.

Η Tesla παρουσίασε για πρώτη φορά το Optimus το 2021, το οποίο ο Ίλον Μασκ στη συνέχεια ανέφερε ως δυνητικά «πιο σημαντικό από την επιχείρηση οχημάτων με την πάροδο του χρόνου».

Η εταιρεία του Μασκ χρησιμοποιεί μια προσέγγιση τεχνητής νοημοσύνης για το Optimus, η οποία βασίζεται στο λογισμικό “Full Self-Driving” για ηλεκτρικά οχήματα. Κινέζοι αντίπαλοι και αναλυτές λένε ότι η Tesla έχει από νωρίς προβάδισμα στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Κίνα έχει την ικανότητα να μειώσει την τιμή παραγωγής.

Ο Tesla έδειξε τον Optimus, σαν μανεκέν, να στέκεται σε ένα κουτί από πλεξιγκλάς δίπλα σε ένα Cybertruck σε μια έκθεση παράλληλα με το συνέδριο στο Πεκίνο αυτήν την εβδομάδα.

Προηγμένα κινεζικά πρότυπα

Πολλά Κινέζικα ανθρωποειδή ξεπέρασαν το Optimus σε γκάμα κινήσεων, αλλά παρέμενε ένα από τα πιο δημοφιλή εκθέματα και πιο φωτογραφισμένα θέματα. «Την επόμενη χρονιά θα υπάρχουν περισσότεροι από 1.000 σαν κι’ εμένα στο εργοστάσιο», ανέφερε μια πινακίδα δίπλα στο Optimus.

Η Tesla, σε ανακοίνωση, επανέλαβε ότι αναμένεται να προχωρήσει πέρα ​​από τα πρωτότυπα για να ξεκινήσει την παραγωγή Optimus σε μικρούς αριθμούς το επόμενο έτος.

Η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ UBTECH Robotics, δοκιμάζει επίσης τα ρομπότ της σε εργοστάσια αυτοκινήτων. Ανακοίνωσε μια συμφωνία την Πέμπτη για να τα δοκιμάσει σε εργοστάσιο της Audi στην Κίνα.

«Μέχρι τον επόμενο χρόνο στόχος μας είναι η μαζική παραγωγή», είπε στο Reuters ο Σωτήριος Στασινόπουλος, project manager της UBTECH. Αυτό θα σήμαινε έως και 1.000 ρομπότ που εργάζονται σε εργοστάσια, είπε. «Είναι το πρώτο ορόσημο προς μια μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη». Η UBTECH χρησιμοποιεί τσιπ Nvidia, στα ρομπότ της, αλλά περισσότερο από το 90% των εξαρτημάτων είναι από την Κίνα.

Η Κίνα πρωτοπορεί στη βιομηχανική χρήση ρομπότ

Η τρέχουσα γενιά ρομπότ παραγωγής, τεράστιοι βραχίονες ικανοί για συγκόλληση και άλλες εργασίες, – έχει οδηγηθεί κυρίως από εταιρείες εκτός Κίνας.

Η Κίνα ηγείται παγκοσμίως με εγκατεστημένα σε εργοστάσια ρομπότ παραγωγής εγκατεστημένα, υπερτριπλάσια από τον αριθμό στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Ρομποτικής και τον περασμένο Νοέμβριο ζήτησε τη μαζική παραγωγή ανθρωποειδών ρομπότ έως το 2025. Αυτό, όμως, θα ξεκινήσει σε πολύ μικρότερη κλίμακα από ό,τι χρειάζεται για να μεταμορφώσει την παραγωγή EV.

«Πιστεύω ότι είναι πιθανό να περάσουν τουλάχιστον 20 έως 30 χρόνια πριν τα ανθρωποειδή ρομπότ μπορέσουν να επιτύχουν μεγάλης κλίμακας εμπορική εφαρμογή», ​​δήλωσε ο Ράο του Ινστιτούτου Ερευνών LeadLeo.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία