![Λιανικό εμπόριο: Γιατί η συγκατοίκηση ταιριάζει… στα brands – Το νέο trend στο ελληνικό retail](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/lianemporio-2.jpg)
Για χρόνια η συγκατοίκηση στην Ελλάδα αφορούσε πολύ συγκεκριμένες ομάδες και πρακτικές: φοιτητές μακριά από την οικογενειακή εστία και ζευγάρια που βρίσκονται σε σχέση.
Εκπτώσεις: Πολυτέλεια τα ψώνια – Ακτοπλοϊκά και τρόφιμα «κερδίζουν» τη μόδα
Μετά ήρθε η κρίση, που εξανάγκασε κατ’ αρχάς τους επαγγελματίες να συστεγαστούν (δικηγόροι, γιατροί ακόμη και τεχνίτες), ενώ τελευταίοι ανακάλυψαν τα πλεονεκτήματα του «διαμοιρασμού» οι εκπρόσωποι του εγχώριου retail.
Η συγκατοίκηση των brands
Στη λογική μιας πλήρους εμπορικής πρότασης και με άμεσο όφελος την αύξηση εσόδων από την είσπραξη ενοικίου, αλλά και την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού καταναλωτών, το co-retailing άρχισε να γίνεται trend και στην εγχώρια αγορά.
Τόσο σε ελληνικό επίπεδο, όσο και πανευρωπαϊκά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν αυτές που καθιέρωσαν το co-retailing, αντιμετωπίζοντας με αυτό τον τρόπο τον υψηλό ανταγωνισμό από διαδικτυακούς λιανοπωλητές και εκπτωτικά καταστήματα, αλλά και την τάση των καταναλωτών να μικραίνουν τα αγοραστικά τους «ταξίδια» επιλέγοντας καταστήματα ευκολίας στη γειτονιά τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το 2013 η συνεργασία της πάλαι ποτέ αλυσίδας Μαρινόπουλος, τότε αποκλειστικής δικαιοδόχου των σημάτων Carrefour, με την Κωτσόβολος. Η εν λόγω «συγκατοίκηση» είχε αποδώσει τρία σημεία Κωτσόβολος σε Μαρούσι, Γέρακα και Άλιμο. Βεβαίως η συνεργασία δεν υφίσταται εδώ και χρόνια.
Ωστόσο τα οφέλη αυτής της πρακτικής , που αποσκοπεί και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας κάθε σημείου πώλησης με την προσδοκώμενη αύξηση της επισκεψιμότητας, διείδαν στη συνέχεια κι άλλοι retailers και μάλιστα τα τελευταία χρόνια οι συγκατοικήσεις πυκνώνουν.
Τα deals μεταξύ των Fourlis, ΑΒ Βασιλόπουλος, Pepco, Πλαίσιο, Σκλαβενίτης, Public και Jysk
Για παράδειγμα στο αναγεννημένο ΙΚΕΑ, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, το οποίο δεν είναι πλέον ένα τεράστιο monobrand κατάστημα, αλλά έχει μετατραπεί από τον όμιλο Fourlis σε εμπορικό πάρκο, εκτός από τη σουηδική μάρκα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, αυτή τη στιγμή οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε αθλητική ένδυση και υπόδηση μέσω της Intersport και σε προϊόντα υγείας και ευεξίας από την βρετανική εταιρεία Holland & Barrett (σ.σ. και οι δύο αλυσίδες αναπτύσσονται από τον όμιλο του Βασίλη Φουρλή). Ενώ μέσα στους επόμενους δύο – τρεις μήνες στον ίδιο χώρο θα ανοίξει και μεγάλο κατάστημα της αλυσίδας τεχνολογίας Πλαίσιο, συνολικής επιφάνειας 2.800 τ.μ.
Ο Βασίλης Φουρλής, εδώ και χρόνια φανατικός του co-retailing, αξιοποιεί τη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος για να αυξήσει το δίκτυο της Holland & Barrett και ήδη τρία καταστήματα του βρετανικού brand έχουν ανοίξει εντός ισάριθμων σούπερ μάρκετ της ελληνικής θυγατρικής του ολλανδο-βελγικού ομίλου Ahold-Delhaize σε Ελληνικό, Νέα Ερυθραία και Πυλαία (Θεσσαλονίκη).
Ενδεχομένως να αξιοποιηθεί και το δίκτυο της Intersport προς την ίδια κατεύθυνση προκειμένου να δημιουργηθούν σημεία, με προϊόντα που σχετίζονται με την άθληση.
Την ίδια ώρα η «συγκατοίκηση» της πολωνικής Pepco και της ΑΒ Βασιλόπουλος, που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2023, ήδη μετρά 5 «συνεργατικά» καταστήματα.
Στην ουσία δεν πρόκειται για εγχείρημα τύπου shop in shop, αφού οι δυο εταιρικές οντότητες λειτουργούν αυτόνομα, αν και κάτω από την ίδια στέγη, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να προχωρά σε μείωση του χώρου πώλησης σε συγκεκριμένα καταστήματά της, παραχωρώντας τον στην Pepco έναντι μισθώματος. Η μέση επιφάνεια καταστημάτων της πολωνικής αλυσίδας στα καταστήματα ΑΒ είναι περίπου 500 τετραγωνικά μέτρα.
Η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος θα συνεχιστεί, όπως αναφέρει ο κος Κωνσταντίνος Βλάσσης, Expansion Manager Greece για την Pepco, με τις δύο πλευρές να εξετάζουν κι άλλες περιπτώσεις co-working, ειδικά στην επαρχία. Το νέο Pepco σε κατάστημα ΑΒ θα ανοίξει τις επόμενες μέρες στα Γιαννιτσά.
Αντίθετα με την ΑΒ οι συνέργειες με την Public (λειτουργούν δύο καταστήματα Pepco στη Θεσσαλονίκη και ένα τρίτο στη Λεωφόρο Συγγρού στην Καλλιθέα εντός των καταστημάτων της αλυσίδας τεχνολογίας του ομίλου Olympia του Πάνου Γερμανού) φαίνεται ότι έχουν λάβει τέλος, καθώς οι υπόλοιποι χώροι της αλυσίδας τεχνολογίας είναι μικρότερου εμβαδού.
Επιπλέον, επειδή η γειτνίαση με μεγάλα καταστήματα τροφίμων είναι κάτι που συνηθίζεται στις αγορές που αναπτύσσεται η Pepco στην ελληνική αγορά λειτουργούν καταστήματα της πολωνικής αλυσίδας δίπλα σε μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.
Επίσης, πριν έξι χρόνια και η Δανέζικη αλυσίδα Jysk, με 63 καταστήματα αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, συνεργάστηκε με την Media Markt (σ.σ. το εγχώριο δίκτυο της γερμανικής αλυσίδας έχει εξαγοραστεί από την Public), ανοίγοντας κατάστημα στον Γέρακα.
Γλυκές συνεργασίες
Εκτός από τους retailers συμπράξεις αναπτύσσουν και αλυσίδες από τον κλάδο της εστίασης, όπως αυτή μεταξύ της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας Τεκερνλής με την αλυσίδα Γρηγόρης Μικρογεύματα.
Τα δύο brands συστεγάζονται στο κατάστημα επί της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας 64, στη στάση Μέγαρο του Μετρό, ενώ κατάστημα Τεκερνλής φιλοξενείται στον χώρο της αλυσίδας Γρηγόρης σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα η Τεκερνλής έχει επεκταθεί στο εμπορικό χωριό στα Σπάτα, ιδιοκτησίας πλέον της Lamda Development, σε συνεργασία με την Autogrill.
Γιατί το co-retailing θα συνεχίσει να αναπτύσσεται
Η συνύπαρξη διαφορετικών λιανικών concepts κάτω από την ίδια στέγη έχει αυξηθεί τα τελευταία πέντε χρόνια όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά πανευρωπαϊκά και σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές πρόκειται για μία τάση που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται λόγω δύο παραγόντων:
Πρώτον, εξαιτίας της ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι έμποροι λιανικής δεν χρειάζονται τόσο χώρο όσο είχαν ιστορικά και έτσι τα μεγάλα καταστήματα θα χρειαστούν αρκετούς «συγκατοίκους» για να εξακολουθήσουν να είναι βιώσιμα.
Δεύτερον, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να καινοτομούν συνεχώς και να σκέφτονται έξω από το κουτί για να αυξήσουν τις πωλήσεις στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων. Οι συνεργασίες με βιωματικά brands ή διαδικτυακούς παίκτες δημιουργούν μια μοναδική εμπειρία στο κατάστημα, και επομένως πιθανόν να δούμε περισσότερες συνεργασίες παραδοσιακών λιανέμπορων με νεοφυείς retailers.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
![Goldman Sachs: Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών – Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
![Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MOTOROIL_Refineries_yerolymbos-29-600x399.jpg)
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil