Χωρίς αμφιβολία η τεχνητή νοημοσύνη πρόκειται να φέρει επαναστατικές αλλαγές στην κοινωνία. Αλλά ο βαθμός στον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τους εργαζόμενους στο μέλλον είναι ένα θέμα ανοικτό προς συζήτηση.
Η πρόσφατα συσταθείσα Κοινοπραξία AI-Enabled ICT Workforce στην οποία συμμετέχουν κολοσσοί της Πληροφορικής δημοσίευσε την εναρκτήρια έκθεσή της, με τίτλο «The Transformational Opportunity of AI on ICT Jobs», η οποία αποκαλύπτει ότι το 92% των θέσεων εργασίας στον τομέα της πληροφορικής θα μετασχηματιστεί λίγο ή πολύ, λόγω της προόδου στην τεχνητή νοημοσύνη.
Tα 8 κορυφαία ευρωπαϊκά deals φέτος στην τεχνητή νοημοσύνη
Ειδικότερα, η μελέτη υποστηρίζει ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές θα παρατηρηθούν σε θέσεις εργασίας μεσαίου επιπέδου (40%) και αρχικού επιπέδου (37%), καθώς ορισμένες δεξιότητες και ικανότητες γίνονται περισσότερο ή λιγότερο σχετικές.
Η ηθική της τεχνητής νοημοσύνης, η υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη, η ταχεία μηχανική, η παιδεία τεχνητής νοημοσύνης και η αρχιτεκτονική μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) αναμένεται να αποκτήσουν σημασία σε αυτή τη νέα εποχή, ενώ η παραδοσιακή διαχείριση δεδομένων, η δημιουργία περιεχομένου, η συντήρηση τεκμηρίωσης, ο βασικός προγραμματισμός και οι γλώσσες και οι ερευνητικές πληροφορίες θα γίνουν λιγότερο απαραίτητες.
Aπαιτούνται κρίσιμες δεξιότητες για όλες τις θέσεις εργασίας πληροφορικής
Γι’ αυτό, αναφέρει η έκθεση, απαιτούνται κρίσιμες δεξιότητες για όλες τις θέσεις εργασίας πληροφορικής και αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η κοινοπραξία επιδιώκει να δώσει στους εργαζομένους τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους.
Αυτή η ολοκληρωμένη ανάλυση παρέχει πληροφορίες για τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στις τεχνολογικές θέσεις εργασίας, καθώς η κοινοπραξία AI-Enabled ICT Workforce αποτελείται από μερικά από τα κορυφαία ονόματα του κλάδου — Cisco, Accenture, Eightfold, Google, IBM, Indeed, Intel, Microsoft και SAP — και παρέχει συμβουλές μεταξύ άλλων από την Αμερικανική Ομοσπονδία Εργασίας, την Ομοσπονδία Βιομηχανικών Οργανισμών (AFL-CIO), την Ευρωπαϊκή Ένωση Επαγγελματικής Κατάρτισης (EVTA), την Ακαδημία Khan και την SMEunited.
Για την παραγωγή της έκθεσης, η κοινοπραξία εξέτασε τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης σε 47 θέσεις εργασίας στον τομέα της πληροφορικής σε επτά ομάδες εργασίας: επιχειρήσεις και διαχείριση, κυβερνοασφάλεια, επιστήμη δεδομένων, σχεδιασμός και εμπειρία χρήστη, υποδομή και λειτουργίες, ανάπτυξη λογισμικού και δοκιμές και διασφάλιση ποιότητας.
Η Φρανσίν Κατσούδας, διευθύντρια προσωπικού, πολιτικής και σκοπού στη Cisco, την εταιρεία που ηγείται της κοινοπραξίας, δήλωσε: «Η τεχνητή νοημοσύνη αντιπροσωπεύει μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία για την τεχνολογία να ωφελήσει την ανθρωπότητα με κάθε τρόπο και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι δεν θα μείνουν πίσω».
Η δέσμευση κατάρτισης από την κοινοπραξία
Η κ. Κατσούδας εξήγησε ότι «σε όλες τις εταιρείες-μέλη της κοινοπραξίας, έχουμε αναλάβει τη συλλογική ευθύνη της εκπαίδευσης και της αναβάθμισης 95 εκατομμυρίων ανθρώπων τα επόμενα 10 χρόνια. Επενδύοντας σε έναν μακροπρόθεσμο οδικό χάρτη για ένα εργατικό δυναμικό χωρίς αποκλεισμούς, μπορούμε να βοηθήσουμε όλους να συμμετάσχουν και να ευδοκιμήσουν στην εποχή της AI».
Αναλυτικά, τα μέλη της κοινοπραξίας έχουν αναλάβει τις ακόλουθες εκπαιδευτικές δεσμεύσεις:
- Cisco: Να εκπαιδεύσει 25 εκατομμύρια ανθρώπους στην κυβερνοασφάλεια και τις ψηφιακές δεξιότητες έως το 2032
- IBM: Να εκπαιδεύσει 30 εκατομμύρια ανθρώπους έως το 2030 σε ψηφιακές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένων 2 εκατομμυρίων σε τεχνητή νοημοσύνη έως το τέλος του 2026
- Intel: Να εκπαιδεύσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια άτομα με δεξιότητες AI για τρέχουσες και μελλοντικές θέσεις εργασίας έως το 2030
- Microsoft: Να εκπαιδεύσει και να πιστοποιήσει 10 εκατομμύρια ανθρώπους στις ψηφιακές δεξιότητες έως το 2025 (στόχος που λέει ότι ξεπέρασε ένα χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα)
- SAP: Αναβάθμιση δεξιοτήτων 2 εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο έως το 2025
- Google: Παροχή χρηματοδότησης άνω των 130 εκατομμυρίων δολαρίων για την υποστήριξη εκπαίδευσης και δεξιοτήτων τεχνητής νοημοσύνης για άτομα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Αφρική, τη Λατινική Αμερική και την περιοχή της Ασίας Ειρηνικού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ (από www.cio.com)
Latest News
Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη
Την πρωτοβουλία InvestAI για την κινητοποίηση 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
Νέα εξαγορά απο την NXP - Αποκτά για 307 εκατ. δολ. εταιρεία που αναπτύσσει NPUs
Είναι η τρίτη εξαγορά για την ολλανδική εταιρεία NXP Semiconductors - Είχαν προηγηθεί η TTTech Auto (625 εκατ.δολ) και η Aviva Links για 242,5 εκατ.δολ.
Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολαρίων από Μασκ για την OpenAI - Τι απάντησε ο Άλτμαν
Τι περιλαμβάνει η προσφορά - Οι παλιοί συνεργάτες Σαμ Άλτμαν και Μασκ «κοντράρονται» ήδη στα δικαστήρια για την κατεύθυνση της εταιρείας
Μακρόν: Αγοράστε γαλλική και ευρωπαϊκή τεχνητή νοημοσύνη
Χρειάζεται «οικονομικός πατριωτισμός» κατά τον πρόεδρο της Γαλλίας, που θα επενδύσει 109 δισ. ευρώ στην ΑΙ
Οι Έλληνες που θέλουν να φτιάξουν το αντίπαλο δέος της DeepSeek - Τι είναι το OumiAI
H Oumi αποσκοπεί στο να γίνει η πρώτη πραγματικά ανοιχτή πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης - Τι λέει ο Έλληνας CEO στο Ot.gr
Πως κρίνει τον Ίλον Μασκ η ίδια του η δημιουργία
Το Grok AI που αναπτύχθηκε από την εταιρεία xAI του Ίλον Μασκ φαίνεται να έχει μερικά προβλήματα με τον δημιουργό του
Μακρόν: Επενδύσεις 109 δισ. ευρώ στην AI
«Αυτό είναι το αντίστοιχο για τη Γαλλία με αυτό που ανακοίνωσαν οι ΗΠΑ με το "Stargate"", δήλωσε ο Μακρόν, παραμονές της διεθνούς Συνόδου Κορυφής για την Τεχνητή Νοημοσύνη που ξεκινά αύριο στο Παρίσι
Η καινούργια γκάφα ΑΙ της Google έχει να κάνει με τυρί
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Google αναγκάζεται να απολογηθεί για τα σφάλματα εργαλείων της τεχνητής νοημοσύνης
Μπορούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα να μας σώσουν από τον εαυτό μας;
Οι κατασκευαστές που υπόσχονται μεγαλύτερη ασφάλεια έχουν ένα πρόβλημα: οι άνθρωποι οδηγοί θέτουν πολύ ψηλά τον πήχη