Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ για την κατάσταση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενοπλοίου «Sounion», το οποίο εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του στην Ερυθρά Θάλασσα ύστερα από επίθεση των Χούθι.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ανησυχούν σοβαρά για τις επιθέσεις των Χούθι κατά του δεξαμενοπλοίου «Sounion».
Χωρίς θύματα η επίθεση σε ελληνικό τάνκερ στην Ερυθρά – Τι ανακοίνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας
Οι συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούθι μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα να πέσουν στη θάλασσα ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου, ποσότητα τετραπλάσια από την καταστροφή του «Exxon Valdez».
Ενώ το πλήρωμα έχει εκκενώσει το πλοίο, οι Χούθι εμφανίζονται αποφασισμένοι να το βυθίσουν και το φορτίο του να βρεθεί στη θάλασσα, προειδοποιεί το State Department.
Με τις επιθέσεις αυτές οι Χούθι κατέστησαν σαφές ότι είναι πρόθυμοι να καταστρέψουν την αλιευτική βιομηχανία και τα περιφερειακά οικοσυστήματα στα οποία βασίζονται οι Υεμενίτες και άλλες κοινότητες της περιοχής για τον βιοπορισμό τους, όπως ακριβώς έχουν υπονομεύσει την παράδοση ζωτικής σημασίας ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή μέσω των απερίσκεπτων επιθέσεών τους.
Καλούμε τους Χούθι να σταματήσουν αμέσως αυτές τις ενέργειες και παροτρύνουμε άλλα έθνη να παρέμβουν για να βοηθήσουν στην αποτροπή αυτής της περιβαλλοντικής καταστροφής, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Για μεγάλο περιβαλλοντικό κίνδυνο έχει κάνει λόγο και ανακοίνωση της ναυτιλιακής δύναμης «Aspides» της ΕΕ καθώς το πλοίο μεταφέρει 150.000 τόνους αργού πετρελαίου.
Το πλοίο εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του ύστερα από επίθεση που δέχθηκε την Τετάρτη 21/8, ανοικτά του λιμένα Χοντάιντα, που ελέγχουν οι αντάρτες. Οι Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, ανέλαβαν την ευθύνη για την επίθεση εναντίον του δεξαμενόπλοιου με drones και πυραύλους.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, το «Sounion» μετέφερνε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας, στο Ιράκ. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι προσπαθεί να υλοποιήσει σχέδιο μεταφοράς του σε ασφαλές σημείο.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους