Πέρυσι, οι καταναλωτές ξόδεψαν πολλά χρήματα για να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν για το σχολείο, δαπανώντας το ποσό ρεκόρ των 41,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αμερικανικής Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου (NRF). Αυτό το τεράστιο ποσό, το οποίο ανήλθε σε περισσότερα από 890 δολάρια ανά νοικοκυριό, ξεπέρασε το ιστορικό υψηλό του 2021 κατά περίπου 12%.
Ενώ οι υψηλότερες τιμές έπαιξαν σίγουρα τον ρόλο τους, το ίδιο έκαναν και η ενισχυμένη αισιοδοξία για την ισχυρή αγορά εργασίας, όπως και η επιβράδυνση του πληθωρισμού και η ανθεκτική οικονομία των ΗΠΑ. Φέτος, παρά την εικόνα του σταθερού καταναλωτικού κοινού πυ έχει ως βάση του τα παιδιά, η εικόνα εμφανίζεται να υποχωρεί, αλλά ακόμη να ενυτπωσιάζει με το μέγεθος της δαπάνης.
ΗΠΑ: Οι καταναλωτές φρενάρουν την ανάπτυξη το α΄ τρίμηνο – Τι δείχνουν τα στοιχεία για το ΑΕΠ
Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο συγκρατημένοι και υποχωρούν από τις συνήθειές τους, καθώς αισθάνονται τις επιπρόσθετες επιπτώσεις των αυξήσεων των τιμών και οδηγούνται σε μια οικονομική επιβράδυνση που, αν και αναμενόμενη, τροφοδοτεί την αβεβαιότητα.
Παρόλα αυτά, υπάρχει αρκετή βάση ώστε η NRF αναμένει ότι οι δαπάνες για το σχολείο το 2024 θα είναι οι δεύτερες υψηλότερες που έχουν καταγραφεί ποτέ, 38,8 δισεκατομμύρια δολάρια ή 874,68 δολάρια ανά νοικοκυριό.
Ο βαθμός στον οποίο αυτό επιβεβαιώνεται θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα κρίσιμο βαρόμετρο, όχι μόνο για το πώς οι άνθρωποι προσεγγίζουν τις δαπάνες τους, αλλά και για την υγεία της οικονομίας που τροφοδοτείται από τους καταναλωτές.
«Φαίνεται ότι υπάρχει ακόμη αρκετή πρόθεση να βγούμε έξω και να ξοδέψουμε», δήλωσε στο CNN ο Mark Mathews, εκτελεστικός διευθυντής ερευνών του NRF.
Ο όγκος των δαπανών για το σχολείο αναμένεται να παραμείνει σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Αναμένεται ότι θα είναι οι δεύτερες υψηλότερες που έχουν καταγραφεί ποτέ, στα 38,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Κυνήγι ευκαιριών και φθηνότερα προϊόντα
Οποιαδήποτε άλλη εποχή του έτους, είδη όπως χαρτικά, ρούχα και ηλεκτρονικά είδη θα ενέπιπταν στην ομπρέλα των διακριτικών δαπανών. Και, σε γενικές γραμμές, είναι οι δαπάνες διακριτικής ευχέρειας και οι μεγαλύτερες δαπάνες που έχουν δει μερικές από τις μεγαλύτερες μειώσεις εν μέσω της επιβράδυνσης των δαπανών.
Αλλά η κατηγορία back-to-school είναι μοναδική. «Η επιστροφή στο σχολείο δεν είναι μια διακριτική εκδήλωση – αφορούν πραγματικά βασικές δαπάνες καθώς τους περιλαμβάνουν όλους», δήλωσε ο Mathews. «Για παράδειγμα αν στέλνετε το παιδί σας στο κολέγιο, πρέπει να αγοράσετε έπιπλα. Ή απλώς επειδή τα παιδιά συνεχίζουν να μεγαλώνουν, χρειάζονται επιπλέον παπούτσια».
Αν και οι καταναλωτές δεν μπορούν να κόψουν τις βασικές αυτές δαπάνες, ψάχνουν τρόπους να τις περιορίσουν. Έρευνες της NRF εξάλλου έχουν δείξει ότι περίπου το 41% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι αναζητούν προσφορές.
«Οι καταναλωτές είναι σίγουρα εκεί έξω και ψάχνουν για εκπτώσεις», δήλωσε. «Οι λιανοπωλητές αναγνωρίζουν με τους καταναλωτές που έχουν συνείδηση των τιμών ότι πρέπει πραγματικά να είσαι προωθητικός».
Η μετατόπιση του πληθωρισμού είναι πιθανό να βοηθήσει σε αυτά τα θέματα. Ενώ ο ρυθμός αύξησης των τιμών παρέμεινε υψηλότερος από το κανονικό, ήταν οι κατηγορίες που βασίζονται στις υπηρεσίες – συγκεκριμένα οι υπηρεσίες που σχετίζονται με τη στέγαση – που παρέχουν αυτή την ανοδική πίεση, σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
Η ομαλότερη λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων και η ροπή των καταναλωτών προς τις δαπάνες για υπηρεσίες και εμπειρίες έχουν βοηθήσει τις κατηγορίες αγαθών να δουν αποπληθωρισμό (οι τιμές αυξάνονται αλλά με βραδύτερο ρυθμό) ή ακόμη και αποπληθωρισμό (οι τιμές πέφτουν).
Οι τιμές λιανικής αναμένεται να μειωθούν κατά 0,7% φέτος, αφού αυξήθηκαν κατά 5,9% το 2022 και κατά 0,6% πέρυσι, σύμφωνα με ανάλυση οικονομολόγων της S&P Global Market Intelligence που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Ορισμένα από τα πλέον ευπώλητα σχολικά είδη είναι όντως φθηνότερα από πέρυσι, και μερικά είναι ακόμη και κάτω από τις τιμές του 2019, σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία παρακολούθησης λιανικής από την Circana. Ενδεικτικά, τα αυτοκόλλητα χαρτάκια σημειώσεων έχουν μειωμένη τιμή κατά 22% σε σχέση με πέρυσι τέτοια εποχή, το χαρτί είναι μειωμένο κατά 20% και οι μπογιές και τα μολύβια είναι μειωμένα κατά 19% και 13% αντίστοιχα. Κάποια εξ αυτών, όπως οι κηρομπογιές και οι αυτοκόλλητες σημειώσεις εμφανίζονται μειωμένα ακόμη και από το 2019, κατά 7% και 12% (ενώ οι άλλες κατηγορίες είναι τουλάχιστον 11% υψηλότερες), σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana.
Σημάδια αισιοδοξίας
Οι μέσες ωριαίες και εβδομαδιαίες αποδοχές είναι υψηλότερες από τον πληθωρισμό εδώ και πάνω από ένα χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Στατιστικής Εργασίας, διατηρώντας την καταναλωτική δαπάνη που ενισχύει την οικονομία σε εγρήγορση.
Ως εκ τούτου, ο όγκος των δαπανών για το σχολείο αναμένεται να παραμείνει σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, τόνισε στο CNN ο Duleep Rodrigo, επικεφαλής του τομέα καταναλωτών και λιανικού εμπορίου της KPMG στις ΗΠΑ, σε συνέντευξή του.
«Αυτό που μας εξέπληξε ήταν ότι είδαμε κάποια πιο θετικά συναισθήματα από τους καταναλωτές όσον αφορά τις φθινοπωρινές αγορές», δήλωσε ο Rodrigo για την πιο πρόσφατη έρευνα καταναλωτών της εταιρείας, σε αντίθεση με εκείνη του καλοκαιριού όπου οι προοπτικές εμφανίζονταν πολύ πιο δυσοίωνες, αποδίδοντας την αύξηση στις υψηλότερες προσδοκίες γύρω από τις μειώσεις των επιτοκίων και τις εκπτώσεις.
Κάτι που θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει καλό οιωνό για την αμέσως επόμενη και σημαντική περίδοσο αγορών, που ξεκινάει μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών με τη Black Friday και το Cyber Monday και καταλήγει στα Χριστούγεννα.
Latest News
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social