Δεν ανταποκρίθηκε στις εκτιμήσεις της αγοράς για τα τριμηνιαία έσοδα η κινεζική PDD Holdings, μητρική της Temu, και τα δυσμενή σχόλια των στελεχών σχετικά με τον εγχώριο ανταγωνισμό και τις παγκόσμιες προοπτικές της εταιρείας έστειλαν τις μετοχές της σε πτώση άνω του 28%.

Σημειώνοντας έτσι, τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση της μετοχής της PDD από τότε που εισήχθη στις ΗΠΑ το 2018, εξαφανίζοντας σχεδόν 55 δισ. δολάρια κεφαλαιοποίησης. Και για την εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου λειτουργεί τις πλατφόρμες Pinduoduo στην Κίνα και Temu για τη διεθνή αγορά, η υποχώρηση αυτή δείχνει πολλά περισσότερα.

Temu: Δεν την εμπιστεύονται, αλλά οι καταναλωτές συνεχίζουν να ψωνίζουν

Temu: Προκλήσεις και ανταγωνισμός

«Βλέπουμε πολλές νέες προκλήσεις μπροστά μας, από τη μεταβαλλόμενη καταναλωτική ζήτηση, τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και τις αβεβαιότητες στο παγκόσμιο περιβάλλον», δήλωσε ο συν-διευθύνων σύμβουλος Chen Lei σε τηλεφωνική επικοινωνία με αναλυτές μετά τα αποτελέσματα, όπως αναφέρει το Reuters.

«Θα μπούμε γρήγορα σε μια νέα φάση ανάπτυξης υψηλής ποιότητας που απαιτεί αυξημένες επενδύσεις και ως αποτέλεσμα θα επηρεαστεί η κερδοφορία μας», πρόσθεσε.

Η εύθραυστη οικονομία της Κίνας, η συνεχιζόμενη αδυναμία στον τομέα των ακινήτων και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας των νέων, έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές να περιορίσουν τις αγορές τους, επιβαρύνοντας τους τομείς λιανικού εμπορίου και ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας και προκαλώντας έναν λυσσαλέο ανταγωνισμό για μερίδιο αγοράς μεταξύ των κολοσσών του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ενώ οι χαμηλές τιμές της Pinduoduo και οι μεγάλες εκπτώσεις σε όλες τις κατηγορίες, από προϊόντα καθαρισμού έως ακουστικά, έχουν προσελκύσει αγοραστές με υψηλή συνείδηση του κόστους, μεγάλοι ανταγωνιστές όπως η Alibaba και η JD.com, έχουν επίσης προσφέρει μεγάλες προσφορές στις δικές τους πλατφόρμες, ασκώντας ανταγωνιστική πίεση στην PDD.

«Όσον αφορά το μέλλον, η αύξηση των εσόδων θα αντιμετωπίσει αναπόφευκτα πιέσεις λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού και των εξωτερικών προκλήσεων», δήλωσε ο αντιπρόεδρος οικονομικών της PDD Jun Liu.

Η κινεζική πλατφόρμα αναγνωρίζει πως οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο να δαπανούν χρήματα για εμπειρίες αντί για υλικά αγαθά και ότι υπάρχει «αυξανόμενη έμφαση στην ορθολογική κατανάλωση».

Τι ανησυχεί τους αναλυτές

Ο αναλυτής της UBS Kenneth Fong δήλωσε ότι, ενώ η Pinduoduo είχε καλές επιδόσεις, με καλή ανάπτυξη και κερδοφορία παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό εγχώριο περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου, ο τόνος της διοίκησης προκαλούσε σύγχυση στους επενδυτές. «Οι επενδυτές δεν είναι σίγουροι αν η Pinduoduo βλέπει αυτό που δεν βλέπουμε εμείς ή αν είναι υπερβολικά συντηρητική σε ένα αβέβαιο μακροοικονομικό περιβάλλον», πρόσθεσε ο Fong.

Ο αναλυτής της M Science, Vinci Zhang, συμφώνησε ότι οι προοπτικές της διοίκησης της PDD ακούγονται «πολύ πτωτικές». «Γνωρίζουμε ότι υπάρχει επιβράδυνση των καταναλωτικών δαπανών, αλλά υπήρχε η ελπίδα ότι ίσως η PDD, έχοντας την πλατφόρμα προϊόντων προϋπολογισμού με φθηνότερες προσφορές, μπορεί να συλλάβει αυτή την επιβράδυνση, αλλά αποδεικνύεται ότι χάνουν επίσης», δήλωσε ο Zhang.

Ο συνδιευθύνων σύμβουλος Chen επισήμανε σχετικά ότι οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο να δαπανούν χρήματα για εμπειρίες αντί για υλικά αγαθά και ότι υπάρχει «αυξανόμενη έμφαση στην ορθολογική κατανάλωση».

Ντόμινο

Η PDD ανακοίνωσε έσοδα 97,06 δισ. γιουάν (13,64 δισ. δολάρια) το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 100 δισ. γιουάν, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG που επικαλείται το Reuters.

Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 48% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, καθώς η εταιρεία επένδυσε σε μάρκετινγκ, διαφήμιση και προωθητικές ενέργειες για να προσελκύσει αγοραστές.

Τα γενικά και διοικητικά έξοδα υπερτριπλασιάστηκαν το τρίμηνο σε 1,84 δισ. γουάν, λόγω των δαπανών που σχετίζονται με το προσωπικό.

Όπως η PDD, έτσι και ο κινεζικός γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba έχασε τις εκτιμήσεις της αγοράς για τα έσοδα νωρίτερα αυτό το μήνα, επηρεασμένος και αυτός από τις ασθενέστερες εγχώριες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ τα τριμηνιαία έσοδα της JD.com αυξήθηκαν μόνο κατά 1,2%.

Οι μετοχές και των δύο εταιρειών που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ υποχώρησαν επίσης στον απόηχο της απώλειας των κερδών της PDD.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή