Αλλάζει σελίδα η Αττική Οδός, ο πρώτος μεγάλος κλειστός αυτοκινητόδρομος εντός αστικού ιστού που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990.
Αύριο 28 Αυγούστου στην ατζέντα του υπουργικού συμβουλίου περιλαμβάνεται και η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Αττική Οδός: «Πράσινο» από Ελεγκτικό Συνέδριο για τη σύμβαση παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η Αττική Οδός
Κλείνει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε τον διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της λειτουργίας, της χρηματοδότησης, συντήρησης κι εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού.
Τον διαγωνισμό κέρδισε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέροντας ένα από τα μεγαλύτερα τιμήματα στην ιστορία των παραχωρήσεων, έχοντας υποβάλλει φάκελο με προσφορά ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Ήταν η υψηλότερη έναντι των υπολοίπων ανταγωνιστών της στον σχετικό διαγωνισμό.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο νέος παραχωρησιούχος του αυτοκινητοδρόμου, τον οποίο αναλαμβάνει για τα επόμενα 25 χρόνια.
Η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους κανονικά λήγει τον Οκτώβριο, ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η παράδοση αναμένεται να λάβει χώρα από τις αρχές του 2025.
Ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ανάληψη του αυτοκινητοδρόμου διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων του επιφυλάσσοντας για τους μετόχους του μεγαλύτερες υπεραξίες από σταθερά έσοδα που θα εξασφαλίζει για τις επόμενες δεκαετίες μέσα από την εκμετάλλευση κυρίως των οδικών αξόνων.
Οι υπογραφές
Το υπουργικό συμβούλιο αναμένεται κατόπιν εισήγησης των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα να δώσει τη σχετική εξουσιοδότηση για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπογραφές του ελληνικού δημοσίου με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να πέσουν εντός του Σεπτεμβρίου.
Στη συνέχεια η σύμβαση θα πάρει το δρόμο προς κύρωση από τη Βουλή.
Ο αυτοκινητόδρομος
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας