
Αλλάζει σελίδα η Αττική Οδός, ο πρώτος μεγάλος κλειστός αυτοκινητόδρομος εντός αστικού ιστού που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990.
Αύριο 28 Αυγούστου στην ατζέντα του υπουργικού συμβουλίου περιλαμβάνεται και η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Αττική Οδός: «Πράσινο» από Ελεγκτικό Συνέδριο για τη σύμβαση παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η Αττική Οδός
Κλείνει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε τον διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της λειτουργίας, της χρηματοδότησης, συντήρησης κι εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού.
Τον διαγωνισμό κέρδισε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέροντας ένα από τα μεγαλύτερα τιμήματα στην ιστορία των παραχωρήσεων, έχοντας υποβάλλει φάκελο με προσφορά ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Ήταν η υψηλότερη έναντι των υπολοίπων ανταγωνιστών της στον σχετικό διαγωνισμό.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο νέος παραχωρησιούχος του αυτοκινητοδρόμου, τον οποίο αναλαμβάνει για τα επόμενα 25 χρόνια.
Η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους κανονικά λήγει τον Οκτώβριο, ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η παράδοση αναμένεται να λάβει χώρα από τις αρχές του 2025.
Ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ανάληψη του αυτοκινητοδρόμου διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων του επιφυλάσσοντας για τους μετόχους του μεγαλύτερες υπεραξίες από σταθερά έσοδα που θα εξασφαλίζει για τις επόμενες δεκαετίες μέσα από την εκμετάλλευση κυρίως των οδικών αξόνων.
Οι υπογραφές
Το υπουργικό συμβούλιο αναμένεται κατόπιν εισήγησης των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα να δώσει τη σχετική εξουσιοδότηση για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπογραφές του ελληνικού δημοσίου με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να πέσουν εντός του Σεπτεμβρίου.
Στη συνέχεια η σύμβαση θα πάρει το δρόμο προς κύρωση από τη Βουλή.
Ο αυτοκινητόδρομος
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη