
Στις 30 Νοεμβρίου θα παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε το πρωί της Τρίτης 27 Αυγούστου από το Μέγαρο Μουσικής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση με θέμα: «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη / Παρουσίαση Ψηφιακής Πλατφόρμας erga.gov.gr».
Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «μετά από πολλά εγκαίνια, τα οποία δεν ήταν στην πραγματικότητα εγκαίνια, μετά από μουσαμάδες, παρουσιάσεις, αμφισβητήσεις είμαι στην ευχάριστη θέση το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί -δεν θα εγκαινιαστεί- στους πολίτες της Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου του 2024 ανήμερα του Αγίου Ανδρέα. Καλώ τον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη να οργανώσουμε μια μεγάλη γιορτή, γιατί αυτό αξίζει η Θεσσαλονίκη».
Για τον FlyOver ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε χαρακτηριστικά ότι «θα είναι έτοιμο πριν τις εκλογές της άνοιξης του 2027».
Παράλληλα ισχυρίστηκε ότι «καμία κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει περισσότερα έργα υποδομής για τη Θεσσαλονίκη από αυτή την κυβέρνηση».
Η παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας erga.gov.gr
Η σύγκλιση των εισοδημάτων στην Ελλάδα με αυτά στην Ευρώπη και η εσωτερική σύγκλιση των περιφερειών με τα εισοδήματα της Αττικής, είναι ο εθνικός στόχος που έχει θέσει σε προτεραιότητα η ελληνική κυβέρνηση, επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος από το βήμα ειδικής εκδήλωσης στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, παρουσιάζοντας την ψηφιακή πλατφόρμα erga.gov.gr και τα 12+1 περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης.
«Πρέπει εφόσον έχουμε λύσει ως χώρα τα υπαρξιακά μας ζητήματα ως προς τη θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη -και αυτό είναι τετελεσμένο- να αναρωτηθούμε τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα για να βελτιώσουμε τους παράγοντες που οδηγούν την Ελλάδα στην ανάπτυξη και στις επενδύσεις», είπε ο κ. Σκέρτσος, γνωστοποιώντας ότι στην ψηφιακή πλατφόρμα είναι ενταγμένα περισσότερα από 6.000 έργα όλων των ειδών, σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, ενώ η χώρα μας διαθέτει κονδύλια 102 δισ. ευρώ -μέσα από το άθροισμα των κοινοτικών προγραμμάτων- ως το 2027, ώστε να υλοποιήσει διάφορα έργα στην ελληνική επικράτεια.
«Πρόκειται για το μεγαλύτερο πακέτο δημοσίων επενδύσεων από τη μεταπολιτευτική περίοδο και μετά», σημείωσε.
Εκφράζοντας την τιμή που αισθάνθηκε ως Θεσσαλονικιός για την παρουσία του στη σημερινή εκδήλωση, ο κ. Σκέρτσος επισήμανε ότι η αποστολή της ελληνικής κυβέρνησης είναι μία και αφορά στο «να πάει μπροστά η Ελλάδα, να καλύψει το χαμένο έδαφος να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο και τις χαμένες αναπτυξιακές ευκαιρίες».
«Δουλεύουμε για να πάει μπροστά κάθε μία περιφέρεια μπροστά και ειδικά της Κεντρικής Μακεδονίας που έχει χάσει πολλές ευκαιρίες στο παρελθόν», είπε.
«Έχω ζήσει στο πετσί μου τις χαμένες ευκαιρίες», εξήγησε, διευκρινίζοντας ότι «οι περιφέρειες για πολλά χρόνια ήταν τα αποπαίδια της κεντρικής πολιτικής σκηνής» και «για πολλά χρονιά το αναπτυξιακό μοντέλο στην Ελλάδα ήταν Αθηνοκεντρικό».
Στο πλαίσιο αυτό, όπως συμπλήρωσε, «όταν σχεδιάζουμε τα εθνικά εργαλεία για την ανάπτυξη, έχουμε πάντα ως προτεραιότητα αυτά να συνοδεύονται από μια διαρκή μέριμνα για τις επενδύσεις σε κάθε περιφέρεια, με στόχο να δώσουν τη διακριτή αναπτυξιακή ταυτότητα, ώστε να μπορεί να πάει αυτή να πάει πιο ψηλά, προσφέροντας υψηλότερα εισοδήματα και ευκαιρίες, αλλά και δίνοντας το δικαίωμα σε κάθε έναν να παραμένει στον τόπου όπου γεννήθηκε από επιλογή».
Αναφερόμενος στις χαμένες ευκαιρίες της Ελλάδας ως μέλος της ΕΕ, ο κ. Σκέρτσος υπενθύμισε ότι τις τελευταίες τέσσερις 10ετίες η χώρα μας έλαβε και δαπάνησε συνολικά 180 δισ. ευρώ για περιφερειακή σύγκλιση και συνοχή, ωστόσο, «παραμένουν οι περιφερειακές ανισότητες και ενώ τα χρήματα επενδύθηκαν, δεν άφησαν το απαιτούμενο αναπτυξιακό αποτύπωμα για να μειωθούν οι ανισότητες».
Κάνοντας αναφορά στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία που εισήλθαν στην ευρωπαϊκή οικογένεια μετά την Ελλάδα παρατήρησε ότι «οι δύο χώρες κατέγραψαν έντονη ανάπτυξη και άφησαν σε χαμηλότερη θέση την χώρα μας, που χτυπήθηκε βέβαια και από την οικονομική κρίση».
Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, η Ελλάδα έχει γυρίσει σελίδα και «η οικονομική πολιτική που εφαρμόζεται στο πλαίσιο της σύγκλισης με τις χώρες της ΕΕ, φέρνει αποτελέσματα και έτσι η χώρα μας καλύπτει το χαμένο έδαφος της προηγούμενης 10ετίας». «Τρέχουμε πολύ πιο γρήγορα από τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, η Ελλάδα αναπτύσσεται με διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης την τελευταία 5ετία και πρέπει να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο προκειμένου να κλείσουμε την ψαλίδα», υπογράμμισε.
Αναφερόμενος στις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν, ο υπουργός Επικρατείας επισήμανε ότι είναι συγκεκριμένες και κυρίως, «έχουν να κάνουν με τον τρόπο που διοικείται το ελληνικό κράτος διαχρονικά».
«Όταν εμείς μιλάμε για επιτελικό κράτος, αυτό που δεν έχουν καταλάβει οι περισσότεροι είναι ότι αυτό αφορά στο συνεργατικό κράτος, που κατεβαίνει κάτω και πάει δίπλα σε κάθε πολίτη, καταγράφει και συνθέτει σε ένα τραπέζι με παρόντες όλους τους αρμόδιους», διευκρίνισε.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA