
Στις 30 Νοεμβρίου θα παραδοθεί το μετρό Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε το πρωί της Τρίτης 27 Αυγούστου από το Μέγαρο Μουσικής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση με θέμα: «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη / Παρουσίαση Ψηφιακής Πλατφόρμας erga.gov.gr».
Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «μετά από πολλά εγκαίνια, τα οποία δεν ήταν στην πραγματικότητα εγκαίνια, μετά από μουσαμάδες, παρουσιάσεις, αμφισβητήσεις είμαι στην ευχάριστη θέση το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί -δεν θα εγκαινιαστεί- στους πολίτες της Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου του 2024 ανήμερα του Αγίου Ανδρέα. Καλώ τον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη να οργανώσουμε μια μεγάλη γιορτή, γιατί αυτό αξίζει η Θεσσαλονίκη».
Για τον FlyOver ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε χαρακτηριστικά ότι «θα είναι έτοιμο πριν τις εκλογές της άνοιξης του 2027».
Παράλληλα ισχυρίστηκε ότι «καμία κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει περισσότερα έργα υποδομής για τη Θεσσαλονίκη από αυτή την κυβέρνηση».
Η παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας erga.gov.gr
Η σύγκλιση των εισοδημάτων στην Ελλάδα με αυτά στην Ευρώπη και η εσωτερική σύγκλιση των περιφερειών με τα εισοδήματα της Αττικής, είναι ο εθνικός στόχος που έχει θέσει σε προτεραιότητα η ελληνική κυβέρνηση, επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος από το βήμα ειδικής εκδήλωσης στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, παρουσιάζοντας την ψηφιακή πλατφόρμα erga.gov.gr και τα 12+1 περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης.
«Πρέπει εφόσον έχουμε λύσει ως χώρα τα υπαρξιακά μας ζητήματα ως προς τη θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη -και αυτό είναι τετελεσμένο- να αναρωτηθούμε τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα για να βελτιώσουμε τους παράγοντες που οδηγούν την Ελλάδα στην ανάπτυξη και στις επενδύσεις», είπε ο κ. Σκέρτσος, γνωστοποιώντας ότι στην ψηφιακή πλατφόρμα είναι ενταγμένα περισσότερα από 6.000 έργα όλων των ειδών, σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, ενώ η χώρα μας διαθέτει κονδύλια 102 δισ. ευρώ -μέσα από το άθροισμα των κοινοτικών προγραμμάτων- ως το 2027, ώστε να υλοποιήσει διάφορα έργα στην ελληνική επικράτεια.
«Πρόκειται για το μεγαλύτερο πακέτο δημοσίων επενδύσεων από τη μεταπολιτευτική περίοδο και μετά», σημείωσε.
Εκφράζοντας την τιμή που αισθάνθηκε ως Θεσσαλονικιός για την παρουσία του στη σημερινή εκδήλωση, ο κ. Σκέρτσος επισήμανε ότι η αποστολή της ελληνικής κυβέρνησης είναι μία και αφορά στο «να πάει μπροστά η Ελλάδα, να καλύψει το χαμένο έδαφος να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο και τις χαμένες αναπτυξιακές ευκαιρίες».
«Δουλεύουμε για να πάει μπροστά κάθε μία περιφέρεια μπροστά και ειδικά της Κεντρικής Μακεδονίας που έχει χάσει πολλές ευκαιρίες στο παρελθόν», είπε.
«Έχω ζήσει στο πετσί μου τις χαμένες ευκαιρίες», εξήγησε, διευκρινίζοντας ότι «οι περιφέρειες για πολλά χρόνια ήταν τα αποπαίδια της κεντρικής πολιτικής σκηνής» και «για πολλά χρονιά το αναπτυξιακό μοντέλο στην Ελλάδα ήταν Αθηνοκεντρικό».
Στο πλαίσιο αυτό, όπως συμπλήρωσε, «όταν σχεδιάζουμε τα εθνικά εργαλεία για την ανάπτυξη, έχουμε πάντα ως προτεραιότητα αυτά να συνοδεύονται από μια διαρκή μέριμνα για τις επενδύσεις σε κάθε περιφέρεια, με στόχο να δώσουν τη διακριτή αναπτυξιακή ταυτότητα, ώστε να μπορεί να πάει αυτή να πάει πιο ψηλά, προσφέροντας υψηλότερα εισοδήματα και ευκαιρίες, αλλά και δίνοντας το δικαίωμα σε κάθε έναν να παραμένει στον τόπου όπου γεννήθηκε από επιλογή».
Αναφερόμενος στις χαμένες ευκαιρίες της Ελλάδας ως μέλος της ΕΕ, ο κ. Σκέρτσος υπενθύμισε ότι τις τελευταίες τέσσερις 10ετίες η χώρα μας έλαβε και δαπάνησε συνολικά 180 δισ. ευρώ για περιφερειακή σύγκλιση και συνοχή, ωστόσο, «παραμένουν οι περιφερειακές ανισότητες και ενώ τα χρήματα επενδύθηκαν, δεν άφησαν το απαιτούμενο αναπτυξιακό αποτύπωμα για να μειωθούν οι ανισότητες».
Κάνοντας αναφορά στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία που εισήλθαν στην ευρωπαϊκή οικογένεια μετά την Ελλάδα παρατήρησε ότι «οι δύο χώρες κατέγραψαν έντονη ανάπτυξη και άφησαν σε χαμηλότερη θέση την χώρα μας, που χτυπήθηκε βέβαια και από την οικονομική κρίση».
Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, η Ελλάδα έχει γυρίσει σελίδα και «η οικονομική πολιτική που εφαρμόζεται στο πλαίσιο της σύγκλισης με τις χώρες της ΕΕ, φέρνει αποτελέσματα και έτσι η χώρα μας καλύπτει το χαμένο έδαφος της προηγούμενης 10ετίας». «Τρέχουμε πολύ πιο γρήγορα από τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, η Ελλάδα αναπτύσσεται με διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης την τελευταία 5ετία και πρέπει να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο προκειμένου να κλείσουμε την ψαλίδα», υπογράμμισε.
Αναφερόμενος στις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν, ο υπουργός Επικρατείας επισήμανε ότι είναι συγκεκριμένες και κυρίως, «έχουν να κάνουν με τον τρόπο που διοικείται το ελληνικό κράτος διαχρονικά».
«Όταν εμείς μιλάμε για επιτελικό κράτος, αυτό που δεν έχουν καταλάβει οι περισσότεροι είναι ότι αυτό αφορά στο συνεργατικό κράτος, που κατεβαίνει κάτω και πάει δίπλα σε κάθε πολίτη, καταγράφει και συνθέτει σε ένα τραπέζι με παρόντες όλους τους αρμόδιους», διευκρίνισε.


Latest News

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»