Αλλάζει σελίδα η Αττική Οδός, ο πρώτος μεγάλος κλειστός αυτοκινητόδρομος εντός αστικού ιστού που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990.
Αύριο 28 Αυγούστου στην ατζέντα του υπουργικού συμβουλίου περιλαμβάνεται και η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
Αττική Οδός: «Πράσινο» από Ελεγκτικό Συνέδριο για τη σύμβαση παραχώρησης ΤΑΙΠΕΔ με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η Αττική Οδός
Κλείνει σχεδόν ένας χρόνος από τότε που το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε τον διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της λειτουργίας, της χρηματοδότησης, συντήρησης κι εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού.
Τον διαγωνισμό κέρδισε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέροντας ένα από τα μεγαλύτερα τιμήματα στην ιστορία των παραχωρήσεων, έχοντας υποβάλλει φάκελο με προσφορά ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Ήταν η υψηλότερη έναντι των υπολοίπων ανταγωνιστών της στον σχετικό διαγωνισμό.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο νέος παραχωρησιούχος του αυτοκινητοδρόμου, τον οποίο αναλαμβάνει για τα επόμενα 25 χρόνια.
Η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους κανονικά λήγει τον Οκτώβριο, ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η παράδοση αναμένεται να λάβει χώρα από τις αρχές του 2025.
Ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ανάληψη του αυτοκινητοδρόμου διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων του επιφυλάσσοντας για τους μετόχους του μεγαλύτερες υπεραξίες από σταθερά έσοδα που θα εξασφαλίζει για τις επόμενες δεκαετίες μέσα από την εκμετάλλευση κυρίως των οδικών αξόνων.
Οι υπογραφές
Το υπουργικό συμβούλιο αναμένεται κατόπιν εισήγησης των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα να δώσει τη σχετική εξουσιοδότηση για την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπογραφές του ελληνικού δημοσίου με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να πέσουν εντός του Σεπτεμβρίου.
Στη συνέχεια η σύμβαση θα πάρει το δρόμο προς κύρωση από τη Βουλή.
Ο αυτοκινητόδρομος
Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ