Ενισχυμένες ήταν οι οικονομικές επιδόσεις για τον όμιλο της Motor Oil στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που ανάρτησε η Motor Oil τα έσοδα για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν υψηλότερα κατά 5% καθώς ανήλθαν στα 6,2 δισ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) εκτινάχθηκαν στα 639 εκατ. ευρώ, ήτοι ήταν αυξημένα κατά 19%.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA έκλεισαν ανοδικά κατά 4% στα 624 εκατ. ευρώ.

Πέτρος Τζαννετάκης (Motor Oil): Αιχμές για την έκτακτη εισφορά στη διυλιστήρια

Η Motor Oil

Τα καθαρά κέρδη για τη Motor Oil στο πρώτο εξάμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 30% στα 359 εκατ. ευρώ, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη κλείδωσαν υψηλότερα κατά 6% στα 347 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Motor Oil και σε ό,τι αφορά την άνοδο των εσόδων αυτή οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3,78% (από 6.793.700 σε 7.050.310 μετρικούς τόμους) σε συνδυασμό με τον αυξημένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκπεφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 3,9% σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου 2023.

Μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από την οριακή αποδυνάμωση του Δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ κατά 0,06% (μέση ισοτιμία Α’ εξαμήνου 2024: 1€ = $1,0813 έναντι 1€ = $1,0807 την αντίστοιχη περίοδο του 2023) δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Εταιρείας αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε Δολάριο Η.Π.Α.

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων το Α’ εξάμηνο 2024 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2023 οφείλεται στη μεγαλύτερη παραγωγή του διυλιστηρίου της Εταιρείας καθώς την περίοδο ΜαΐουΙουλίου 2023 είχαν πραγματοποιηθεί εργασίες περιοδικής συντήρησης σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του Διυλιστηρίου.

Το Α’ εξάμηνο 2024 ο Όμιλος είχε έσοδα από παροχή υπηρεσιών το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορούσε δραστηριότητες της NRG SUPPLY AND TRADING ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε., της MOTOR OIL RENEWABLE ENERGY ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε., της ΘΑΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε. και το υπόλοιπο δραστηριότητες της OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E.

Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των ενοποιημένων πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του ομίλου αφού οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν το Α’ εξάμηνο 2024 σε 77,68% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 72,30% την αντίστοιχη περίοδο του 2023 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας διαμορφώθηκε σε 87,24% το Α’ εξάμηνο 2024 έναντι 80,13% την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Η έκτακτη εισφορά

Στα αποτελέσματα του ομίλου της Motor Oil γίνεται εκτίμηση και για τις επιπτώσεις από την έκτακτη προσωρινή συνεισφορά αλληλεγγύης που επέβαλε η κυβέρνηση τον Ιούλιο στους ομίλους διύλισης.

Αφορούσε στα πλεονάζοντα κέρδη της οικονομικής χρήσης του 2023. Η Μotor Oil εκτιμά το ύψος της καθαρής φορολογικής επιβάρυνσης από την έκτακτη προσωρινή συνεισφορά αλληλεγγύης που θα λογισθεί στην οικονομική χρήση 2024, σε περίπου 205 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Motor Oil «σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας τα αποτελέσματα της χρήσης 2024 θα επηρεαστούν αρνητικά λόγω επιβολής της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης».

Οι εκτιμήσεις για το δεύτερο εξάμηνο

Για το δεύτερο μισό της χρήσης 2024, τα λειτουργικά αποτελέσματα (EBITDA) σε επίπεδο ομίλου αναμένονται ομοίως ικανοποιητικά.

Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι, σε όρους λειτουργικών αποτελεσμάτων (EBITDA), η συνολική συνδρομή των θυγατρικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην αγορά της λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων (AVIN, CORAL), της MORE η οποία διαχειρίζεται το χαρτοφυλάκιο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), της NRG η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, και της LPC η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο εμπορίας και επεξεργασίας λιπαντικών, θα είναι εφάμιλλη των αποτελεσμάτων που πραγματοποίησαν το πρώτο μισό της χρήσης.

Επενδύσεις

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της εταιρείας το Α’ εξάμηνο 2024 διαμορφώθηκε σε 82 εκατ. ευρώ από την οποία Ευρώ 80 εκατ. (97,6%) διετέθη σε έργα του διυλιστηρίου της ως εξής:

α) Ποσό 20,4 εκατ. ευρώ αφορά στο έργο κατασκευής της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 125 εκατ.

β) Ποσό 16,7 εκατ. ευρώ αφορά στο έργο κατασκευής νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, δυναμικότητας 57 MW και συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 60 εκατ.

γ) Ποσό 15,7 εκατ. ευρώ αφορά σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου.

δ) Ποσό 11,3 εκατ. ευρώ αφορά έργα αναβάθμισης του υφιστάμενου λιμένος του Διυλιστηρίου για την αξιοπιστία της λειτουργίας του, καθώς επίσης και την κατασκευή νέου προβλήτα σε περιοχή κοντά στο Διυλιστήριο.

ε) Ποσό 11 εκατ. ευρώ αφορά συνήθεις εργασίες συντήρησης, αναβάθμισης και μετατροπών (revamping) των επιμέρους μονάδων του Διυλιστηρίου καθώς και έργα ανάπτυξης και λειτουργικής ασφάλειας του Διυλιστηρίου όπως η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων.

στ) Ποσό Ευρώ 2,7 εκατ. ευρώ αφορά έργα κατασκευής νέων δεξαμενών.

ζ) Ποσό 2,2 εκατ. ευρώ αφορά περιβαλλοντικά έργα μεταξύ των οποίων η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες (Battery Energy Storage System), που δίνουν τη δυνατότητα μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος του Διυλιστηρίου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία.

Στο ποσό συμπεριλαμβάνονται δαπάνες για τη μελέτη αρχικού σχεδιασμού έργου κατασκευής προηγμένου συστήματος δέσμευσης, χρήσης και προσωρινής αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture, Utilisation & Storage) για τη μείωση εκπομπών CO2 από τις μονάδες του Διυλιστηρίου.

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας για τη χρήση 2024 αναμένεται να διαμορφωθεί σε 210 εκατ. ευρώ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις