
Συμφωνία στρατηγικού χαρακτήρα με τη Foot Locker υπέγραψε ο όμιλος Fourlis, αλλάζοντας πίστα στον κλάδο των αθλητικών ειδών, καθώς όχι μόνο ενισχύει τα ηγετικά του μερίδια στο εν λόγω industry, αλλά κυρίως θέτει τις βάσεις για υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων του μεσοπρόθεσμα.
Αλλάζουν όλα στην IKEA: «Συγκατοίκηση» έκπληξη με πασίγνωστο brand στο αεροδρόμιο
Όπως αποκάλυψε πριν λίγο ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής σε συνέντευξη τύπου στα νέα γραφεία της Fourlis στην Κηφισιά, χθες υπογράφηκαν συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου του αμερικανικού κολοσσού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και συμφωνίες εξαγοράς των δραστηριοτήτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία.

Οι κ.κ. Δημήτρης Βαλαχής, CEO Fourlis Group, Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος Fourlis Group και Βαγγέλης Μπάτρης, Managing Director Intersport στην ανακοίνωση της συμφωνίας
«Αυ τή η κίνηση έχει προοπτική να υπερδιπλασιάσει τις ενοποιημένες πωλήσεις στον τομέα των αθλητικών (σ.σ. Intersport και Foot Locker) την επόμενη τριετία – πενταετία, φθάνοντας περίπου τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η κερδοφορία», τόνισε ο κος Φουρλής, αναφέροντας μάλιστα ότι ο στόχος για συνολικό τζίρο 750 εκατ. ευρώ το 2026-2027 και 8% ebit θα αναβαθμιστεί.
Τι περιλαμβάνει το deal
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, ο όμιλος Fourlis σκοπεύει να εξαγοράσει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει επί του παρόντος 6 καταστήματα (3 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα και 3 φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία), ενώ ταυτόχρονα συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την ανάπτυξη των αγορών της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο.
Η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία υπόκειται σε ορισμένους όρους και αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί μία σημαντική ανάπτυξη του ομίλου, ο οποίος ήδη αποτελείται από γνωστά brands όπως η IKEA, η Intersport και η Holland & Barrett, που λειτουργούν μέσω συμφωνιών franchise και αδειοδότησης στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
Στα 80 εκατ. ευρώ η επένδυση
Για την ανάπτυξη του δικτύου της Foot Locker στις 8 αγορές η επένδυση θα φθάσει τα 80 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου.
Πιο αναλυτικά, οι κεφαλαιακές δαπάνες του ομίλου (CaPex) για την επόμενη εξαετία διαμορφώνονται στα 40 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον κο Δημήτρη Βαλαχή, CEO του ομίλου Fourlis, με τη συνολική επένδυση να φθάνει τα 80 εκατ. ευρώ, όπως είπε ο ίδιος.
Η επένδυση θα καλυφθεί από τα λειτουργικά αποτελέσματα της ίδιας της Foot Locker, καθώς και από τα αποτελέσματα του ομίλου και τα διαθέσιμά του.
Πάνω από 100 καταστήματα
Ο όμιλος Fourlis στοχεύει να αναπτύξει 100 – 120 φυσικά καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, παράλληλα με 8 ηλεκτρονικά καταστήματα.
Επιπλέον, η ηγετική θέση της Foot Locker στην αγορά αθλητικού lifestyle και των sneakers συμπληρώνει τη μακροπρόθεσμη εστίαση του ομίλου Fourlis στην αγορά sport performance μέσω του brand Intersport, επιτρέποντάς του έτσι να προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση αθλητικών ειδών με κορυφαίες παγκόσμιες μάρκες λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Παράλληλα, ο όμιλος Fourlis αξιοποιώντας τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα ενισχύει αυτήν την επέκταση μέσω των γραφείων του στην Αθήνα, το Βουκουρέστι, τη Σόφια και τη Λευκωσία, τα οποία ήδη διαχειρίζονται διεθνείς συνεργασίες με brands.

O κ. Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος Fourlis Group
Η εμπειρία του ομίλου στην omnichannel προσέγγιση στην EMEA περιοχή και στη διαχείριση lifestyle sneaker concepts εξασφαλίζει υψηλά πρότυπα για τα καταστήματα της Foot Locker.
Το υπερσύγχρονο και πλήρως αυτοματοποιημένο κέντρο logistics στην Αθήνα εξυπηρετεί αποτελεσματικά όλες τις χώρες της ΕΕ, υποστηριζόμενο από ολοκληρωμένες επιχειρηματικές υπηρεσίες (shared business services).
Όπως σημειώνεται, οι πελάτες του ομίλου, ανεξαιρέτως ηλικίας και προτιμήσεων, θα επωφεληθούν έτσι από μία διευρυμένη γκάμα υψηλής ποιότητας αθλητικών ειδών και sneakers, ενισχύοντας περαιτέρω τη δέσμευσή του να ανταποκρίνεται στις ποικίλες ανάγκες και προτιμήσεις τους, αλλά και να βελτιώνει την εμπειρία των αγορών τους.
Στα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026 η λιανική αθλητικών ειδών στην Ν.Α. Ευρώπη
Σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς, η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης διψήφιων ποσοστών τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.
Στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Foot Locker έχει αναπτύξει μία συγκεκριμένη και μοναδική τοποθέτηση που συνδυάζει μάρκα, προϊόν και μάρκετινγκ, ώστε να προσεγγίσει και να αλληλεπιδράσει αποτελεσματικά με τους καταναλωτές, δημιουργώντας μία ξεχωριστή σχέση με όσους αγαπούν τα sneakers.
«Δημιουργούμε περαιτέρω ανάπτυξη και αξία στους μετόχους μας»
Σχολιάζοντας τη συμφωνία, ο Πρόεδρος του Ομίλου, Βασίλης Φουρλής, δήλωσε: «Η παρούσα στρατηγική κίνησή μας ενισχύει τη δυναμική και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου στην αγορά λιανικής αθλητικών ειδών. Αξιοποιούμε την τεχνογνωσία μας και την καθιερωμένη παρουσία μας στην αγορά, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περαιτέρω ανάπτυξη και αξία στους μετόχους μας. Δεσμευόμαστε να αξιοποιήσουμε συνδυαστικά τα συμπληρωματικά πλεονεκτήματα της Foot Locker και της INTERSPORT για να προσφέρουμε μια απαράμιλλη εμπειρία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών σε όλους τους καταναλωτές».

Ο κ. Βαγγέλης Μπάτρης, Managing Director Intersport
Επέκταση της εμβέλειας της Foot Locker
Η Mary Dillon, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της Foot Locker Inc., σχολίασε τη συμφωνία: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με τον Όμιλο Fourlis, καθώς αξιοποιούμε το γεωγραφικό τους αποτύπωμα, την εκτεταμένη υποδομή τους, αλλά και τη βαθιά γνώση της αγοράς που κατέχουν, με σκοπό να δημιουργήσουμε περαιτέρω ανάπτυξη της Foot Locker σε αυτές τις περιοχές. Αυτές οι συμφωνίες με τον Όμιλο Fourlis θα επιτρέψουν στην Foot Locker να επεκτείνει την παγκόσμια εμβέλειά της».
Συγκρίσιμη αύξηση πωλήσεων για πρώτη φορά σε 6 τρίμηνα για την Foot Locker
Ας σημειωθεί ότι νωρίτερα σήμερα η Foot Locker ανακοίνωσε ότι οι συγκρίσιμες πωλήσεις της κατά το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν για πρώτη φορά σε έξι τρίμηνα καθώς οι προσπάθειές της να ανανεώσει τα καταστήματά της και να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών συνεχίζουν να αποδίδουν καρπούς.
Συγκεκριμένα, οι συγκρίσιμες πωλήσεις του κορυφαίου λιανέμπορου αθλητικών παπουτσιών αυξήθηκαν κατά 2,6% κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου, πολύ υψηλότερα από την άνοδο 0,7% που περίμεναν οι αναλυτές. Το μεικτό της περιθώριο αυξήθηκε επίσης για πρώτη φορά σε περισσότερα από δύο χρόνια.
Απλοποίηση του επιχειρηματικού μοντέλου
Η εταιρεία ανακοίνωσε το κλείσιμο ή τη μεταβίβαση των εργασιών για περίπου 30 καταστήματα σε Ασία-Ειρηνικό και 629 καταστήματα στην Ευρώπη, προκειμένου να απλοποιήσει το επιχειρηματικό της μοντέλο.
Η κίνηση περιλαμβάνει το κλείσιμο των καταστημάτων της και των e-shop στη Νότια Κορέα, τη Δανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, ενώ για τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, όπου σχεδιάζει να επεκτείνει την εμβέλειά της, προχώρησε στη σύναψη συμφωνιών αδειοδότησης με τον όμιλο Fourlis, όπως προαναφέρθηκε.


Latest News

ΑΧΙΑ: Στα 9,10 ευρώ η τιμή στόχος για τον ΔΑΑ - Tι περιμένει στα αποτελέσματα του 2024
Η σύσταση της AXIA για τη μετοχή είναι για αγορά, με τιμή στόχο στα 9,10 ευρώ

ΑΧΙΑ για Metlen: Οι 4 πιθανές κατευθύνσεις για το στόχο των 2 δισ. στα EBITDA
Η ΑΧΙΑ διατηρεί τη σύσταση για αγορά στη μετοχή και την τιμή στόχο στα 48,60 ευρώ - Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος προανήγγειλε δύο εταιρικές ενέργειες

Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Νο1* επιλογή των καταναλωτών – Η στρατηγική της επιτυχίας συνεχίζεται
Η ανάδειξη του νερού Βίκος ως το Νο1* φυσικό μεταλλικό νερό για το 2024 δεν είναι τυχαία - Είναι το αποτέλεσμα στρατηγικών επιλογών, καινοτομίας και αφοσίωσης στην ποιότητα και στη βιωσιμότητα

Νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Alpha – Όσα έγιναν στο πρώτο Culture Day
Με τη συμμετοχή χιλιάδων εργαζομένων του Ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, παρουσιάστηκαν ο νέος εταιρικός σκοπός και οι αξίες της Alpha Bank

Στα €493,8 εκατ. το χαρτοφυλάκιο της Premia Properties - Οι επενδύσεις του 2024
Ακίνητα και συμμετοχές, αυξημένες κατά 64%, για την Premia Properties το 2024 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά

Η Trade Estates καλύπτει ομολογιακό δάνειο 9 εκατ. ευρώ της Evitenco
Στόχος της απόφασης της Trade Etates είναι να προχωρήσει η κατασκευή κέντρου logistics στον Ασπρόπυργο για τη δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Διανομής της InterIkea.

Πώς προχωρά το deal Μασούτης - Κρητικός – Εγκαίνια για το project των 30 εκατ. στις Τρεις Γέφυρες
Σε πλήρη εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις της Μασούτης με την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός – Κόβει «κορδέλα» το Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες – Έρχεται νέo κατάστημα σε περιοχή έκπληξη

Φουλ επίθεση από τις τράπεζες - Πού ψάχνουν νέες πηγές εσόδων
Ποια κίνητρα δίνουν οι τράπεζες για την προσέλκυση καταναλωτών - Λανσάρουν προγράμματα για όλα τα πορτοφόλια

Με... μπαράζ εξαγορών ξεκίνησε το 2025 για την πληροφορική
Ενώ διανύουμε το πρώτο δίμηνο του έτους, ήδη τέσσερις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Πληροφορική ανακοίνωσαν εξαγορές που ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά

Μυτιληναίος: Το ορόσημο των 2 δισ., η «χρυσή επένδυση» στο γάλλιο και το επιθετικό retail
O πρόεδρος και CEO της METLEN, Ευάγγελος Μυτιληναίος περιέγραψε τα επόμενα βήματα και έδωσε ραντεβού στο χρηματιστήριο του Λονδίνου