Με τα καθαρά κέρδη της Μέλισσα Κίκιζας να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί σε επίπεδο ομίλου το 2023 ελέω σημαντικής αύξησης των εξαγωγών, καθώς πλέον οι πωλήσεις στις διεθνείς αγορές αντιστοιχούν στο 42% του εταιρικού τζίρου από 35% το 2022, η οικογενειακή επιχείρηση με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Κίκιζα συνεχίζει να αναπτύσσεται παρά τις προκλήσεις στο κόστος του χρήματος και των πρώτων υλών.

Κίκιζας: Ανεβάζει στα 40 εκατ. ευρώ τον στόχο για τις πωλήσεις της Terra Creta – Νέες επενδύσεις στο ελαιουργείο

Βεβαίως ανασταλτικοί παράγοντες όπως, η καθυστέρηση αποκλιμάκωσης των επιτοκίων, ο υψηλός πληθωρισμός, οι πόλεμοι σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή και η κλιματική κρίση, η οποία δημιουργεί αβεβαιότητες για τα επίπεδα και την ποιότητα της αγροτικής παραγωγής, δεν περνούν απαρατήρητοι από τη διοίκηση.

Ωστόσο, έχοντας την εμπειρία της διαχείρισης των πρόσφατων κρίσεων, υπάρχει προσδοκία για περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών μεγεθών εφέτος, με τη Μέλισσα να προχωρά απρόσκοπτα στην υλοποίηση της αναπτυξιακής της στρατηγικής.

Καλή η παραγωγή ελαιολάδου και σίτου εφέτος

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου για τη χρήση του 2023, εφέτος αναμένεται ικανοποιητική παραγωγή σίτου και ελαιολάδου που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών.

Ήδη η Terra Creta, ο βραχίονας της Μέλισσα Κίκιζας στο ελαιόλαδο κυρίως με εξαγωγικές πωλήσεις, κινείται εφέτος με ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 25%, ενώ αναμένεται να εμφανίσει έσοδα 40 εκατ. ευρώ, επιτυγχάνοντας επί της ουσίας υπερδιπλασιασμό της δυναμικής των πωλήσεών της συγκριτικά με το 2021, όταν εξαγοράστηκε από τον όμιλο Μέλισσα Κίκιζας.

Υπενθυμίζεται ότι η Terra Creta, προχώρησε πρόσφατα στο λανσάρισμα στα εγχώρια σούπερ μάρκετ δέκα κωδικών έξτρα παρθένου ελαιόλαδου η ελαιοποίηση των οποίων γίνεται μέσα σε 12 ώρες, με στόχο να «επανασυστήσει» στους καταναλωτές το κρητικό ελαιόλαδο.

Παράλληλα, αισιόδοξη είναι η διοίκηση και για τον «αμυντικό» κλάδο των ζυμαρικών, καθώς η συνεχιζόμενη υποστήριξή του με νέα καινοτόμα προϊόντα και πλάνα επικοινωνίας, δημιουργεί τις συνθήκες για αύξηση των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά.

«Πετάνε» οι εξαγωγές

Ταυτόχρονα, η συνέχιση της προσπάθειας για ανάπτυξη της εξωστρέφειας και των δύο βασικών κλάδων της εταιρείας, τόσο στις υφιστάμενες χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος όσο και σε νέες αγορές, αναμένεται να δώσουν περαιτέρω ώθηση στις εξαγωγές, τονίζεται από τη διοίκηση.

Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές του 2023 η Μέλισσα Κίκιζας συνεργάζεται με τη Walmart παράγοντας ζυμαρικά «made in Greece» για λογαριασμό της μεγαλύτερης λιανεμπορικής αλυσίδας του κόσμου, που απορροφά περί τους 10.000 τόνους ετησίως. Να σημειωθεί ότι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών αναδεικνύεται πλέον ως η καλύτερη εξαγωγική αγορά της ελληνικής βιομηχανίας ζυμαρικών, ενώ υπάρχουν προοπτικές και για την προώθηση επώνυμων προϊόντων.

Επιπλέον, η Γερμανία – με ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – το Βέλγιο, η Κίνα, η Πολωνία και η Κύπρος ανήκουν επίσης στις κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της εταιρείας.

«Η διοίκηση εκτιμά ότι η εταιρεία έχει όλα τα αναγκαία εφόδια (εμπορικά, οργανωτικά, χρηματοοικονομικά, κ.λπ.) για να πρωταγωνιστήσει στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται», επισημαίνεται χαρακτηριστικά για την πορεία του ομίλου εφέτος.

Το οικονομικό αποτύπωμα του 2023

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου (περιλαμβάνει και την θυγατρική στην Πολωνία) ανήλθε το 2023 στα 136,54 εκατ. ευρώ από 124,64 εκατ. ευρώ το 2022 αυξημένος κατά περίπου 10% κυρίως λόγω της αύξησης του όγκου πωλήσεων στο εξωτερικό καθώς και της αύξησης της τιμής του ελαιολάδου.

Τα προ φόρων κέρδη του ανήλθαν σε 5,33 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση σε σχέση με το 2022 κατά 15%, ενώ τα καθαρά (μετά από φόρους) κέρδη διαμορφώθηκαν σε 6,16 εκατ. ευρώ από 3,31 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 86%.

Η θετική πορεία της κερδοφορίας άνοιξε τον δρόμο για διανομή μερίσματος ύψους 1,25 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο και το 2023, το ποσοστό του περιθωρίου καθαρού κέρδους της εταιρείας παρέμεινε στα ίδια χαμηλά επίπεδα όπως και το 2022 (μόλις 3,7%) λόγω της συνεχούς συμπίεσης του περιθωρίου κέρδους στην εγχώρια αγορά.

«Η αποφυγή ανατιμήσεων στην Ελλάδα, και η συμμετοχή στις πρωτοβουλίες μείωσης των τιμών της Ελληνικής Κυβέρνησης, απέδειξε την κοινωνική ευαισθησία της Εταιρείας, αλλά συμπίεσε περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους στην Ελληνική αγορά. Αντίθετα, η συνεχιζόμενη ανάπτυξη των εξαγωγών με την επέκταση σε νέες αγορές αλλά και την βελτίωση της παρουσίας σε υφιστάμενες, αντιστάθμισε μερικώς σε επίπεδο κερδοφορίας τις αρνητικές συνέπειες από την ελληνική αγορά» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση.

Όμως την ίδια στιγμή τα χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν σημαντικά εξαιτίας της σημαντικής αύξησης των επιτοκίων που επισκίασε την μείωση του δανεισμού.

Συγκεκριμένα, τα δάνεια του ομίλου και της εταιρείας μειώθηκαν κατά περίπου 11% λόγω της βελτιωμένης διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης.

Το κόστος από την μεταβολή αποθεμάτων – αναλώσεις υλών και υλικών του ομίλου αυξήθηκε κατά 9,5% και τα λοιπά λειτουργικά έσοδα / (έξοδα) κατά 15,1%, λόγω κυρίως της αύξησης των δαπανών διαφήμισης με την ενεργοποίηση του νέου επικοινωνιακού πλάνου της Μέλισσα.

Επενδύσεις 9 εκατ. ευρώ

Η εταιρεία συνέχισε το 2023 την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των εργοστασίων της στην Λάρισα και στα Χανιά δαπανώντας κατά την χρήση του 2023 πάνω από 9 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι οι επενδύσεις της Μέλισσα Κίκιζας την τελευταία πενταετία ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις