![Ελληνες εφοπλιστές: Πρώτοι σε στόλο, πρώτοι και στην ναυπήγηση «πράσινων» πλοίων [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/nautilia-768x348-1.jpg)
Η ελληνική ναυτιλία συνέχισε την ανάπτυξή της, και το 2023 και παραμένει στην πρώτη θέση με την Κίνα να ακολουθεί στη δεύτερη, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Petrofin Research.
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο όμως της έκθεσης είναι ότι οι έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται στην πρωτοπορία της ναυπήγησης νέων πιο «πράσινων» οικολογικών πλοίων, διπλασιάζοντας σχεδόν τις παραγγελίες τους το τελευταίο διάστημα καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2024, το συνολικό DWT των ελληνικών παραγγελιών νεότευκτων πλοίων αυξήθηκε από 24,33 εκατ. DWT σε 43,01 εκατ. DWT με συνεχείς περαιτέρω παραγγελίες τους τελευταίους μήνες.
Οι Έλληνες εφοπλιστές και οι «πράσινες» επενδύσεις
Η Petrofin επικαλείται στοιχεία των Clarksons που δείχνουν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές προηγούνται σε επενδύσεις σε νέα πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία με 543 eco πλοία 52.331.130 dwt υπό παραγγελία έναντι 532 πλοίων 42.825.520 dwt της Κίνας και 474 πλοίων 34.775.883 dwt των Ιαπώνων.

Σύμφωνα με την Petrofin το 2023 υπήρξε σημειώθηκε αύξηση του ελληνικού στόλου κατά 85 πλοία και 2% σε όρους DWT, στα 6.494 πλοία. Αν και η Κίνα συνέχισε να επιδεικνύει ισχυρή ανάπτυξη σε ετήσια βάση, ο ελληνικός ναυτιλιακός στόλος με 393 εκατ. DWT εξακολουθούσε να κατέχει ένα άνετο προβάδισμα έναντι των 302 εκατ. DWT της Κίνας, με την Ιαπωνία να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 238 εκατ. DWT (UNCTAD).
Οι Έλληνες εφοπλιστές τονίζει η Petrofin είδαν μια ευκαιρία στην παραγγελία οικολογικών πλοίων Tier III που πρόκειται να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των παλαιότερων πλοίων συμβατικής τεχνολογίας, καθώς και μια καλή ωφέλιμη εμπορική διάρκεια ζωής.
Οι παραγγελίες για νέα πλοία
Ως εκ τούτου, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, το σύνολο των DWT των ελληνικών παραγγελιών νεότευκτων πλοίων αυξήθηκε από 24,33 εκατ. DWT σε 43,01 εκατ. DWT με συνεχείς περαιτέρω παραγγελίες τους τελευταίους μήνες.

Παράλληλα καθώς όλες οι ναυτιλιακές αγορές παρουσιάζουν σχετική δυναμική και τα παλαιότερα πλοία απολαμβάνουν εισοδήματα πάνω από το «νεκρό σημείο», οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό τα παλαιότερα πλοία τους και προς το παρόν ο στόλος μεγάλωσε σε ηλικία.
Ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών μειώθηκε σε 592 εταιρείες το 2023
Δεδομένης της ραγδαίας αύξησης των παραγγελιών πλοίων διπλού καυσίμου και οικολογικών τύπου Tier III , αναμένεται ότι ο ελληνικός στόλος θα συνεχίσει την ανάπτυξή του. Ωστόσο, καθώς ο κύριος όγκος του ελληνικού στόλου γερνάει, η αύξηση των νεότευκτων πλοίων δεν αναμένεται να αντιστρέψει το ηλικιακό προφίλ του ελληνικού στόλου.
Οι οικονομίες κλίμακας εξακολουθούν να αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στη ναυτιλία και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών έχει μειωθεί και πάλι το 2023 σε 592, μια μικρή ανάσα από το ιστορικό χαμηλό των 588 το 2018.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης αποδίδεται στους μικρότερους στόλους 1-2 πλοίων, καθώς όλα τα άλλα μεγέθη στόλων επέδειξαν ανθεκτικότητα.


Latest News

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας