![Ελληνες εφοπλιστές: Πρώτοι σε στόλο, πρώτοι και στην ναυπήγηση «πράσινων» πλοίων [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/nautilia-768x348-1.jpg)
Η ελληνική ναυτιλία συνέχισε την ανάπτυξή της, και το 2023 και παραμένει στην πρώτη θέση με την Κίνα να ακολουθεί στη δεύτερη, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Petrofin Research.
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο όμως της έκθεσης είναι ότι οι έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται στην πρωτοπορία της ναυπήγησης νέων πιο «πράσινων» οικολογικών πλοίων, διπλασιάζοντας σχεδόν τις παραγγελίες τους το τελευταίο διάστημα καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2024, το συνολικό DWT των ελληνικών παραγγελιών νεότευκτων πλοίων αυξήθηκε από 24,33 εκατ. DWT σε 43,01 εκατ. DWT με συνεχείς περαιτέρω παραγγελίες τους τελευταίους μήνες.
Οι Έλληνες εφοπλιστές και οι «πράσινες» επενδύσεις
Η Petrofin επικαλείται στοιχεία των Clarksons που δείχνουν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές προηγούνται σε επενδύσεις σε νέα πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία με 543 eco πλοία 52.331.130 dwt υπό παραγγελία έναντι 532 πλοίων 42.825.520 dwt της Κίνας και 474 πλοίων 34.775.883 dwt των Ιαπώνων.

Σύμφωνα με την Petrofin το 2023 υπήρξε σημειώθηκε αύξηση του ελληνικού στόλου κατά 85 πλοία και 2% σε όρους DWT, στα 6.494 πλοία. Αν και η Κίνα συνέχισε να επιδεικνύει ισχυρή ανάπτυξη σε ετήσια βάση, ο ελληνικός ναυτιλιακός στόλος με 393 εκατ. DWT εξακολουθούσε να κατέχει ένα άνετο προβάδισμα έναντι των 302 εκατ. DWT της Κίνας, με την Ιαπωνία να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 238 εκατ. DWT (UNCTAD).
Οι Έλληνες εφοπλιστές τονίζει η Petrofin είδαν μια ευκαιρία στην παραγγελία οικολογικών πλοίων Tier III που πρόκειται να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των παλαιότερων πλοίων συμβατικής τεχνολογίας, καθώς και μια καλή ωφέλιμη εμπορική διάρκεια ζωής.
Οι παραγγελίες για νέα πλοία
Ως εκ τούτου, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, το σύνολο των DWT των ελληνικών παραγγελιών νεότευκτων πλοίων αυξήθηκε από 24,33 εκατ. DWT σε 43,01 εκατ. DWT με συνεχείς περαιτέρω παραγγελίες τους τελευταίους μήνες.

Παράλληλα καθώς όλες οι ναυτιλιακές αγορές παρουσιάζουν σχετική δυναμική και τα παλαιότερα πλοία απολαμβάνουν εισοδήματα πάνω από το «νεκρό σημείο», οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό τα παλαιότερα πλοία τους και προς το παρόν ο στόλος μεγάλωσε σε ηλικία.
Ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών μειώθηκε σε 592 εταιρείες το 2023
Δεδομένης της ραγδαίας αύξησης των παραγγελιών πλοίων διπλού καυσίμου και οικολογικών τύπου Tier III , αναμένεται ότι ο ελληνικός στόλος θα συνεχίσει την ανάπτυξή του. Ωστόσο, καθώς ο κύριος όγκος του ελληνικού στόλου γερνάει, η αύξηση των νεότευκτων πλοίων δεν αναμένεται να αντιστρέψει το ηλικιακό προφίλ του ελληνικού στόλου.
Οι οικονομίες κλίμακας εξακολουθούν να αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στη ναυτιλία και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών έχει μειωθεί και πάλι το 2023 σε 592, μια μικρή ανάσα από το ιστορικό χαμηλό των 588 το 2018.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης αποδίδεται στους μικρότερους στόλους 1-2 πλοίων, καθώς όλα τα άλλα μεγέθη στόλων επέδειξαν ανθεκτικότητα.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες