Η Γερμανία γίνεται, έστω και με αργούς ρυθμούς, λιγότερο «εξαρτημένη» με την Κίνα, εκτιμά το Politico.
Γερμανία: Διολισθαίνει στην κρίση η γερμανική οικονομία – Τι λέει το Ifo
Ένα χρόνο αφότου ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς υπέγραψε την απόφαση της G7 για μείωση της εξάρτησης από την Κίνα, το Βερολίνο αντιδρά σταδιακά στις προκλήσεις που θέτει το Πεκίνο.
Από την προσφορά σε μεγάλο βαθμό ρητορικής διαφωνίας με τους πανευρωπαϊκούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έως τη σύλληψη Γερμανών πολιτών με την υποψία κατασκοπείας για το κινεζικό κράτος, η Γερμανία προσπαθεί να στείλει ένα πολιτικό μήνυμα στο Πεκίνο: ότι η επιχειρηματική ακμή της εποχής της Άνγκελα Μέρκελ έχει τελειώσει και ο στρατηγικός ανταγωνισμός είναι εδώ για να μείνει.
Παραπατά η αυτοκινητοβιομηχανία
Ίσως οι μεγαλύτερες αλλαγές λαμβάνουν χώρα στους τομείς της ασφάλειας και της άμυνας. Όχι όμως μόνο εκεί. Η ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας φοβάται ότι θα μπορούσε να καταλήξει να συμπιεστεί από την τεράστια κινεζική αγορά.
Μέσα σε λίγες εβδομάδες, ο Σολτς θα πρέπει να αποφασίσει εάν δύο πολεμικά πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος σε αποστολή στον Ινδο-Ειρηνικό θα πλεύσουν μέσω του στενού της Ταϊβάν, μια κίνηση που θα εξοργίσει την Κίνα. Η Γερμανία δεν θα ήταν η πρώτη δυτική δύναμη που θα το έκανε αυτό – πολεμικά πλοία των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Ολλανδίας και του Καναδά έχουν όλα πλεύσει μέσω των Στενών – αλλά για το Βερολίνο, αυτή θα είναι η πρώτη φορά σε δύο δεκαετίες που έχει κάνει μια τέτοια ανάπτυξη.
Η Γερμανία έχει επίσης εντείνει τις στρατιωτικές ασκήσεις με την Ιαπωνία, τον στενότερο σύμμαχο της Δύσης στην Ανατολική Ασία. Ο αρχηγός της γερμανικής πολεμικής αεροπορίας ήταν στην Ιαπωνία τον περασμένο μήνα για να ηγηθεί μιας εκπαιδευτικής άσκησης με Ιάπωνες ομολόγους του, οι οποίοι ανησυχούν όλο και περισσότερο για την κινεζο-ρωσική παρουσία στην περιοχή.
Οι δσσμοί
Τόσο η Volkswagen όσο και η BMW έχουν δει τις πωλήσεις τους να μειώνονται στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά τους. Περίπου το 97% των ερωτηθέντων σε πρόσφατη έρευνα της AlixPartners στην Κίνα δήλωσε ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι ηλεκτρικό.
Οι πωλήσεις της VW στην Κίνα μειώθηκαν κατά 19% το δεύτερο τρίμηνο από έτος σε έτος στα 651.500 οχήματα, ενώ η BMW σημείωσε πτώση 5%.
Όχι μόνο οι Κινέζοι καταναλωτές πηγαίνουν all-in στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η καταναλωτική τους δύναμη είναι επίσης ασθενέστερη από πριν. «Ο μεγαλύτερος κίνδυνος τώρα είναι η επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας», δήλωσε ο Jörg Wuttke, εταίρος της DGA Group, μιας παγκόσμιας συμβουλευτικής εταιρείας και πρώην επικεφαλής του Εμπορικού Επιμελητηρίου της ΕΕ στην Κίνα. «Αυτό είναι που ανησυχεί όλους».
Ωστόσο, ως η πιο προσοδοφόρα αγορά της, η Κίνα παραμένει ένα κρίσιμο συστατικό της κατώτατης γραμμής των Ευρωπαίων πρωταθλητών και των στρατηγικών μετάβασης των EV.
“Πρέπει να βρίσκονται στην Κίνα για να καλύψουν τη διαφορά με τους οπαδούς τους στα ηλεκτρικά οχήματα”, δήλωσε ο Wuttke.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιτάχθηκε σθεναρά στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, φοβούμενη ότι το Πεκίνο αργά ή γρήγορα θα ανταποδώσει ακόμη περισσότερο «μειώνοντας» το μερίδιο αγοράς τους.
Latest News
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια