Στην… ουρά της ΕΕ βρίσκεται η Ελλάδα όσον αφορά στο ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) που χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλή ψηφιακή ένταση με τις περισσότερες να κατατάσσονται πολύ χαμηλά στον Δείκτη Ψηφιακής Έντασης (DII) που έχει θεσπίσει η ΕΕ.

Ελληνικές επιχειρήσεις: Χαμηλή η ψηφιοποίηση των ΜμΕ και περιορισμένη η χρήση τεχνολογιών αιχμής

Συγκεκριμένα το 56,2% των επιχειρήσεων της Ελλάδας χαρακτηρίζονται από πολύ χαμηλή ψηφιακή ένταση, ενώ χειρότερα από τη χώρα μας είναι η Ρουμανία και η Βουλγαρία και το 72,1% και το 70,6%, αντίστοιχα, των επιχειρήσεών τους να κατατάσσονται στον πολύ χαμηλό δείκτη DII.

Πάνω από το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της ΕΕ θα πρέπει να φθάσουν τουλάχιστον σε ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης έως το 2030

Ψηφιακή Δεκαετία και ΜμΕ

Σύμφωνα με έναν από τους στόχους της Ψηφιακής Δεκαετίας, πάνω από το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της ΕΕ θα πρέπει να φθάσουν τουλάχιστον σε ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης έως το 2030. Αυτό σημαίνει ότι πέρυσι, οι ΜΜΕ στην ΕΕ απείχαν 32 ποσοστιαίες μονάδες από τον στόχο που έχει τεθεί για το 2030 στην Ψηφιακή Δεκαετία.

Το 4,4% των ΜΜΕ της ΕΕ έφτασε σε πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης ενώ το 19,6% έφτασε σε υψηλό επίπεδο. Οι περισσότερες ΜμΕ κατέγραψαν χαμηλά (33,8%) ή πολύ χαμηλά (42,3%) επίπεδα ψηφιακής έντασης.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που έφτασαν σε πολύ υψηλό επίπεδο DII ήταν στη Φινλανδία (13,0%), στη Μάλτα (11,4%) και στην Ολλανδία (11,0%).

Τι είναι ο Δείκτης Ψηφιακής Εντασης

Ο Δείκτης Ψηφιακής Έντασης (DII) είναι ένας σύνθετος δείκτης, που προέρχεται από την έρευνα για τη χρήση των ΤΠΕ και το ηλεκτρονικό εμπόριο στις επιχειρήσεις. Ο DII είναι ένας από τους βασικούς δείκτες απόδοσης στο πλαίσιο της Ψηφιακής Δεκαετίας, που καθορίζει τη φιλοδοξία της Ευρώπης για την ψηφιακή τεχνολογία, καθορίζοντας ένα όραμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και συγκεκριμένους στόχους για το 2030 στα τέσσερα βασικά σημεία: δεξιότητες, υποδομές, ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεις και δημόσιες υπηρεσίες.

Ο στόχος για το 2030 της Ψηφιακής Πυξίδας είναι ότι πάνω από το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) της ΕΕ θα πρέπει να φτάσουν τουλάχιστον ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης. Ο δείκτης χρησιμοποιείται επίσης στην κατασκευή του Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI), ο οποίος είναι μια ετήσια έκθεση που δημοσιεύεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και παρακολουθεί την πρόοδο των κρατών μελών της ΕΕ στις ψηφιακές επιδόσεις. Αυτή η έκθεση περιλαμβάνει προφίλ χωρών, τα οποία βοηθούν τα κράτη μέλη να προσδιορίσουν τομείς για δράση προτεραιότητας, και θεματικά κεφάλαια που παρέχουν ανάλυση σε επίπεδο ΕΕ στους τέσσερις κύριους τομείς πολιτικής.

Ο δείκτης είναι χρήσιμος για να περιγράψει τον βαθμό στον οποίο οι επιχειρήσεις της ΕΕ είναι ψηφιοποιημένες. Μετρά τη χρήση διαφορετικών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις και καταρτίστηκε για πρώτη φορά το 2015.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Εκπτώσεις: Οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις είχαν μικρότερο ή ίδιο τζίρο σε σχέση με πέρυσι
Επιχειρήσεις |

«Άσφαιρες» οι εκπτώσεις: Οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις είχαν μικρότερο ή ίδιο τζίρο με πέρυσι

Κάθε πέρσι και καλύτερα για τις εισπράξεις – Απαισιοδοξία στον εμπορικό κόσμο - Τι αποκαλύπτει η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για τις θερινές εκπτώσεις