
Στην… ουρά της ΕΕ βρίσκεται η Ελλάδα όσον αφορά στο ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) που χαρακτηρίζονται από πολύ υψηλή ψηφιακή ένταση με τις περισσότερες να κατατάσσονται πολύ χαμηλά στον Δείκτη Ψηφιακής Έντασης (DII) που έχει θεσπίσει η ΕΕ.
Ελληνικές επιχειρήσεις: Χαμηλή η ψηφιοποίηση των ΜμΕ και περιορισμένη η χρήση τεχνολογιών αιχμής
Συγκεκριμένα το 56,2% των επιχειρήσεων της Ελλάδας χαρακτηρίζονται από πολύ χαμηλή ψηφιακή ένταση, ενώ χειρότερα από τη χώρα μας είναι η Ρουμανία και η Βουλγαρία και το 72,1% και το 70,6%, αντίστοιχα, των επιχειρήσεών τους να κατατάσσονται στον πολύ χαμηλό δείκτη DII.
Πάνω από το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της ΕΕ θα πρέπει να φθάσουν τουλάχιστον σε ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης έως το 2030

Ψηφιακή Δεκαετία και ΜμΕ
Σύμφωνα με έναν από τους στόχους της Ψηφιακής Δεκαετίας, πάνω από το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της ΕΕ θα πρέπει να φθάσουν τουλάχιστον σε ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης έως το 2030. Αυτό σημαίνει ότι πέρυσι, οι ΜΜΕ στην ΕΕ απείχαν 32 ποσοστιαίες μονάδες από τον στόχο που έχει τεθεί για το 2030 στην Ψηφιακή Δεκαετία.
Το 4,4% των ΜΜΕ της ΕΕ έφτασε σε πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης ενώ το 19,6% έφτασε σε υψηλό επίπεδο. Οι περισσότερες ΜμΕ κατέγραψαν χαμηλά (33,8%) ή πολύ χαμηλά (42,3%) επίπεδα ψηφιακής έντασης.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που έφτασαν σε πολύ υψηλό επίπεδο DII ήταν στη Φινλανδία (13,0%), στη Μάλτα (11,4%) και στην Ολλανδία (11,0%).
Τι είναι ο Δείκτης Ψηφιακής Εντασης
Ο Δείκτης Ψηφιακής Έντασης (DII) είναι ένας σύνθετος δείκτης, που προέρχεται από την έρευνα για τη χρήση των ΤΠΕ και το ηλεκτρονικό εμπόριο στις επιχειρήσεις. Ο DII είναι ένας από τους βασικούς δείκτες απόδοσης στο πλαίσιο της Ψηφιακής Δεκαετίας, που καθορίζει τη φιλοδοξία της Ευρώπης για την ψηφιακή τεχνολογία, καθορίζοντας ένα όραμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και συγκεκριμένους στόχους για το 2030 στα τέσσερα βασικά σημεία: δεξιότητες, υποδομές, ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεις και δημόσιες υπηρεσίες.
Ο στόχος για το 2030 της Ψηφιακής Πυξίδας είναι ότι πάνω από το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) της ΕΕ θα πρέπει να φτάσουν τουλάχιστον ένα βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης. Ο δείκτης χρησιμοποιείται επίσης στην κατασκευή του Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI), ο οποίος είναι μια ετήσια έκθεση που δημοσιεύεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και παρακολουθεί την πρόοδο των κρατών μελών της ΕΕ στις ψηφιακές επιδόσεις. Αυτή η έκθεση περιλαμβάνει προφίλ χωρών, τα οποία βοηθούν τα κράτη μέλη να προσδιορίσουν τομείς για δράση προτεραιότητας, και θεματικά κεφάλαια που παρέχουν ανάλυση σε επίπεδο ΕΕ στους τέσσερις κύριους τομείς πολιτικής.
Ο δείκτης είναι χρήσιμος για να περιγράψει τον βαθμό στον οποίο οι επιχειρήσεις της ΕΕ είναι ψηφιοποιημένες. Μετρά τη χρήση διαφορετικών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις και καταρτίστηκε για πρώτη φορά το 2015.


Latest News

Το δυσθεώρητο μπόνους στον CEO της Shell και η υποχώρηση από τους πράσινους στόχουςυς εν μέσω περικοπών;
Παρά τα μειωμένα κέρδη και τις περικοπές δαπανών, η Shell δίνει μεγαλύτερο μπόνους στο CEO της, παρά την σφορδή κριτική

Η Ευρώπη γυρνάει την πλάτη στον Μασκ - Βουτιά στις πωλήσεις της Tesla
Μειωμένες κατά 40% σε σχέση με πέρυσι οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη - Σε ποιες χώρες σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση

Τα 47 στρατηγικά projects και η... Metlen - Ποιες εταιρείες πήραν το «πράσινο φως»
Αναλυτικά ο κατάλογος των 47 στρατηγικών έργων που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

To project της Metlen στα 47 στρατηγικά έργα της ΕΕ - Το ελληνικό στοίχημα στο γάλλιο
Τα στρατηγικά έργα θα ενισχύσουν την ευρωπαϊκή αλυσίδα αξίας πρώτων υλών και θα διαφοροποιήσουν τις πηγές εφοδιασμού.

Η δικαστική «οδύσσεια» της φέτας συνεχίζεται – Οι νίκες και οι απειλές
Νέο ρεκόρ εξαγωγών για τη φέτα το 2024 ενώ κερδήθηκε άλλη μια δικαστική μάχη κατά των απομιμήσεων – Η εκατόχρονη περιπέτεια του εθνικού τυριού

Φθηνότερο το χρήμα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις
Συνθήκες της δεκαετίας του 2000 ξανά στην αγορά των δανείων - Πώς η αναβάθμιση από τη Moody’s στην επενδυτική βαθμίδα, θα έχει καταλυτική επίδραση για τη βελτίωση των όρων χρηματοδότησης

Οι καταναλωτές πληρώνουν την... νύφη του καφέ - Στα ύψη οι τιμές
Κολοσσοί της βιομηχανίας καφέ, αλυσίδες αλλά και μικρότερες εταιρείες σε όλο τον κόσμο ανεβάζουν τις τιμές στο φλιτζάνι - Η κατανάλωση στην Ελλάδα

Με φόρα η Metlen για το LSE - Το μισό δισ. του Γουάτσα και τα νέα deals του Μυτιληναίου
Τι σημαίνει για τη Metlen η απόκτηση κι άλλων μετοχών από τη Fairfax – Τελική ευθεία για την Capital Markets Day στις 28 Απριλίου

Τι περιμένει από τα αποτελέσματα της Lamda Development η ΑΧΙΑ
Η Lamda Development πρόκειται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2024, την Τετάρτη 26 Μαρτίου, μετά το κλείσιμο της αγοράς

Ακόμη μια νίκη για τη φέτα - Τι πέτυχε ο ΣΕΒΓΑΠ απέναντι σε Lactalis και CCFN
Ποια ήταν η κίνηση του ΣΕΒΓΑΠ απέναντι στη Lactalis και την Αμερικανική Κοινοπραξία Κοινών Ονομασιών Τροφίμων (CCFN)