
Νέο βίντεο από την επίθεση στο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «SOYNION» στην Ερυθρά Θάλασσα δημοσίευσαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Οι Χούθι στόχευσαν το πλοίο υποστηρίζοντας πως η πλοιοκτήτρια εταιρία «παραβίασε την απόφαση απαγόρευσης εισόδου στα λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης».
Red Sea Crisis ⚓️🚨#Houthi Media released footage of the them storming and detonating explosives on the Greek SOUNION oil tanker in the Red Sea pic.twitter.com/EBBZyM2uJE
— Martin Kelly (@_MartinKelly_) August 29, 2024
Οι αντάρτες Χούθι είχαν δημοσιοποιήσει κι άλλο βίντεο από την επίθεσή τους στο ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο, M/T SOUNION στη νότια Ερυθρά Θάλασσα.
Το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε περισσότερους από 150.000 τόνους αργού πετρελαίου
Στο βίντεο διακρίνεται μια ισχυρότατη έκρηξη δεξαμενόπλοιο που μετέφερε περισσότερους από 150.000 τόνους αργού πετρελαίου. Το πλοίο φλέγεται εγκαταλελειμμένο, 77 ναυτικά μίλια ανοιχτά των ακτών της Υεμένης.
The Houthi Terrorist Group in Western Yemen has released a Video showing them Striking the Greek-Flagged Oil Tanker, M/T Sounion earlier today in the Southern Red Sea, after it was Evacuated on Wednesday by the French Navy. The Ship, which is filled with over 150,000 Tons of… pic.twitter.com/NbkTnXH8Wi
— OSINTdefender (@sentdefender) August 23, 2024
Οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου Sounion, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπός τους Μοχάμεντ Αμπντουλσαλάμ στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Οι Χούθι δεν συμφώνησαν σε «προσωρινή ανακωχή», παρά μόνο να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση Sounion, διευκρίνισε.
Η διευκρινιστική δήλωση έγινε αφότου η διπλωματική αποστολή του Ιράν στα Ηνωμένα Έθνη ανακοίνωσε πως οι Χούθι της Υεμένης συμφώνησαν σε «προσωρινή ανακωχή» ώστε να φθάσουν ρυμουλκά και διασωστικά πλοία στο δεξαμενόπλοιο Sounion που έχει υποστεί ζημιές μετά την επίθεση που δέχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ο Στεφάν Ντουζαρίκ, ο εκπρόσωπος Τύπου του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες, είχε νωρίτερα επισημάνει τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής στην Ερυθρά Θάλασσα αν υπάρξει διαρροή του πετρελαίου που μετέφερε το «SOYNION».
Πρόκειται για «σοβαρή απειλή για το περιβάλλον της περιοχής», τόνισε κατά την ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών στα Ηνωμένα Έθνη.
Το δεξαμενόπλοιο εγείρει «τεράστιο περιβαλλοντικό κίνδυνο» και «ανησυχούμε πολύ για αυτό», επέμεινε.
Φλεγόμενο στη Ερυθρά
Το «SOYNION» παραμένει φλεγόμενο στην Ερυθρά Θάλασσα από την 23η Αυγούστου, επιβεβαίωσε η ευρωπαϊκή ναυτική αποστολή Ασπίδες.
Η δύναμη που αναπτύχθηκε στην περιοχή από την ΕΕ για την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοΐας νωρίτερα φέτος, διευκρίνισε πως παρατηρούνται εστίες φωτιάς σε πέντε σημεία στο κατάστρωμα του πλοίου, το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, μετέφερε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας του Ιράκ.
«Έχουν εντοπιστεί πυρκαγιές σε διάφορα σημεία του κύριου καταστρώματος του πλοίου. Ωστόσο, δεν υπάρχει πετρελαιοκηλίδα και το πλοίο εξακολουθεί να είναι αγκυροβολημένο και να μην παρασύρεται», σημείωσε η ευρωπαϊκή ναυτική αποστολή Ασπίδες.


Latest News

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Ναυτιλιακές φεύγουν άρον-άρον από Χονγκ Κονγκ - Οι φόβοι για τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας
Παρά την εισροή κινεζικών πλοίων στο νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ, ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη σημαία του μειώθηκε 8%

Νικόλας Βενιάμης: Στρατηγικό πλεονέκτημα για την ΕΕ η ισχύς της ναυτιλίας της
Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην περιοδική έκδοση«#ShippingPeople – meet the European Shipowners» της ECSA

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ

Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς LNG από το 2027
Θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά