Νέο βίντεο από την επίθεση στο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «SOYNION» στην Ερυθρά Θάλασσα δημοσίευσαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Οι Χούθι στόχευσαν το πλοίο υποστηρίζοντας πως η πλοιοκτήτρια εταιρία «παραβίασε την απόφαση απαγόρευσης εισόδου στα λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης».
Red Sea Crisis ⚓️🚨#Houthi Media released footage of the them storming and detonating explosives on the Greek SOUNION oil tanker in the Red Sea pic.twitter.com/EBBZyM2uJE
— Martin Kelly (@_MartinKelly_) August 29, 2024
Οι αντάρτες Χούθι είχαν δημοσιοποιήσει κι άλλο βίντεο από την επίθεσή τους στο ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο, M/T SOUNION στη νότια Ερυθρά Θάλασσα.
Το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε περισσότερους από 150.000 τόνους αργού πετρελαίου
Στο βίντεο διακρίνεται μια ισχυρότατη έκρηξη δεξαμενόπλοιο που μετέφερε περισσότερους από 150.000 τόνους αργού πετρελαίου. Το πλοίο φλέγεται εγκαταλελειμμένο, 77 ναυτικά μίλια ανοιχτά των ακτών της Υεμένης.
The Houthi Terrorist Group in Western Yemen has released a Video showing them Striking the Greek-Flagged Oil Tanker, M/T Sounion earlier today in the Southern Red Sea, after it was Evacuated on Wednesday by the French Navy. The Ship, which is filled with over 150,000 Tons of… pic.twitter.com/NbkTnXH8Wi
— OSINTdefender (@sentdefender) August 23, 2024
Οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου Sounion, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπός τους Μοχάμεντ Αμπντουλσαλάμ στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Οι Χούθι δεν συμφώνησαν σε «προσωρινή ανακωχή», παρά μόνο να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση Sounion, διευκρίνισε.
Η διευκρινιστική δήλωση έγινε αφότου η διπλωματική αποστολή του Ιράν στα Ηνωμένα Έθνη ανακοίνωσε πως οι Χούθι της Υεμένης συμφώνησαν σε «προσωρινή ανακωχή» ώστε να φθάσουν ρυμουλκά και διασωστικά πλοία στο δεξαμενόπλοιο Sounion που έχει υποστεί ζημιές μετά την επίθεση που δέχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ο Στεφάν Ντουζαρίκ, ο εκπρόσωπος Τύπου του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες, είχε νωρίτερα επισημάνει τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής στην Ερυθρά Θάλασσα αν υπάρξει διαρροή του πετρελαίου που μετέφερε το «SOYNION».
Πρόκειται για «σοβαρή απειλή για το περιβάλλον της περιοχής», τόνισε κατά την ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών στα Ηνωμένα Έθνη.
Το δεξαμενόπλοιο εγείρει «τεράστιο περιβαλλοντικό κίνδυνο» και «ανησυχούμε πολύ για αυτό», επέμεινε.
Φλεγόμενο στη Ερυθρά
Το «SOYNION» παραμένει φλεγόμενο στην Ερυθρά Θάλασσα από την 23η Αυγούστου, επιβεβαίωσε η ευρωπαϊκή ναυτική αποστολή Ασπίδες.
Η δύναμη που αναπτύχθηκε στην περιοχή από την ΕΕ για την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοΐας νωρίτερα φέτος, διευκρίνισε πως παρατηρούνται εστίες φωτιάς σε πέντε σημεία στο κατάστρωμα του πλοίου, το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, μετέφερε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας του Ιράκ.
«Έχουν εντοπιστεί πυρκαγιές σε διάφορα σημεία του κύριου καταστρώματος του πλοίου. Ωστόσο, δεν υπάρχει πετρελαιοκηλίδα και το πλοίο εξακολουθεί να είναι αγκυροβολημένο και να μην παρασύρεται», σημείωσε η ευρωπαϊκή ναυτική αποστολή Ασπίδες.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων