
Τουλάχιστον 6 στους 10 (61%) καταναλωτές πιστεύουν ότι οι νεκροί είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στην κλοπή ταυτότητας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Kaspersky με τίτλο «Excitement, Superstition, and Great Insecurity – How Global Consumers Engage with the Digital World». Όσον αφορά την αναδημιουργία της διαδικτυακής παρουσίας με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI), το 35% των ερωτηθέντων το θεωρεί αποδεκτό, ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό (38%) διαφωνεί ενεργά, επισημαίνοντας τα ανεπίλυτα ζητήματα της ιδιωτικής ζωής και του σεβασμού στον ψηφιακό χώρο.
Σύμφωνα με το «Digital 2024 Global Overview Report» που πραγματοποίησε η Kepios, το 95% των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε μήνα, με 282 εκατομμύρια νέες ταυτότητες να εντάσσονται στις πλατφόρμες το διάστημα Ιούλιος 2023 – Ιούλιος 2024. Καθώς περισσότεροι άνθρωποι αλληλεπιδρούν στο διαδίκτυο και τα ψηφιακά τους αποτυπώματα επεκτείνονται, οι ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα, την κληρονομιά και την ηθική χρήση των ψηφιακών ταυτοτήτων γίνονται όλο και πιο σημαντικές.
Google: Επαναλανσάρει το AI εργαλείο δημιουργίας ανθρώπινων εικόνων
Η μελέτη
Με βάση τη νέα μελέτη της Kaspersky, η πλειονότητα των καταναλωτών (61%) πιστεύει ότι οι ταυτότητες των νεκρών είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στην κλοπή ταυτότητας, καθώς συχνά δεν υπάρχει κανείς να παρακολουθεί τι συμβαίνει με τις πληροφορίες που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο.
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (58%) συμφωνούν ότι η διαδικτυακή παρουσία των ανθρώπων που έχουν πεθάνει θα μπορούσε να αναδημιουργηθεί χρησιμοποιώντας AI. Η στάση απέναντι σε αυτό ποικίλλει, με το 35% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι είναι αποδεκτό να δημιουργηθεί μια ψηφιακή ταυτότητα κάποιου που δεν είναι πλέον ζωντανός μέσω φωτογραφιών, βίντεο ή άλλων αναμνηστικών, ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό (38%) διαφωνεί.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι περισσότεροι (67%) είναι σίγουροι ότι το θέαμα εικόνων ή ιστοριών ανθρώπων που έχουν πεθάνει μπορεί να είναι ενοχλητικό για τους οικείους τους. Ωστόσο, το 43% των καταναλωτών πιστεύει ότι δεν υπάρχει χρόνος για να εντοπίσουν κάθε εικόνα, βίντεο ή ηχογράφηση που δημοσιεύθηκε ποτέ στο διαδίκτυο σχετικά με ένα συγκεκριμένο άτομο.
Μέτρο
Καθώς ίσως το μόνο μέτρο που μπορούν να λάβουν οι καταναλωτές για να ελέγξουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα μετά θάνατον είναι να συμπεριλάβουν οδηγίες στη διαθήκη τους, το 63% συμφωνεί ότι οποιοσδήποτε με διαδικτυακή παρουσία θα πρέπει να καθορίσει στη διαθήκη του τι πρέπει να γίνει με τα δεδομένα και τους λογαριασμούς του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Το ζήτημα της διαχείρισης του ψηφιακού αποτυπώματος συχνά παραβλέπεται στις καθημερινές διαδικτυακές δραστηριότητες. Ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζουν ένα κρίσιμο σημείο: ένας σημαντικός αριθμός ερωτηθέντων γνωρίζει τη δυνατότητα οι κλεμμένες ταυτότητες να προκαλέσουν τεράστια προσωπικά προβλήματα στους χρήστες ή στους αγαπημένους τους. Δεδομένων αυτών των κινδύνων, είναι συνετό να υιοθετηθούν προληπτικά μέτρα που ενισχύουν την ιδιωτικότητα και προστατεύουν τις ψηφιακές ταυτότητες. Με αυτόν τον τρόπο, τα άτομα μπορούν να διασφαλίσουν ότι η παρουσία τους στο διαδίκτυο παραμένει προστατευμένη», σχολιάζει η Anna Larkina, web content analysis expert στην Kaspersky.
Το απόρρητο των χρηστών
Προκειμένου να ενισχυθεί το απόρρητο των χρηστών, η Kaspersky προτείνει:
Χρησιμοποιήστε μια σύγχρονη λύση ασφάλειας. Η λύση διευκολύνει την παρακολούθηση των προσωπικών δεδομένων που επεξεργάζονται οι εφαρμογές και επίσης περιορίζει τη συλλογή δεδομένων όταν είναι απαραίτητο.
Η ενημέρωση του λειτουργικού συστήματος, του προγράμματος περιήγησης και οποιουδήποτε λογισμικού ασφαλείας κάνει τη διαφορά.
Αυτά συχνά περιλαμβάνουν ενημερώσεις κώδικα για ευπάθειες ασφαλείας που μπορούν ενδεχομένως να πέσουν θύμα εκμετάλλευσης.
Δεδομένου ότι δεν καθιστούν όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες σαφές ποια δεδομένα συλλέγουν και πώς τα χρησιμοποιούν, ακολουθώντας τις οδηγίες του ηλεκτρονικού ελέγχου απορρήτου θα περιορίσετε τον όγκο των πληροφοριών που κοινοποιούνται στο διαδίκτυο.


Latest News

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Η Huawei έτοιμη να προωθήσει προηγμένο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το νέο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 910C που ετοιμάζει η Huawei έρχεται τη στιγμή που η Κίνα αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα τσιπ της Nvidia

Στις συμπληγάδες ΗΠΑ - Κίνας ο γίγαντας των ημιαγωγών Nvidia - Τι ζητά ο Χουάνγκ στο Πεκίνο;
Ο Τζένσεν Χουάνγκ, CEO της Nvidia, θα απαιτήσει άδειες για να εξάγει το μικροτσίπ H20 AI στην Κίνα

Ιταλική εφημερίδα δημοσίευσε ένθετο γραμμένο από ΑΙ
Μετά τον πρώτο μήνα δοκιμών, η ιταλική εφημερίδα Il Foglio προσέλαβε το σύστημα ως μόνιμο υπάλληλο.

Η Δικαιοσύνη αναβαθμίζεται ψηφιακά με συστήματα AI
Μέχρι σήμερα, η μετάφραση εκατοντάδων, αν όχι χιλιάδων, σελίδων και η αναζήτηση διαθέσιμων μεταφραστών και διερμηνέων, ειδικά σε κάποιες γλώσσες, προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις

Ξεκινά η υλοποίηση του ελληνικού εργοστασίου τεχνητής νοημοσύνης
Το AI Factory «Pharos» είναι ένα από τα πρώτα δεκατρία «εργοστάσια» Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ευρώπη

Η TDK φέρνει επανάσταση στη δημιουργική ΑΙ
Η TDK κατέγραψε χρόνους απόκρισης 20 τρισεκατομμυρίων του δευτερολέπτου στη δοκιμή για τη βελτίωση των ταχυτήτων μεταφοράς δεδομένων

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες