Τουλάχιστον 6 στους 10 (61%) καταναλωτές πιστεύουν ότι οι νεκροί είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στην κλοπή ταυτότητας, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Kaspersky με τίτλο «Excitement, Superstition, and Great Insecurity – How Global Consumers Engage with the Digital World». Όσον αφορά την αναδημιουργία της διαδικτυακής παρουσίας με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI), το 35% των ερωτηθέντων το θεωρεί αποδεκτό, ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό (38%) διαφωνεί ενεργά, επισημαίνοντας τα ανεπίλυτα ζητήματα της ιδιωτικής ζωής και του σεβασμού στον ψηφιακό χώρο.
Σύμφωνα με το «Digital 2024 Global Overview Report» που πραγματοποίησε η Kepios, το 95% των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε μήνα, με 282 εκατομμύρια νέες ταυτότητες να εντάσσονται στις πλατφόρμες το διάστημα Ιούλιος 2023 – Ιούλιος 2024. Καθώς περισσότεροι άνθρωποι αλληλεπιδρούν στο διαδίκτυο και τα ψηφιακά τους αποτυπώματα επεκτείνονται, οι ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα, την κληρονομιά και την ηθική χρήση των ψηφιακών ταυτοτήτων γίνονται όλο και πιο σημαντικές.
Google: Επαναλανσάρει το AI εργαλείο δημιουργίας ανθρώπινων εικόνων
Η μελέτη
Με βάση τη νέα μελέτη της Kaspersky, η πλειονότητα των καταναλωτών (61%) πιστεύει ότι οι ταυτότητες των νεκρών είναι ιδιαίτερα ευάλωτες στην κλοπή ταυτότητας, καθώς συχνά δεν υπάρχει κανείς να παρακολουθεί τι συμβαίνει με τις πληροφορίες που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο.
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (58%) συμφωνούν ότι η διαδικτυακή παρουσία των ανθρώπων που έχουν πεθάνει θα μπορούσε να αναδημιουργηθεί χρησιμοποιώντας AI. Η στάση απέναντι σε αυτό ποικίλλει, με το 35% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι είναι αποδεκτό να δημιουργηθεί μια ψηφιακή ταυτότητα κάποιου που δεν είναι πλέον ζωντανός μέσω φωτογραφιών, βίντεο ή άλλων αναμνηστικών, ενώ ένα μεγαλύτερο ποσοστό (38%) διαφωνεί.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι περισσότεροι (67%) είναι σίγουροι ότι το θέαμα εικόνων ή ιστοριών ανθρώπων που έχουν πεθάνει μπορεί να είναι ενοχλητικό για τους οικείους τους. Ωστόσο, το 43% των καταναλωτών πιστεύει ότι δεν υπάρχει χρόνος για να εντοπίσουν κάθε εικόνα, βίντεο ή ηχογράφηση που δημοσιεύθηκε ποτέ στο διαδίκτυο σχετικά με ένα συγκεκριμένο άτομο.
Μέτρο
Καθώς ίσως το μόνο μέτρο που μπορούν να λάβουν οι καταναλωτές για να ελέγξουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα μετά θάνατον είναι να συμπεριλάβουν οδηγίες στη διαθήκη τους, το 63% συμφωνεί ότι οποιοσδήποτε με διαδικτυακή παρουσία θα πρέπει να καθορίσει στη διαθήκη του τι πρέπει να γίνει με τα δεδομένα και τους λογαριασμούς του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Το ζήτημα της διαχείρισης του ψηφιακού αποτυπώματος συχνά παραβλέπεται στις καθημερινές διαδικτυακές δραστηριότητες. Ωστόσο, τα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζουν ένα κρίσιμο σημείο: ένας σημαντικός αριθμός ερωτηθέντων γνωρίζει τη δυνατότητα οι κλεμμένες ταυτότητες να προκαλέσουν τεράστια προσωπικά προβλήματα στους χρήστες ή στους αγαπημένους τους. Δεδομένων αυτών των κινδύνων, είναι συνετό να υιοθετηθούν προληπτικά μέτρα που ενισχύουν την ιδιωτικότητα και προστατεύουν τις ψηφιακές ταυτότητες. Με αυτόν τον τρόπο, τα άτομα μπορούν να διασφαλίσουν ότι η παρουσία τους στο διαδίκτυο παραμένει προστατευμένη», σχολιάζει η Anna Larkina, web content analysis expert στην Kaspersky.
Το απόρρητο των χρηστών
Προκειμένου να ενισχυθεί το απόρρητο των χρηστών, η Kaspersky προτείνει:
Χρησιμοποιήστε μια σύγχρονη λύση ασφάλειας. Η λύση διευκολύνει την παρακολούθηση των προσωπικών δεδομένων που επεξεργάζονται οι εφαρμογές και επίσης περιορίζει τη συλλογή δεδομένων όταν είναι απαραίτητο.
Η ενημέρωση του λειτουργικού συστήματος, του προγράμματος περιήγησης και οποιουδήποτε λογισμικού ασφαλείας κάνει τη διαφορά.
Αυτά συχνά περιλαμβάνουν ενημερώσεις κώδικα για ευπάθειες ασφαλείας που μπορούν ενδεχομένως να πέσουν θύμα εκμετάλλευσης.
Δεδομένου ότι δεν καθιστούν όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες σαφές ποια δεδομένα συλλέγουν και πώς τα χρησιμοποιούν, ακολουθώντας τις οδηγίες του ηλεκτρονικού ελέγχου απορρήτου θα περιορίσετε τον όγκο των πληροφοριών που κοινοποιούνται στο διαδίκτυο.
Latest News
Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες - Πώς ένα σπάνιο είδος ματαιώνει data center της Meta
Η Meta βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει στους επενδυτές ότι το στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη θα αποφέρει καρπούς
Γιατί ο Ζάκερμπεργκ δεν θα πάψει να ξοδεύει ασύστολα για τεχνητή νοημοσύνη
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θεωρεί ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης ωθεί τα κέρδη της Meta Platforms
AI factory: Η ελληνική πρόταση για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η νέα μεγάλη πρόκληση της εποχής και διεισδύει σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας
Νέα μέθοδος από το MIT στην εκπαίδευση ρομπότ - Πώς αξιοποιεί μοντέλα όπως το GTP-4
Απώτερες στόςο ένας παγκόσμιος εγκέφαλος ρομπότ που θα μπορεί κανείς να τον "κατεβάζει" και να τον χρησιμοποιεί στο ρομπότ του
Η Disney επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη - Τα σχέδια του ομίλου
Διάφορα τμήματα εντός της Disney εξερευνούν εφαρμογές για την επαυξημένη πραγματικότητα, η οποία τοποθετεί ψηφιακά στοιχεία στον πραγματικό κόσμο
Πώς εκμεταλλεύθηκαν την Meta οι Κινέζοι για στρατιωτικούς σκοπούς
Η Κίνα χρησιμοποιεί τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα προς στρατιωτικές και χρήσεις ασφάλειας, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters
Οι νέοι θέλουν να γίνουν influencers αλλά η τεχνητή νοημοσύνη καραδοκεί [γράφημα]
Οι υποσχέσεις για εύκολο και γρήγορο κέρδος μέσω αυτοαπασχόλησης κάνει τις νεότερες ηλικίες κυρίως να θέλουν να γίνουν influencers - Τι γίνεται όμως με την τεχνητή νοημοσύνη;
Νέος γύρος χρηματοδότησης 1 εκατ. ευρώ για τη startup Indeex
Η Indeex έχει αναπτύξει μια καινοτόμα λύση λογισμικού που ενσωματώνεται σε υπάρχουσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις και γίνονται ψηφιακές
Τι θα γινόταν αν η Microsoft άφηνε την OpenAI... ελεύθερη;
Η Microsoft έχει ήδη αρχίσει να μειώνει την εξάρτησή της από την OpenAI - Η Amazon, από την πλευρά της, θα ήταν ευτυχής να αποκτήσει πρόσβαση στα μοντέλα της OpenAI
Πώς η AI αλλάζει και τις τράπεζες
Η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει και τον χρηματοπιστωτικό τομέα – 83% των ευρωπαϊκών τραπεζών ήδη τη χρησιμοποιούν