Τι πάει στραβά για τις αεροπορικές χαμηλού κόστους της Αμερικής; Οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων και το κόστος εργασίας έχουν μειώσει τα κέρδη – αλλά όχι περισσότερο από ό, τι για τις αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη Southwest (εταιρεία χαμηλού κόστους) και τις αντίστοιχες εταιρείες της ίδιας κατηγορίας είναι ότι ο ανταγωνισμός αυξάνεται από τις παραδοσιακές αεροπορικές, αναφέρει ο Economist.

Αεροπορικές εταιρείες: Σκληρό… λόμπινγκ από τις ΗΠΑ στην ΕΕ κατά της καταγραφής των εκπομπών αεροσκαφών

Οι αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης, που προσφέρουν μια πολυτελή εμπειρία εν πτήσει μαζί με σαλόνια αναμονής και προγράμματα επιβράβευσης, προσελκύουν εδώ και καιρό επιβάτες που δεν είναι πρόθυμοι να αντιμετωπίζονται σαν κορόιδα.

Τον τελευταίο καιρό, ωστόσο, έχουν επίσης αρχίσει να προσφέρουν φθηνούς δικούς τους ναύλους σε μια προσπάθεια να ανακτήσουν μερίδιο αγοράς από τις χαμηλού κόστους εταιρείες. Σύμφωνα με τον Keith McMullan της Aviation Strategy, μιας συμβουλευτικής εταιρείας, οι παλαιοί αερομεταφορείς «γεμίζουν τα κενά καθίσματα στο πίσω μέρος με ναύλους χωρίς περιττά στοιχεία». Ο David Vernon της Bernstein σημειώνει ότι ο αριθμός των ναύλων βασικής οικονομικής θέσης που προστέθηκαν από τους τρεις μεγάλους αερομεταφορείς παλαιού τύπου είναι περίπου ισοδύναμος με ολόκληρη τη χωρητικότητα του Spirit. «Η μοναδική θέση των εταιρειών χαμηλού κόστους στην αγορά έχει χαθεί», λέει.

Οι συγχωνεύσεις

Ταυτόχρονα, η ενοποίηση βελτίωσε την κερδοφορία και διεύρυνε την εμβέλεια των παλαιών αερομεταφορέων της Αμερικής. Τα τελευταία 15 περίπου χρόνια, έξι έχουν συγχωνευθεί σε τρία. Οι κόμβοι τους, οι οποίοι μπορούν να χρησιμεύσουν ως προορισμοί ή σημεία στάσης, προσφέρουν στους επιβάτες πολλές περισσότερες επιλογές για να φτάσουν από τη μια πόλη στην άλλη σε σύγκριση με έναν αερομεταφορέα που πετάει από σημείο σε σημείο.

Η αποτυχημένη συνεργασία μεταξύ της Spirit και της JetBlue, ωστόσο, υποδηλώνει ότι οι ρυθμιστικές αρχές δεν έχουν καμία διάθεση να αφήσουν τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους να ενοποιηθούν ως απάντηση. (Η συγχώνευση της Αλάσκας και της Χαβάης, δύο μικρότερων αεροπορικών εταιρειών πλήρους εξυπηρέτησης, φαίνεται ότι μπορεί να εγκριθεί, αλλά μόνο επειδή οι δύο έχουν λίγα αλληλεπικαλυπτόμενα δρομολόγια).

Έρχονται αναταράξεις

Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους αυξάνονται επίσης στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Πέρυσι, η IndiGo, μια ινδική εταιρεία χαμηλού κόστους που κυριαρχεί στην αεροπορική βιομηχανία της χώρας, παρήγγειλε 500 αεροπλάνα από την Airbus, τη μεγαλύτερη παραγγελία που έχει γίνει ποτέ από αεροπορική εταιρεία, εν μέσω έκρηξης στη ζήτησης.

Η Ryanair και η IndiGo αντιμετωπίζουν επί του παρόντος ασθενέστερο κατεστημένο ανταγωνισμό, σημειώνει ο κ. McMullan της Aviation Strategy. Με τον καιρό αυτό μπορεί να αλλάξει. Οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης ενοποιούνται σταθερά σε τρεις μεγάλους ομίλους – τη Lufthansa, την Air France-KLM και την IAG, στην οποία ανήκει η British Airways.

Ομοίως, η IndiGo θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια αναζωογονημένη Air India, τον εθνικό αερομεταφορέα που βρίσκεται τώρα στα χέρια του ομίλου Tata, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους ετερογενών δραστηριοτήτων της χώρας. Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους παντού πρέπει να είναι προετοιμασμένες για αναταράξεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή