Τι πάει στραβά για τις αεροπορικές χαμηλού κόστους της Αμερικής; Οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων και το κόστος εργασίας έχουν μειώσει τα κέρδη – αλλά όχι περισσότερο από ό, τι για τις αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη Southwest (εταιρεία χαμηλού κόστους) και τις αντίστοιχες εταιρείες της ίδιας κατηγορίας είναι ότι ο ανταγωνισμός αυξάνεται από τις παραδοσιακές αεροπορικές, αναφέρει ο Economist.
Οι αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης, που προσφέρουν μια πολυτελή εμπειρία εν πτήσει μαζί με σαλόνια αναμονής και προγράμματα επιβράβευσης, προσελκύουν εδώ και καιρό επιβάτες που δεν είναι πρόθυμοι να αντιμετωπίζονται σαν κορόιδα.
Τον τελευταίο καιρό, ωστόσο, έχουν επίσης αρχίσει να προσφέρουν φθηνούς δικούς τους ναύλους σε μια προσπάθεια να ανακτήσουν μερίδιο αγοράς από τις χαμηλού κόστους εταιρείες. Σύμφωνα με τον Keith McMullan της Aviation Strategy, μιας συμβουλευτικής εταιρείας, οι παλαιοί αερομεταφορείς «γεμίζουν τα κενά καθίσματα στο πίσω μέρος με ναύλους χωρίς περιττά στοιχεία». Ο David Vernon της Bernstein σημειώνει ότι ο αριθμός των ναύλων βασικής οικονομικής θέσης που προστέθηκαν από τους τρεις μεγάλους αερομεταφορείς παλαιού τύπου είναι περίπου ισοδύναμος με ολόκληρη τη χωρητικότητα του Spirit. «Η μοναδική θέση των εταιρειών χαμηλού κόστους στην αγορά έχει χαθεί», λέει.
Οι συγχωνεύσεις
Ταυτόχρονα, η ενοποίηση βελτίωσε την κερδοφορία και διεύρυνε την εμβέλεια των παλαιών αερομεταφορέων της Αμερικής. Τα τελευταία 15 περίπου χρόνια, έξι έχουν συγχωνευθεί σε τρία. Οι κόμβοι τους, οι οποίοι μπορούν να χρησιμεύσουν ως προορισμοί ή σημεία στάσης, προσφέρουν στους επιβάτες πολλές περισσότερες επιλογές για να φτάσουν από τη μια πόλη στην άλλη σε σύγκριση με έναν αερομεταφορέα που πετάει από σημείο σε σημείο.
Η αποτυχημένη συνεργασία μεταξύ της Spirit και της JetBlue, ωστόσο, υποδηλώνει ότι οι ρυθμιστικές αρχές δεν έχουν καμία διάθεση να αφήσουν τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους να ενοποιηθούν ως απάντηση. (Η συγχώνευση της Αλάσκας και της Χαβάης, δύο μικρότερων αεροπορικών εταιρειών πλήρους εξυπηρέτησης, φαίνεται ότι μπορεί να εγκριθεί, αλλά μόνο επειδή οι δύο έχουν λίγα αλληλεπικαλυπτόμενα δρομολόγια).
Έρχονται αναταράξεις
Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους αυξάνονται επίσης στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Πέρυσι, η IndiGo, μια ινδική εταιρεία χαμηλού κόστους που κυριαρχεί στην αεροπορική βιομηχανία της χώρας, παρήγγειλε 500 αεροπλάνα από την Airbus, τη μεγαλύτερη παραγγελία που έχει γίνει ποτέ από αεροπορική εταιρεία, εν μέσω έκρηξης στη ζήτησης.
Η Ryanair και η IndiGo αντιμετωπίζουν επί του παρόντος ασθενέστερο κατεστημένο ανταγωνισμό, σημειώνει ο κ. McMullan της Aviation Strategy. Με τον καιρό αυτό μπορεί να αλλάξει. Οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης ενοποιούνται σταθερά σε τρεις μεγάλους ομίλους – τη Lufthansa, την Air France-KLM και την IAG, στην οποία ανήκει η British Airways.
Ομοίως, η IndiGo θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια αναζωογονημένη Air India, τον εθνικό αερομεταφορέα που βρίσκεται τώρα στα χέρια του ομίλου Tata, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους ετερογενών δραστηριοτήτων της χώρας. Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους παντού πρέπει να είναι προετοιμασμένες για αναταράξεις.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη