Τα τελευταία δύο χρόνια οι καλές ειδήσεις για την Boeing έχουν σχεδόν εκλείψει. Τώρα φαίνεται ότι και άλλα μαύρα σύννεφα πλανώνται πάνω από τον κολοσσό της αεροδιαστημικής βιομηχανίας.

Η Boeing και το μεγαλύτερο συνδικάτο της εξακολουθούν να διαφωνούν σε μείζονα ζητήματα στις συνομιλίες για συμβάσεις εργασίας, καθώς πλησιάζει μια πιθανή απεργία που θα μπορούσε να ακρωτηριάσει την παραγωγή του προσοδοφόρου 737 Max jetliner.

Οι δύο πλευρές είναι «πραγματικά πολύ μακριά» όσον αφορά τους μισθούς, την ασφάλεια της εργασίας και άλλα θέματα, δήλωσε ο Τζον Χόλντεν, πρόεδρος κλαδικής του συνδικάτου International Association of Machinists and Aerospace Workers που εκπροσωπεί περίπου 33.000 εργαζόμενους στο εργοστάσιο της Boeing.

Boeing: Χωρίς τέλος τα προβλήματα – Γιατί βάζει τέλος στις δοκιμές του 777X

«Είναι ένας δύσκολος αγώνας μποξ», είπε ο Χόλντεν σε μια συνέντευξη που παρακολούθησε το Bloomberg. «Είμαστε πολύ επιθετικοί στις προτάσεις μας για τους μισθούς, τη συνταξιοδότηση, την υγειονομική περίθαλψη, την ασφάλεια της εργασίας, τις αποδοχές. Δεν είμαστε κοντά στα μεγάλα ζητήματα».

Οι διαπραγματευτές για τον κατασκευαστή αεροπλάνων και η κλαδική IAM District 751 βρίσκονται σε ένα ξενοδοχείο στο Σιάτλ για να ολοκληρώσουν την πρώτη τους συλλογική σύμβαση εδώ και 16 χρόνια πριν λήξει η τρέχουσα σύμβαση τα μεσάνυχτα τοπική ώρα στις 12 Σεπτεμβρίου.

Χωρίς νέα συμφωνία, η Boeing αντιμετωπίζει μια απεργία που θα μπορούσε να κλείσει τα εργοστάσιά της στο Puget Sound, θέτοντας σε κίνδυνο τις προσπάθειες για την ενίσχυση της παραγωγής αεροσκαφών έχοντας μετά βίας αποφύγει την καταστροφή που εξέθεσε τους χαλαρούς ποιοτικούς ελέγχους και τις κατασκευαστικές ελλείψεις.

Τα αιτήματα των συνδικάτων

Η ομάδα του Χόλντενθέλει η Boeing να δεσμευτεί να κατασκευάσει το επόμενο αεροσκάφος της στην περιοχή του Σιάτλ και έχει ζητήσει αύξηση μισθού 40% σε διάστημα τριών ετών. Το σωματείο πιέζει επίσης να έχει περισσότερο λόγο όσον αφορά την ασφάλεια και την ποιότητα. Έχει ενθαρρυνθεί από το αναζωπυρούμενο εργατικό κίνημα των ΗΠΑ, την έλλειψη ειδικευμένων μηχανικών αεροδιαστημικής και την πίεση στην Boeing να σταθεροποιήσει την εργασία στα εργοστάσιά της. Υπήρξαν «ελαφριές» βελτιώσεις στις προσφορές της εταιρείας σε σχέση με τους μισθούς την περασμένη εβδομάδα, αλλά χρειάζονται περισσότερες, είπε ο Χόλντεν

«Συνεχίζουμε να διαπραγματευόμαστε καλή τη πίστη καθώς εστιάζουμε στα θέματα που είναι σημαντικά για τους υπαλλήλους μας και τις οικογένειές τους», ανέφερε η Boeing σε δήλωση που εστάλη μέσω email. «Είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να καταλήξουμε σε μια συμφωνία που εξισορροπεί τις ανάγκες των εργαζομένων μας και την επιχειρηματική πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε ως εταιρεία».

Οι μηχανουργοί της Boeing τον περασμένο μήνα ψήφισαν με συντριπτική πλειοψηφία υπέρ της έγκρισης μιας απεργίας παράλληλα με μια συγκέντρωση που προσέλκυσε 25.000 εργαζόμενους και τις οικογένειές τους στο T-Mobile Park του Σιάτλ. Οι εργασίες στο εργοστάσιο σε όλη την περιοχή έχουν έκτοτε διακοπεί από θορυβώδεις καθημερινές πορείες.

Τα μέλη της Ένωσης πρόκειται να ψηφίσουν στις 12 Σεπτεμβρίου για την καλύτερη και τελική προσφορά της εταιρείας. Εάν η συμφωνία απορριφθεί, οι εργαζόμενοι θα ψηφίσουν εάν θα απεργήσουν και θα κατευθυνθούν στις διαδηλώσεις στις 12:01 π.μ. στις 13 Σεπτεμβρίου, εάν τα δύο τρίτα υποστηρίξουν την απεργία.

Σωσίβιο  ο σταθερός ρυθμός παραγωγής

Η ανάκτηση ενός σταθερού ρυθμού παραγωγής είναι το κλειδί για την αντιστροφή της κατάσταση της Boeing. Ο Κέλι Όρτμπεργκ, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Boeing, προσπάθησε να πάρει συμβιβαστικό τόνο με τους μηχανουργούς από τότε που εντάχθηκε στην εταιρεία στις 8 Αυγούστου. Ανακοίνωσε σχέδια να εργαστεί από το Σιάτλ και κατά τη διάρκεια μιας σύντομης συνάντησης με τον Χόλντεν τόνισε την επιθυμία του να βελτιώσει τις σχέσεις του με το σωματείο, το οποίο εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στο Σιάτλ και στο Πόρτλαντ του Όρεγκον.

«Είναι και οι δύο καλοί ηγέτες», δήλωσε στο Bloomberg ο Ρίοτσαρντ Αμπουλάφια, διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία συμβούλων AeroDynamic Advisory. «Θα ελπίζατε ότι δεδομένης της απαίτησης εδώ ότι δύο καλοί ηγέτες θα μπορούσαν να βρουν το απαραίτητο κοινό έδαφος για να αποφύγουν την απεργία».

Σε μια ενημέρωση βίντεο  σχετικά με τις συνομιλίες, ο Κιμ Παστέγκα, μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας της Boeing, είπε ότι η εταιρεία είναι «100% δεσμευμένη» στην επίτευξη συμφωνίας που είναι καλή τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το μέλλον της εταιρείας.

Στη συνέντευξη, ο Χόλντεν είπε ότι δεν έχει παρατηρήσει καμία αλλαγή στον τόνο στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από τότε που ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος ανέλαβε τη σκυτάλη από τον Ντέιβ Καλχούν.

Οι μηχανουργοί έχουν μια ιστορία ακτιβισμού που χρονολογείται δεκαετίες πίσω, συμπεριλαμβανομένης της απεργίας του 2008 που έκλεισε την παραγωγή αεροπλάνων της Boeing για δύο μήνες. Οι ηγέτες του συνδικάτου εξακολουθούν να «πονάνε» από μια συμφωνία του 2014 που θυσίασε τις συντάξεις, κλείδωσε ελάχιστες αυξήσεις και έδεσε τα χέρια ακτιβιστών για μια δεκαετία με αντάλλαγμα μια δέσμευση της Boeing για την κατασκευή του τζετ 777X στην περιοχή.

«Αν και είμαστε μακριά, δεν τα έχω παρατήσει», είπε ο Χόλντεν. «Έχω πάνω από 33.000 οικογένειες και την διαβίωση τους σε κίνδυνο. Θέλω να συνάψω συμφωνία. Αλλά είμαστε πρόθυμοι να απεργήσουμε».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή