
Την πλήρη ευθύνη για την παραχώρηση της γαλλικής υπηκοότητας στον διευθύνοντα σύμβουλο του Telegram, Πάβελ Ντούροφ, ανέλαβε ο Εμανουέλ Μακρόν.
Κι αυτό παρά το γεγονός πως λίγες ημέρες νωρίτερα εκπρόσωπος της γαλλικής προεδρίας είχε δηλώσει στο Politico ότι η παραχώρηση αυτή προέκυψε κατόπιν απόφασης του υπουργείου Εξωτερικών και παρά το γεγονός πως το υπουργείο είχε ανακοινώσει πως «δεν επικοινωνεί για μεμονωμένες διαδικασίες χορήγησης ιθαγένειας».
Telegram: Αμφιβολίες για το μέλλον μετά τις δικαστικές περιπέτειες του ιδρυτή του
Εμανουέλ Μακρόν: Το τρικ της γαλλικής υπηκοότητας
Ο Μακρόν ανέλαβε εξ ολοκλήρου την ευθύνη, αποκρούοντας επίσης τις επικρίσεις σχετικά με τη χορήγηση της υπηκοότητας στον ρωσικής καταγωγής Πάβελ Ντούροφ, μια απόφαση η οποία, όπως είπε, ελήφθη το 2018, προσθέτοντας ότι ήταν μια συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης για την προσέλκυση αθλητών, καλλιτεχνών και καινοτόμων.
«Έδωσα τη γαλλική υπηκοότητα στον κ. Ντούροφ, ο οποίος έμαθε γαλλικά, όπως ήδη έπραξα και με τον κ. Έβαν Σπίγκελ (σ.σ. συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εφαρμογής Snapchat) όπως έδωσα υπηκοότητα σε ορισμένους αθλητές και καλλιτέχνες, και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι πολύ καλό για τη χώρα μας και θα συνεχίσω να το κάνω», φέρεται να δήλωσε ο Μακρόν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Βελιγράδι την Πέμπτη το βράδυ, όπως αποκαλύπτει το Politico.
Από το 2021
Τα επίσημα αρχεία δείχνουν ότι ο Ντούροφ έλαβε επίσημα τη γαλλική υπηκοότητα το 2021. Μια εμπεριστατωμένη έκθεση της Le Monde πέρυσι ανέδειξε την έλλειψη διαφάνειας γύρω από το θέμα, με ερωτήματα σχετικά με το αν το αφεντικό της Telegram πληρούσε τα απαιτούμενα κριτήρια.
Ο Γάλλος προέδρος απέρριψε επίσης δημοσιεύματα που υπονοούσαν ότι σχεδίαζε να συναντήσει τον Ντούροφ, στον οποίο απαγγέλθηκαν κατηγορίες την Τετάρτη με πολλαπλές κατηγορίες, μεταξύ των οποίων η ενεργοποίηση εγκληματικής δραστηριότητας στη δημοφιλή εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων και η άρνηση συνεργασίας με τις αρχές επιβολής του νόμου.
«Δεν τηλεφώνησα και δεν σχεδίαζα να συναντηθώ με τον κ. Ντούροφ, ούτε στο τέλος της περασμένης εβδομάδας ούτε τις επόμενες ημέρες», δήλωσε ο Μακρόν στους δημοσιογράφους.
Ο Μακρόν αρνήθηκε επίσης ότι γνώριζε εκ των προτέρων τα σχέδια του Ντούροφ να ταξιδέψει στη Γαλλία πριν από τη σύλληψή του στο αεροδρόμιο Λε Μπουρζέ του Παρισιού το βράδυ του Σαββάτου, αφού έφτασε από το Αζερμπαϊτζάν.
«Είμαστε μια χώρα όπου υπάρχει διαχωρισμός των εξουσιών και έχουμε κράτος δικαίου που ελέγχεται από μια ανεξάρτητη δικαιοσύνη και αυτό είναι κάτι καλό», συνέχισε ο Μακρόν.
«Λειτουργώ συνεχώς σύμφωνα με τους κανόνες που ανέφερα εδώ. Δεν γνωρίζω τίποτα περισσότερο από αυτό, και είναι φυσιολογικό να μην γνωρίζω περισσότερα από αυτά, διότι τα δικαστικά μας όργανα είναι ανεξάρτητα», πρόσθεσε.

Ο Πάβελ Ντούροφ
Εμπλοκή και αντιδράσεις
Λίγες ημέρες νωρίτερα ο Εμανουέλ Μακρόν επισήμανε πως η γαλλική κυβέρνηση δεν εμπλέκεται στη σύλληψη του ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου τουTelegram.
«Η σύλληψη του προέδρου της Telegram στο γαλλικό έδαφος πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας συνεχιζόμενης δικαστικής έρευνας. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για πολιτική απόφαση. Εναπόκειται στους δικαστές να αποφασίσουν», δήλωσε ο Μακρόν.
Η έρευνα κινήθηκε «εναντίον ενός αγνώστου προσώπου» και δεν στόχευε συγκεκριμένα τον Ντούροφ, σύμφωνα με τον εισαγγελέα.
Σε δήλωσή του, το Telegram ανέφερε ότι ο διευθύνων σύμβουλός της – γεννημένος στη Ρωσία Γάλλος-Εμιράτι πολίτης – δεν είχε «τίποτα να κρύψει» και ότι η εταιρεία τηρούσε τη νομοθεσία της ΕΕ.
Σημαντικές φωνές, τόσο στον κλάδο της τεχνολογίας όσο και στους επίσημους ρωσικούς κύκλους, μάλιστα έσπευσαν να κατηγορήσουν της Γαλλία για τη σύλληψη του Ντούροφ. Χαρακτηριστικό είναι πως ο Ρώσος γερουσιαστής Αλεξέι Πούσκοφ αποκάλεσε τη Γαλλία «φιλελεύθερη δικτατορία» που «δεν ανέχεται άτομα που διεκδικούν την ελευθερία» σε ανάρτηση στο Telegram.
«#FreePavel», έγραψε ο ιδιοκτήτης του X, Ίλον Μασκ, στη δική του πλατφόρμα. Ενώ ο Έντουαρντ Σνόουντεν, ο Αμερικανός πληροφοριοδότης με έδρα τη Ρωσία, κατηγόρησε τον Μακρόν ότι «κατέβηκε στο επίπεδο της σύλληψης ομήρων ως μέσο για την απόκτηση πρόσβασης σε ιδιωτικές επικοινωνίες». Κάτι που δεν αποδέχτηκε καν ως ιδέα ο Γάλλος πρόεδρος.
— Elon Musk (@elonmusk) August 28, 2024
«Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, η Γαλλία είναι προσηλωμένη στην ελευθερία της έκφρασης και της επικοινωνίας, στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα», δήλωσε ο Μακρόν τη Δευτέρα. «Σε ένα κράτος δικαίου, στα κοινωνικά δίκτυα, όπως και στην πραγματική ζωή, οι ελευθερίες ασκούνται μέσα σε ένα πλαίσιο που έχει θεσπιστεί από τον νόμο για την προστασία των πολιτών και τον σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων τους».
Τα σχόλια του Μακρόν είναι η πρώτη δημόσια δήλωση Γάλλου αξιωματούχου μετά τη σύλληψη του Ντούροφ.
Σύμφωνα με το Γάλλο πρόεδρο, η απόφαση για τη χορήγηση υπηκοότητας στον Ντούροφ ελήφθη το 2018. «’Ηταν μια συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης για την προσέλκυση αθλητών, καλλιτεχνών και καινοτόμων», επισήμανε ο Εμανουέλ Μακρόν.
«Κόκκινο πανί» το Telegram
Ο τεχνολογικός δισεκατομμυριούχος Ντούροφ έχει αντιμετωπίσει συνεχείς επικρίσεις για τη χρήση του Telegram από ακροδεξιές και τρομοκρατικές ομάδες, καθώς και για τον ρόλο του στη διακίνηση ναρκωτικών, την παράνομη πώληση και τον διαδικτυακό εκφοβισμό. Το Telegram είναι ευρέως δημοφιλές εκτός Ευρώπης.
Η εφαρμογή είδε αυξημένη χρήση στην Ευρώπη μετά την πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, κυρίως λόγω της δημοτικότητάς της στην Ανατολική Ευρώπη, όπου διάφοροι χρήστες, καθώς και ουκρανικές και ρωσικές πλατφόρμες, τη χρησιμοποιούν για να μοιράζονται πλάνα και εικόνες από τις γραμμές του μετώπου.
Τι θα κάνει ο Ντούροφ
Ο Ντούροφ συνελήφθη το βράδυ του Σαββάτου μετά την άφιξη του ιδιωτικού του αεροσκάφους στο Παρίσι. Η σύλληψή του έγινε στο πλαίσιο έρευνας για μια σειρά από κατηγορίες, μεταξύ των οποίων η συνέργεια στην κράτηση και την ανταλλαγή παιδικής πορνογραφίας, η συνέργεια στη διακίνηση ναρκωτικών καθώς και το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος από το οργανωμένο έγκλημα, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εισαγγελία του Παρισιού.
Αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 5 εκατομμυρίων ευρώ και του απαγορεύεται η έξοδος από τη Γαλλία, ενώ η έρευνα συνεχίζεται. Επιπλέον, υποχρεούται να ενημερώνεται από την αστυνομία.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς