Τα υψηλά περιθώρια διύλισης, η ισχυρή ζήτηση και οι τιμές του πετρελαίου (που προβλέπεται να κυμανθούν στα 85 δολάρια το βαρέλι) δίνουν… καύσιμα κίνησης στην Motor Oil με την επίπτωση στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου από την επιβολή έκτακτης εισφοράς στην διύλιση να θεωρείται απολύτως διαχειρίσιμη.

Motor Oil: Πώς είδε η Goldman Sachs τα αποτελέσματα

«Η αγορά καυσίμων στην Ελλάδα συνέχισε να αναπτύσσεται το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι επιδόσεις της εταιρείες είναι υγιείς και ισχυρές, είμαστε αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του έτους, οι μακροπρόθεσμοι ορίζοντές της εταιρείας είναι θετικοί, δεν βλέπουμε κάποια μεγάλη αρνητική μετατόπιση», επεσήμανε σε conference call με αναλυτές o αναπληρωτής CEO της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης.

H «χασούρα» της εισφοράς

«Μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου θα έχουμε προσδιορίσει την επίπτωση της έκτακτης εισφοράς της κυβέρνησης στα διυλιστήρια. Εκτιμώ πως θα κινηθεί λίγο πιο κάτω από τα 205 εκατ. ευρώ που έχουμε προσδιορίσει, αυτός είναι ο μέγιστος αντίκτυπος που υπολογίσαμε. Tα 205 εκατ. ευρώ αποτελούν την πρόβλεψη που σχηματίσαμε στον ισολογισμό του πρώτου εξαμήνου», σημείωσε.

Η εισφορά αφορούσε στα πλεονάζοντα κέρδη της οικονομικής χρήσης του 2023. Η Μotor Oil εκτιμά το ύψος της καθαρής φορολογικής επιβάρυνσης από την έκτακτη προσωρινή συνεισφορά αλληλεγγύης που θα λογισθεί στην οικονομική χρήση 2024, σε περίπου 205 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Motor Oil, «σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας τα αποτελέσματα της χρήσης 2024 θα επηρεαστούν αρνητικά λόγω επιβολής της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης».

Υπενθυμίζεται πως ανθηρές ήταν οι οικονομικές επιδόσεις για τον όμιλο της Motor Oil στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, τα έσοδα για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν υψηλότερα κατά 5% καθώς ανήλθαν στα 6,2 δισ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) εκτινάχθηκαν στα 639 εκατ. ευρώ, ήτοι ήταν αυξημένα κατά 19%. Τα προσαρμοσμένα EBITDA έκλεισαν ανοδικά κατά 4% στα 624 εκατ. ευρώ.

Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής

«Η πλήρης εμπορική λειτουργία της θερμοηλεκτρικής Κομοτηνής εκτιμώ πως θα είναι εφικτή το πρώτο τρίμηνο του 2025», υποστήριξε ο κ. Τζαννετάκης.

Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής (των Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) με καύσιμο το φυσικό αέριο είναι η πλέον σύγχρονη σε σχέση με τις υπόλοιπες του συστήματος με τον βαθμό απόδοσης της να ανέρχεται στο 64%, ενώ η τοποθεσία της στην Κομοτηνή εξυπηρετεί και τους στόχους για εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας στις περιοχές της Βαλκανικής.

Το roadmap για Ελλάκτωρ

Ο κ. Τζαννετάκης αναφέρθηκε και στα επόμενα βήματα για την Ελλάκτωρ, μετά την άσκηση από τη Reggeborgh του δικαιώματος προαίρεσης αγοράς (call option) για το 2,99% από το 7,47% που έχει συμφωνηθεί να επαναγοραστεί στα 1,75 ευρώ ανά μετοχή.

Με την απόκτηση, τον Ιούλιο, των 10,4 εκατ. μετοχών που αντιπροσωπεύουν ποσοστό 2,99%, στο 48,15% διαμορφώνεται το ποσοστό συμμετοχής της Reggeborgh στην Ελλάκτωρ με την Motor Oil να κατέχει το 26,8% των μετοχών. Η επόμενη ανάλογη συναλλαγή αναμένεται προς τα τέλη Δεκεμβρίου με αρχές Ιανουαρίου, καθώς απαιτείται να μεσολαβήσει ένα 6μηνο από την πρώτη επαναγορά.

Η συναλλαγή αυτή θα αφορά την επαναγορά και πάλι ενός «πακέτου» μετοχών κάτω από 3%. Όσο μετοχικό μερίδιο απομείνει από το 7,47%, αφού ολοκληρωθεί και η δεύτερη συναλλαγή, θα καταλήξει στη Reggeborgh στα μέσα του 2025.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι δύο μεγαλομέτοχοι της Ελλάκτωρ (Reggeborgh και Motor Oil) είχαν συμφωνήσει να παραταθεί η ισχύς του call option και οι υπόλοιπες 15.600.000 μετοχές να μεταβιβαστούν στο μέλλον τμηματικά, στη συμφωνημένη τιμή των 1,75 ευρώ.

«Δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια να διαθέσουμε το υπόλοιπο των μετοχών που θα μας έχει απομείνει (22,4%) στην Ελλάκτωρ», τόνισε ο κ. Τζαννετάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Aπογειώθηκαν τα καθαρά κέρδη

Τα καθαρά κέρδη για τη Motor Oil στο πρώτο εξάμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 30% στα 359 εκατ. ευρώ, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη κλείδωσαν υψηλότερα κατά 6% στα 347 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Motor Oil και σε ό,τι αφορά την άνοδο των εσόδων αυτή οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3,78% (από 6.793.700 σε 7.050.310 μετρικούς τόμους) σε συνδυασμό με τον αυξημένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκπεφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 3,9% σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου 2023.

Μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από την οριακή αποδυνάμωση του δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του ευρώ κατά 0,06% (μέση ισοτιμία Α’ εξαμήνου 2024: 1€ = $1,0813 έναντι 1€ = $1,0807 την αντίστοιχη περίοδο του 2023) δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της εταιρείας αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε δολάριο Η.Π.Α.

Τα διυλιστήρια έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων το Α’ εξάμηνο 2024 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2023 οφείλεται στη μεγαλύτερη παραγωγή του διυλιστηρίου της εταιρείας καθώς την περίοδο Μαΐου – Ιουλίου 2023 είχαν πραγματοποιηθεί εργασίες περιοδικής συντήρησης σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του διυλιστηρίου.

Σε επίπεδο ομίλου οι επενδύσεις του πρώτου εξαμήνου ήταν 123 εκ. ευρώ και στο σύνολο του έτους θα φτάσουν τα 340 εκ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις