Βουτιά σημειώνουν οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την μείωση αυτή στη Γερμανία να φτάνει το 37%. Τον Ιούλιο σε όλη την ΕΕ πουλήθηκαν 102,705 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) από 115.100 οχήματα τον Ιούλιο του 2023 καταγράφοντας μείωση 10,2%. Στη Γερμανία πουλήθηκαν 30.762 τέτοια οχήματα από 48.682 που είχαν πουληθεί τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Στην Ελλάδα που η αγορά είναι πολύ μικρότερη, τον Ιούλιο του 2024 πουλήθηκαν 882 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από 573 τέτοια οχήματα που είχαν πουληθεί τον Ιούλιο του 2023, καταγράφοντας αύξηση σχεδόν 54%.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη ασθμαίνουν αφού τον Ιούλιο παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες συνολικά σε σύγκριση με πέρσι.
Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόλις 0,2% στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, φτάνοντας τα 852.000 οχήματα, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν μικρότερο μέρος των συνολικών πωλήσεων, καθώς περισσότεροι καταναλωτές επέλεξαν λιγότερο ακριβά υβριδικά αυτοκίνητα.
Το πλήγμα στα ηλεκτρικά
Τον Ιούλιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους από 25,5% σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46% από 50%.
Τον Ιούλιο του 2024 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) μειώθηκαν κατά 10,8% στις 102.705 μονάδες. Παρά την αύξηση τις ταξινομήσεις αυτές στο Βέλγιο (+44,2%), την Ολλανδία (+8,9%) και τη Γαλλία (+1%), η πτώση της Γερμανίας (-36,8%) συμπαρέσυρε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο ταξινομήθηκαν 815.399 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το 12,5% της αγοράς.
Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση (-14,1%) τον περασμένο μήνα, παρά την αύξηση 3,2% στη Γερμανία. Τον Ιούλιο τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 6,8% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 57.679 πωλήσεις.
Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων τον Ιούλιο, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 25,7% στις 273.003 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτή την αγορά κατέγραψαν διψήφια κέρδη: Η Γαλλία με 47,4%, η Ισπανία με 31,5%, η Γερμανία με 22,4% και η Ιταλία με 17,4%. Αυτή η ανάπτυξη ανέβασε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 32%, από 25,5% τον Ιούλιο του 2023.
Αιτίες της μείωσης πωλήσεων σε ηλεκτρικά
Το νέο πλήγμα που δέχτηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύει τάση που καταγράφεται εδώ και μήνες στην Ευρώπη. Αυτό οφείλεται εν μέρει λόγω της μείωσης των οικονομικών κινήτρων από τις κυβερνήσεις για την αγορά αυτοκινήτων με μπαταρίες αλλά και στη διστακτικότητα των αγοραστών λόγω περιορισμών που έχει ακόμη η τεχνολογία αυτή. Η Γερμανία έβαλε τέλος στις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στα μέσα Δεκεμβρίου ενώ τα οικονομικά προβλήματα της χώρας έχουν επιβαρύνει τις καταναλωτικές δαπάνες. Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 37% στη Γερμανία τον Ιούλιο.
Οι πωλήσεις σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα
Τον Ιούλιο του 2024 οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7%. Η μέτρια ανάπτυξη σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+3,8%) και η Γερμανία (+0,1%) δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τις μειώσεις στις πωλήσεις στη Γαλλία (-22,6%) και την Ισπανία (-12,5%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,4% της αγοράς, από 35,9% τον Ιούλιο πέρυσι.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 10,1%, με αποτέλεσμα τον Ιούλιο να κατέχει συνολικό μερίδιο 12,6%. Η Γερμανία σημείωσε μέτρια άνοδο 1,4%, αλλά σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-24,6%), η Γαλλία (-23,9%) και η Ισπανία (-11,6%).
Latest News
Με απολύσεις και αυξήσεις τιμών αντιδρούν οι λιανέμποροι στον προϋπολογισμό Στάρμερ
Ο ιδιοκτήτης της HMV λέει ότι ο προϋπολογισμός είναι "κακά νέα" ενώ το αφεντικό της Lidl στο Ηνωμένο Βασίλειο λέει ότι ο πληθωρισμός προϊόντων είναι "αναπόφευκτος" παρά την επιστροφή στα κέρδη
Θα διαγράφονται με νόμο τα χρέη των νεοσύλλεκτων Ρώσων στον πόλεμο με την Ουκρανία
Ο νόμος προβλέπει τη διαγραφή έως και 10 εκατομμυρίων ρουβλίων ληξιπρόθεσμων οφειλών για όσους υπογράφουν συμβόλαια με το υπουργείο Άμυνας
Πώς ο Αντάνι προσπαθεί να υποβαθμίσει τις κατηγορίες για δωροδοκία
Οι κατηγορίες αφορούν μόνο μια επιχειρηματική σύμβαση, λέει ο Οικονομικός Διευθυντής (CFO) του Ομίλου Αντάνι
Σε μείωση αποδοχών 10,000 εργαζομένων προχωρά η Bosch στη Γερμανία
Μόλις την Παρασκευή η Bosch είχε ανακοινώσει πρόγραμμα μείωσης ωρών εργασίας για 450 εργαζόμενους, με έναρξη απο την ερχόμενη Άνοιξη
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Διαπιστευτήρια Μεξικού στον Τραμπ: «Δεν είμαστε κερκόπορτα για κινεζικές εισαγωγές»
Eνόψει της προεδρίας Τραμπ, η πρόεδρος του Μεξικού δεν επιθυμεί να διακινδυνέψει προβλήματα στις εμπορικές σχέσεις με τις ΗΠΑ
Oι Γερμανοί αγρότες ξανά στο Βερολίνο
Με αιτήματα για ενεργειακή ασφάλεια, επενδύσεις, λιγότερους φόρους αλλά και ειρήνη κατευθύνονται στο Βερολίνο οι Γερμανοί αγρότες
Το ΔΝΤ ενέκρινε πακέτο διάσωσης της Σρι Λάνκα ύψους 2,9 δισ. δολαρίων
Το πρόγραμμα του ΔΝΤ βοήθησε στη σταθεροποίηση της οικονομίας της Σρι Λάνκα που το 2022 αντιμετωπισε τη χειρότερη οικονομική κρίση
H ιταλική ENI ετοιμάζει δεύτερη πλωτή εγκατάσταση LNG για το Κονγκό
Μαζι με την πρώτη FLNG η συνολική δυναμικότητα υγροποίησης του έργου Congo LNG θα φτάσει τα 3 MTPA μέχρι το τέλος του 2025, ανέφερε η ENI
Γεμίζουν τις αποθήκες με... παρμεζάνα στις ΗΠΑ - Ο Τραμπ φοβίζει τους Ιταλούς τυροκόμους
Υπό την απειλή των δασμών του Ντόναλντ Τραμπ, εταιρείες στις ΗΠΑ πιέζουν για αυξημένες εισαγωγές ιταλικών προϊόντων - Η αντίδραση των παραγωγών