Βουτιά σημειώνουν οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την μείωση αυτή στη Γερμανία να φτάνει το 37%. Τον Ιούλιο σε όλη την ΕΕ πουλήθηκαν 102,705 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) από 115.100 οχήματα τον Ιούλιο του 2023 καταγράφοντας μείωση 10,2%. Στη Γερμανία πουλήθηκαν 30.762 τέτοια οχήματα από 48.682 που είχαν πουληθεί τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Στην Ελλάδα που η αγορά είναι πολύ μικρότερη, τον Ιούλιο του 2024 πουλήθηκαν 882 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από 573 τέτοια οχήματα που είχαν πουληθεί τον Ιούλιο του 2023, καταγράφοντας αύξηση σχεδόν 54%.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη ασθμαίνουν αφού τον Ιούλιο παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες συνολικά σε σύγκριση με πέρσι.
Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόλις 0,2% στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, φτάνοντας τα 852.000 οχήματα, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν μικρότερο μέρος των συνολικών πωλήσεων, καθώς περισσότεροι καταναλωτές επέλεξαν λιγότερο ακριβά υβριδικά αυτοκίνητα.
Το πλήγμα στα ηλεκτρικά
Τον Ιούλιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους από 25,5% σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46% από 50%.
Τον Ιούλιο του 2024 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) μειώθηκαν κατά 10,8% στις 102.705 μονάδες. Παρά την αύξηση τις ταξινομήσεις αυτές στο Βέλγιο (+44,2%), την Ολλανδία (+8,9%) και τη Γαλλία (+1%), η πτώση της Γερμανίας (-36,8%) συμπαρέσυρε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο ταξινομήθηκαν 815.399 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το 12,5% της αγοράς.
Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση (-14,1%) τον περασμένο μήνα, παρά την αύξηση 3,2% στη Γερμανία. Τον Ιούλιο τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 6,8% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 57.679 πωλήσεις.
Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων τον Ιούλιο, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 25,7% στις 273.003 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτή την αγορά κατέγραψαν διψήφια κέρδη: Η Γαλλία με 47,4%, η Ισπανία με 31,5%, η Γερμανία με 22,4% και η Ιταλία με 17,4%. Αυτή η ανάπτυξη ανέβασε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 32%, από 25,5% τον Ιούλιο του 2023.
Αιτίες της μείωσης πωλήσεων σε ηλεκτρικά
Το νέο πλήγμα που δέχτηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύει τάση που καταγράφεται εδώ και μήνες στην Ευρώπη. Αυτό οφείλεται εν μέρει λόγω της μείωσης των οικονομικών κινήτρων από τις κυβερνήσεις για την αγορά αυτοκινήτων με μπαταρίες αλλά και στη διστακτικότητα των αγοραστών λόγω περιορισμών που έχει ακόμη η τεχνολογία αυτή. Η Γερμανία έβαλε τέλος στις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στα μέσα Δεκεμβρίου ενώ τα οικονομικά προβλήματα της χώρας έχουν επιβαρύνει τις καταναλωτικές δαπάνες. Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 37% στη Γερμανία τον Ιούλιο.
Οι πωλήσεις σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα
Τον Ιούλιο του 2024 οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7%. Η μέτρια ανάπτυξη σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+3,8%) και η Γερμανία (+0,1%) δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τις μειώσεις στις πωλήσεις στη Γαλλία (-22,6%) και την Ισπανία (-12,5%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,4% της αγοράς, από 35,9% τον Ιούλιο πέρυσι.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 10,1%, με αποτέλεσμα τον Ιούλιο να κατέχει συνολικό μερίδιο 12,6%. Η Γερμανία σημείωσε μέτρια άνοδο 1,4%, αλλά σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-24,6%), η Γαλλία (-23,9%) και η Ισπανία (-11,6%).
Latest News
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street