Το ελαιόλαδο, καθοριστικό συστατικό της ελληνικής διατροφής, έχει γίνει πλέον luxury food και η κατανάλωσή του μειώνεται δραματικά.
Ελαιόλαδο: Αύξηση παραγωγής και υποχώρηση τιμών «βλέπουν» οι παραγωγοί
Αυτή τη στιγμή τα νοικοκυριά στη χώρα μας καταναλώνουν συνολικά 30% λιγότερο ελαιόλαδο συγκριτικά με τις ποσότητες που καταναλώνονταν πριν μια διετία, όταν και ξεκίνησε το τρελό ράλι στις τιμές του «πράσινου χρυσού», ενώ η πτώση στο τυποποιημένο ελαιόλαδο εκτιμάται στο -40%, με τους καταναλωτές να στρέφονται στα σπορέλαια.
Δεδομένου ότι στο ελαιόλαδο οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές, καθώς κυμαίνονται από τα 11 έως τα 16 ευρώ το λίτρο, με τη μέση ανατίμηση, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, να διαμορφώνεται τον Ιούλιο στο 56,7%, ενδιαφέρον έχουν οι οικονομικές επιδόσεις των εταιρειών τυποποίησης και εμπορίας ελαιόλαδου.
Ανθεκτική η Upfield
Για παράδειγμα οι πωλήσεις του ελαιόλαδου Άλτις σε όρους όγκου εμφάνισαν μια ήπια αύξηση το 2023 με την άνοδο στον τζίρο ωστόσο να είναι κατά κύριο λόγο πληθωριστική.
Η μάρκα Άλτις ανήκει στην Upfield Ελλάς Α.Ε. (πρώην Ελλάνθη), που αποτελεί την παραγωγική εταιρεία μαργαρινών και ελαιολάδου του ολλανδικού ομίλου Upfield.
Αντίθετα η Upfield Hellas Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, που αποτελεί τον εγχώριο εμπορικό βραχίονα πώλησης του ελαιολάδου και των μαργαρινών του πολυεθνικού ομίλου, κατέγραψε μικρή κάμψη στα έσοδα αν και διατήρησε την κερδοφορία της.
Οι επιδόσεις
Πιο αναλυτικά και με βάση τα στοιχεία των οικονομικών καταστάσεων της Upfield Ελλάς Α.Ε. για τη χρήση 2023, η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 5,2% στα 62,10 εκατ. ευρώ έναντι 59,02 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στο ποσό των 3,709 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 12% έναντι 3,386 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,96 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 3,1% σε σχέση με το 2022.
Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη εμφάνισαν άνοδο κατά 3,6% στα 2,25 εκατ. ευρώ έναντι 2,17 εκατ. ευρώ το 2022.
Όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση «Οι μεταβολές στον κύκλο εργασιών, οφείλονται σε αύξηση των τιμών σε σχέση με την προηγούμενη χρήση» ενώ σχολιάζοντας την εικόνα της κερδοφορίας επισημαίνεται ότι επηρεάστηκε «κυρίως λόγω της αύξησης του παραγόμενου/πωλούμενου όγκου καθώς επίσης και της αύξησης των τιμών Α’ υλών και της ενέργειας».
Σε ό,τι αφορά την εμπορική Upfield Hellas Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, ο τζίρος της στο 2023 διαμορφώθηκε στα 76,3 εκατ. ευρώ μειωμένος κατά 1,8% σε σχέση με τα 77,7 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα EBITDA ανήλθαν σε 2,81 εκατ. ευρώ έναντι 2,78 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μικρή αύξηση της τάξεως του 1%, ενώ αντίστοιχη αύξηση κατέγραψε η προ φόρων κερδοφορία, η οποία διαμορφώθηκε σε 2,76 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά αποτελέσματα με οριακή αύξηση 0,4% διατηρήθηκαν στο επίπεδο του 2,12 εκατ. ευρώ.
Ο ρόλος της Arivia
Βέβαια για την Upfield ο τζίρος από το ελαιόλαδο και τις μαργαρίνες δεν είναι το δυνατό της «χαρτί», καθώς τα περισσότερα της έσοδα έρχονται την Arivia, που δραστηριοποιείται στην αγορά των φυτικών προϊόντων και εμφανίζει ισχυρό εξαγωγικό χαρακτήρα. Τα μεγέθη της Arivia, με εργοστάσιο στο ΒΙ.ΠΑ. Προσοτσάνης του νομού Δράμας, ακόμα δεν έχουν γνωστοποιηθεί.
Η δυναμική του τζίρου της εταιρείας υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 120 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας την υπεραξία της στην απόφαση του ομίλου της Upfield να την εντάξει στο χαρτοφυλάκιο των σημάτων της το 2019.
Η Upfield είναι ο μεγαλύτερος όμιλος παραγωγής και εμπορίας τροφίμων φυτικής προέλευσης στον κόσμο, ιδιαίτερα στην κατηγορία φυτικών προϊόντων επάλειψης (spreads) & φυτικών μη-γαλακτοκομικών προϊόντων εναλλακτικών των τυριών, με περισσότερες από 100 μάρκες, όπως Flora, Rama, Blue Band, Proactiv, Becel, I Can’t Believe It’s Not Butter, Country Crock και Violife, συμπεριλαμβανομένων των γνωστών στην Ελλάδα εμπορικών σημάτων Βιτάμ, Άλτις και Becel ProActiv. Με έδρα το Άμστερνταμ, διαθέτει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 90 χώρες και έχει 14 εργοστάσια παραγωγής σε όλο τον κόσμο.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων