
Το ελαιόλαδο, καθοριστικό συστατικό της ελληνικής διατροφής, έχει γίνει πλέον luxury food και η κατανάλωσή του μειώνεται δραματικά.
Ελαιόλαδο: Αύξηση παραγωγής και υποχώρηση τιμών «βλέπουν» οι παραγωγοί
Αυτή τη στιγμή τα νοικοκυριά στη χώρα μας καταναλώνουν συνολικά 30% λιγότερο ελαιόλαδο συγκριτικά με τις ποσότητες που καταναλώνονταν πριν μια διετία, όταν και ξεκίνησε το τρελό ράλι στις τιμές του «πράσινου χρυσού», ενώ η πτώση στο τυποποιημένο ελαιόλαδο εκτιμάται στο -40%, με τους καταναλωτές να στρέφονται στα σπορέλαια.
Δεδομένου ότι στο ελαιόλαδο οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές, καθώς κυμαίνονται από τα 11 έως τα 16 ευρώ το λίτρο, με τη μέση ανατίμηση, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, να διαμορφώνεται τον Ιούλιο στο 56,7%, ενδιαφέρον έχουν οι οικονομικές επιδόσεις των εταιρειών τυποποίησης και εμπορίας ελαιόλαδου.
Ανθεκτική η Upfield
Για παράδειγμα οι πωλήσεις του ελαιόλαδου Άλτις σε όρους όγκου εμφάνισαν μια ήπια αύξηση το 2023 με την άνοδο στον τζίρο ωστόσο να είναι κατά κύριο λόγο πληθωριστική.
Η μάρκα Άλτις ανήκει στην Upfield Ελλάς Α.Ε. (πρώην Ελλάνθη), που αποτελεί την παραγωγική εταιρεία μαργαρινών και ελαιολάδου του ολλανδικού ομίλου Upfield.
Αντίθετα η Upfield Hellas Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, που αποτελεί τον εγχώριο εμπορικό βραχίονα πώλησης του ελαιολάδου και των μαργαρινών του πολυεθνικού ομίλου, κατέγραψε μικρή κάμψη στα έσοδα αν και διατήρησε την κερδοφορία της.
Οι επιδόσεις
Πιο αναλυτικά και με βάση τα στοιχεία των οικονομικών καταστάσεων της Upfield Ελλάς Α.Ε. για τη χρήση 2023, η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 5,2% στα 62,10 εκατ. ευρώ έναντι 59,02 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στο ποσό των 3,709 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 12% έναντι 3,386 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,96 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 3,1% σε σχέση με το 2022.
Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη εμφάνισαν άνοδο κατά 3,6% στα 2,25 εκατ. ευρώ έναντι 2,17 εκατ. ευρώ το 2022.
Όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση «Οι μεταβολές στον κύκλο εργασιών, οφείλονται σε αύξηση των τιμών σε σχέση με την προηγούμενη χρήση» ενώ σχολιάζοντας την εικόνα της κερδοφορίας επισημαίνεται ότι επηρεάστηκε «κυρίως λόγω της αύξησης του παραγόμενου/πωλούμενου όγκου καθώς επίσης και της αύξησης των τιμών Α’ υλών και της ενέργειας».
Σε ό,τι αφορά την εμπορική Upfield Hellas Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, ο τζίρος της στο 2023 διαμορφώθηκε στα 76,3 εκατ. ευρώ μειωμένος κατά 1,8% σε σχέση με τα 77,7 εκατ. ευρώ το 2022.
Τα EBITDA ανήλθαν σε 2,81 εκατ. ευρώ έναντι 2,78 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μικρή αύξηση της τάξεως του 1%, ενώ αντίστοιχη αύξηση κατέγραψε η προ φόρων κερδοφορία, η οποία διαμορφώθηκε σε 2,76 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά αποτελέσματα με οριακή αύξηση 0,4% διατηρήθηκαν στο επίπεδο του 2,12 εκατ. ευρώ.
Ο ρόλος της Arivia
Βέβαια για την Upfield ο τζίρος από το ελαιόλαδο και τις μαργαρίνες δεν είναι το δυνατό της «χαρτί», καθώς τα περισσότερα της έσοδα έρχονται την Arivia, που δραστηριοποιείται στην αγορά των φυτικών προϊόντων και εμφανίζει ισχυρό εξαγωγικό χαρακτήρα. Τα μεγέθη της Arivia, με εργοστάσιο στο ΒΙ.ΠΑ. Προσοτσάνης του νομού Δράμας, ακόμα δεν έχουν γνωστοποιηθεί.
Η δυναμική του τζίρου της εταιρείας υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 120 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας την υπεραξία της στην απόφαση του ομίλου της Upfield να την εντάξει στο χαρτοφυλάκιο των σημάτων της το 2019.
Η Upfield είναι ο μεγαλύτερος όμιλος παραγωγής και εμπορίας τροφίμων φυτικής προέλευσης στον κόσμο, ιδιαίτερα στην κατηγορία φυτικών προϊόντων επάλειψης (spreads) & φυτικών μη-γαλακτοκομικών προϊόντων εναλλακτικών των τυριών, με περισσότερες από 100 μάρκες, όπως Flora, Rama, Blue Band, Proactiv, Becel, I Can’t Believe It’s Not Butter, Country Crock και Violife, συμπεριλαμβανομένων των γνωστών στην Ελλάδα εμπορικών σημάτων Βιτάμ, Άλτις και Becel ProActiv. Με έδρα το Άμστερνταμ, διαθέτει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 90 χώρες και έχει 14 εργοστάσια παραγωγής σε όλο τον κόσμο.


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου