Η παιχνιδοποιός Lego δήλωσε την Τετάρτη ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των τούβλων της με πιο ακριβό ανανεώσιμο και ανακυκλωμένο πλαστικό, καθώς οι πωλήσεις και τα κέρδη αυξήθηκαν.
Η δανική εταιρεία ανέφερε ότι τα κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 26% στα 8,1 δισεκατομμύρια κορώνες Δανίας (1,2 δισεκατομμύρια δολάρια). Οι πωλήσεις στους καταναλωτές αυξήθηκαν κατά 14%, ξεπερνώντας σημαντικά τις επιδόσεις της ευρύτερης βιομηχανίας παιχνιδιών.
Πώς μοιάζει το πιο ακριβό κομμάτι Lego – Πωλήθηκε 13.000 ευρώ
Σε μια συνέντευξη στο CNN, ο CEO Νιλς Κρίστιανσεν επεσήμανε τη δύναμη της μάρκας «σε όλο τον κόσμο με όλους τους καταναλωτές». «Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας έχει εξαιρετική απήχηση σε ηλικίες και ενδιαφέροντα», πρόσθεσε.
Τα επιτυχημένα αποτελέσματα της Lego έρχονται παρόλο που οι πωλήσεις παιχνιδιών παγκοσμίως έχουν υποφέρει καθώς οι καταναλωτές περικόπτουν τις μη βασικές δαπάνες. Η Hasbro (HAS) ανακοίνωσε τα σχέδιά της να περικόψει το 20% του εργατικού της δυναμικού στα τέλη του περασμένου έτους λόγω της πτώσης των πωλήσεων.
Πιο πράσινο πλαστικό
Η Lego, η οποία πουλά δισεκατομμύρια πλαστικά τούβλα ετησίως, έχει δοκιμάσει πάνω από 600 διαφορετικά υλικά για να αναπτύξει ένα νέο υλικό που θα αντικαταστήσει πλήρως το τούβλο με βάση το λάδι μέχρι το 2030, αλλά με περιορισμένη επιτυχία.
Τώρα, η Lego στοχεύει να μειώσει σταδιακά την περιεκτικότητα σε λάδι στα τούβλα της πληρώνοντας έως και 70% περισσότερο για πιστοποιημένη ανανεώσιμη ρητίνη, το ακατέργαστο πλαστικό που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των τούβλων, σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να ενισχύσουν την παραγωγή.
«Αυτό σημαίνει σημαντική αύξηση στο κόστος παραγωγής ενός τούβλου Lego», δήλωσε ο Christiansen στο Reuters.
Είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε καλό δρόμο να διασφαλίσει ότι πάνω από το ήμισυ της ρητίνης που χρειάζεται το 2026 θα πιστοποιηθεί σύμφωνα με τη μέθοδο του ισοζυγίου μάζας, έναν ελεγχόμενο τρόπο για τον εντοπισμό βιώσιμων υλικών μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού, από 30% το πρώτο εξάμηνο του έτους. 2024.
Η Lego στοχεύει να κατασκευάσει όλα τα προϊόντα της από ανανεώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά μέχρι το 2032. Η εταιρεία θα απορροφήσει το πρόσθετο κόστος προς το παρόν με την ελπίδα ότι η επένδυσή της θα ωθήσει τις εταιρείες που κατασκευάζουν αυτά τα υλικά να αυξήσουν τους όγκους.
Μη μετακύλιση του κόστους
«Με έναν οικογενειακό ιδιοκτήτη αφοσιωμένο στη βιωσιμότητα, είναι προνόμιο να μπορούμε να πληρώνουμε επιπλέον για τις πρώτες ύλες χωρίς να χρειάζεται να χρεώνουμε επιπλέον τους πελάτες», δήλωσε ο Christiansen. «Δεν βλέπουμε τους καταναλωτές πραγματικά έτοιμους να αναλάβουν το κόστος», είπε στο CNN.
Η κίνηση έρχεται εν μέσω πλεονάσματος φθηνού παρθένου πλαστικού, που οφείλεται στις επενδύσεις μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών σε πετροχημικά. Τα πλαστικά αναμένεται να αυξήσουν τη ζήτηση πετρελαίου τις επόμενες δεκαετίες.
Οι προμηθευτές της Lego χρησιμοποιούν βιολογικά απόβλητα, όπως μαγειρικό λάδι ή απόβλητα λίπους της βιομηχανίας τροφίμων, καθώς και ανακυκλωμένα υλικά για να αντικαταστήσουν τα παρθένα ορυκτά καύσιμα στην παραγωγή πλαστικών.
Η αγορά του ανακυκλωμένου ή ανανεώσιμου πλαστικού βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, εν μέρει επειδή οι περισσότερες διαθέσιμες πρώτες ύλες χρησιμοποιούνται για επιδοτούμενο βιοντίζελ, το οποίο αναμιγνύεται σε καύσιμα μεταφοράς.
Σύμφωνα με τη Neste, τον μεγαλύτερο παραγωγό ανανεώσιμων πρώτων υλών στον κόσμο, το πλαστικό με βάση τα ορυκτά είναι περίπου το μισό ή το ένα τρίτο της τιμής των βιώσιμων επιλογών.
«Αισθανόμαστε περισσότερη δραστηριότητα και προθυμία να επενδύσουμε σε αυτό τώρα από ό,τι κάναμε μόλις πριν από ένα χρόνο», δήλωσε ο Christiansen. Αρνήθηκε να πει ποιους προμηθευτές ή να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με την τιμή ή τον όγκο.
Η ανταγωνιστική εταιρεία παιχνιδιών Hasbro έχει αρχίσει να περιλαμβάνει φυτικά ή ανακυκλωμένα υλικά σε ορισμένα παιχνίδια, χωρίς όμως να θέσει σταθερούς στόχους για τη χρήση πλαστικών. Η Mattel (MAT) σχεδιάζει να χρησιμοποιεί μόνο ανακυκλωμένα, ανακυκλώσιμα ή βιολογικά πλαστικά σε όλα τα προϊόντα έως το 2030.
Περίπου το 90% του συνόλου του πλαστικού είναι κατασκευασμένο από παρθένα ορυκτά καύσιμα, σύμφωνα με την ομάδα λόμπι PlasticsEurope.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες