
Ένα παντελόνι γιόγκα, που το φοράς από το γυμναστήριο μέχρι το γραφείο και τις κοινωνικές συγκεντρώσεις, αλλά και ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια ως μέρος της προσωπικής ταυτότητας κάποιου, ακόμη κι αν δεν είναι Sneaker Μaven (παθιασμένος με τα sneakers), κινούν αυτή τη στιγμή την παγκόσμια αγορά των αθλητικών ειδών.
Αθλητικά είδη: Το μεγάλο «ντέρμπι» της Ερμού – Πού φθάνουν τα ενοίκια
Μπορεί να φαίνεται παράδοξο, ωστόσο η αγορά του athleisure, δηλαδή τα αθλητικά ρούχα που συνδυάζουν τη λειτουργικότητα και τη μόδα, είναι ο πλέον αναπτυσσόμενος κλάδος, ο οποίος σύμφωνα με τους αναλυτές, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς
Η κίνηση επέκτασης στην αγορά του athleisure του ομίλου Fourlis μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με την Foot Locker μόνο τυχαία δεν ήταν, καθώς αφενός επιχειρεί να φέρει καινούργια έσοδα και κυρίως κερδοφορία σε έναν από τους βασικούς κλάδος δραστηριότητάς του και αφετέρου «απαντά» στον ανταγωνισμό που κινείται με επιθετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και multibrand δίκτυα (βλέπε JD Sports- Cosmos Sports).
Βεβαίως ούτε οι υπόλοιποι μεγάλοι «παίκτες» στις κατηγορίες street fashion και athleisure -Έλληνες και ξένοι-, όπως η Zakcret, η Sport Vision, η Decathlon κ.ά., θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια, τη στιγμή μάλιστα που ο ήδη σκληρός ανταγωνισμός εντείνεται και μέσω του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου.
Γιατί αυξάνεται η αγορά του athleisure;
Η επιθυμία για ευέλικτα ρούχα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για casual ντύσιμο όσο και για άσκηση, οι στρατηγικές συνεργασίες μεταξύ κορυφαίων αθλητικών brands με influencers ή αλλιώς «επηρεαστές» ή κοινώς πλασιέ νέου τύπου στο TikTok και στο Instagram και η εργασία εξ αποστάσεως που παρουσιάζει σταθερά ανοδικά ποσοστά είναι κάποιοι από τους παράγοντες που ενισχύουν τη θέση του sport fashion στη σύγχρονη κουλτούρα της μόδας.
Βασισμένη στην επιθυμία για έναν πιο χαλαρό αλλά και κομψό τρόπο ζωής, η αγορά του athleisure πρόκειται να συνεχίσει την αναπτυξιακή της τροχιά, επαναπροσδιορίζοντας παράλληλα τους κανόνες της μόδας και ενθαρρύνοντας έναν πιο υγιεινό, πιο ενεργό τρόπο ζωής, αναφέρουν οι οικονομικοί αναλυτές.
Οι ευρωπαίοι «αθλητές»
Η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για την υγεία και την ευεξία είναι βασικός μοχλός που τροφοδοτεί την ανάπτυξη της αγοράς αθλητικών ειδών στην Ευρώπη, μια περιοχή που θεωρείται ως η πιο ενεργή και σε επιχειρηματικό επίπεδο, καθώς πρωταγωνιστεί στις εξαγορές και συγχωνεύσεις (περίπου 50% των συνολικών συμφωνιών), με την ενοποίηση της αγοράς επιταχύνεται.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πάνω από το 60% των Ευρωπαίων καταναλωτών ασκούν σωματική δραστηριότητα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, αντικατοπτρίζοντας μια σημαντική στροφή προς τον ενεργό τρόπο ζωής.
Η βιομηχανία των αθλητικών ειδών έχει αξιοποιήσει αυτό το trend, προσφέροντας καινοτόμα υφάσματα και εργονομικά σχέδια που καλύπτουν την άνεση ταυτόχρονα με τις υψηλές «επιδόσεις», τόσο στην άσκηση όσο και στο lifestyle.
Την ίδια στιγμή οι καινοτομίες στην τεχνολογία υφασμάτων και στη βιώσιμη κατασκευή ικανοποιούν τις απαιτήσεις των καταναλωτών για απόδοση και φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Οι κορυφαίοι «παίκτες» και τα μεγέθη που ζαλίζουν
Επενδύοντας συνεχώς στο R&D για να βελτιώσουν τα αθλητικά τους ρούχα και έτσι να παραμείνουν μπροστά από τον ανταγωνισμό, οι σημαντικότεροι «παίκτες» που δραστηριοποιούνται στην αγορά του athleisure περιλαμβάνουν τις Adidas, Nike, Asics, Puma, New Balance, Reebok, Salomon, Uhlsport, Under Armour, Errea Sport, Fila, Hummel, Kappa, Le Coq Sportif, Lotto, Hanes Brands, Patagonia, Lululemon κ.ά.
Το 2023, οι κυρίαρχες εταιρείες στο athleisure κατείχαν συλλογικά ένα σημαντικό μερίδιο 5-10% στην ευρωπαϊκή αγορά αθλητικών ειδών, η συνολική αξία της οποίας έφθασε στα 85,15 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ αναμένεται να καταγράψει CAGR (σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης) άνω του 5,9% μεταξύ 2024 και 2032.
Παγκοσμίως ο κλάδος του athleisure αποτιμήθηκε στα 394,24 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 και εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 431,70 δισεκατομμύρια δολάρια εφέτος, ενώ υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 1 τρισ. δολάρια μέχρι το 2034, «τρέχοντας» με CAGR 9,5%.
Το σπριντ της νοτιοανατολικής Ευρώπης
Σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς, η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης διψήφιων ποσοστών τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.
Στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών.


Latest News

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.

Χατζηθεοδοσίου: Ανεβασμένοι οι τζίροι, μικρότερες οι ποσότητες στην αγορά
Επίσκεψη του Γ. Χατζηθεοδοσίου στην Κεντρική Λαχαναγορά Αθηνών και συζητήσεις με εμπόρους για την κίνηση στην αγορά