
Αλλαγές στα αεροπορικά ταξίδια και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη μεταφορά χειραποσκευών και υγρών στο εσωτερικό των αεροπλάνων θέτει σε εφαρμογή η Κομισιόν από σήμερα Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024.
Οι κανόνες
Ειδικότερα προβλέπεται:
Επιτρεπόμενο βάρος: Κάθε χειραποσκευή δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 10 κιλά.
Αεροπορικά ταξίδια: Ποιες θέσεις αποφέρουν τα περισσότερα έσοδα [γράφημα]
Επιτρεπόμενος αριθμός: 1 χειραποσκευή και 1 μικρό προσωπικό αντικείμενο, όπως τσάντα, σακίδιο ή τσάντα φορητού υπολογιστή, που θα πρέπει να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά σας.
Μέγιστες διαστάσεις: Οι μέγιστες διαστάσεις (συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών και των τροχών) ορίζονται σε 55 x 40 x 20cm, ενώ το προσωπικό αντικείμενο πρέπει να είναι 40 x 30 x 15cm.
Επίσης, η ΕΕ επαναφέρει τους προηγούμενους κανόνες σχετικά με την ποσότητα των υγρών που μπορούν να μεταφέρουν οι επιβάτες στις χειραποσκευές τους.
Μέχρι τώρα οι ταξιδιώτες που περνούσαν από αεροδρόμια εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης εκρηκτικών υλών για χειραποσκευές (EDSCB) μπορούσαν να μεταφέρουν υγρά σε ποσότητες μεγαλύτερες από 100 ml.
Η εξαίρεση αυτή καταργείται έως ότου όλα τα αεροδρόμια στην Ευρώπη αποκτήσουν τις ίδιες συσκευές ελέγχου εκρηκτικών (EDSCB).
Ειδικότερα, οι γενικοί κανονισμοί της Κομισιόν για τις χειραποσκευές προβλέπουν ότι:
- Υγρά που μεταφέρονται στις χειραποσκευές, όπως αεροζόλ, ποτά, οδοντόκρεμες, καλλυντικές κρέμες ή τζελ, πρέπει να είναι τοποθετημένα σε διαφανείς πλαστικές σακούλες μέγιστης χωρητικότητας 1 λίτρου, ενώ καμία μεμονωμένη συσκευασία δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 100 ml. Οι συσκευασίες υγρών χωρητικότητας άνω των 100 ml πρέπει να τοποθετούνται σε παραδιδόμενη αποσκευή. Οι ποσοτικοί περιορισμοί δεν ισχύουν για τα φάρμακα και τις παιδικές τροφές.
- Τα υγρά που αγοράζονται από τα αφορολόγητα οποιουδήποτε αεροδρομίου ή αεροπορικής εταιρείας μπορούν να μεταφέρονται στις χειραποσκευές, υπό τον όρο ότι τόσο αυτά όσο και η απόδειξή τους έχουν τοποθετηθεί σε σφραγισμένη σακούλα ασφαλείας (με κόκκινη μπορντούρα) την οποία λαμβάνει ο ταξιδιώτης κατά την αγορά. Μέχρι να φτάσει στον τελικό προορισμό, ο επιβάτης δεν μπορεί να ανοίξει τη σακούλα ασφαλείας. Ωστόσο, οι αξιωματικοί ασφαλείας μπορεί να χρειαστεί να ανοίξουν τη σακούλα ή τα μπουκάλια για έλεγχο. Εάν συμβεί αυτό και ο επιβάτης έχει πτήση ανταπόκρισης σε άλλο αεροδρόμιο, πρέπει να ενημερώσει τον αξιωματικό ασφαλείας ώστε τα υγρά να επανατοποθετηθούν σε νέα σακούλα ασφαλείας.
Αιχμηρά – εκρηκτικά
- Τυχόν αιχμηρά αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα δεν επιτρέπονται στην καμπίνα του αεροσκάφους. Τέτοια αντικείμενα, που συχνά είναι καθημερινής χρήσης, όπως τιρμπουσόν και ψαλίδια, πρέπει να τοποθετούνται στις παραδιδόμενες αποσκευές.
- Εκρηκτικά και εύφλεκτα υλικά – π.χ. πυροτεχνήματα, αεροζόλ για βάψιμο με ψεκασμό ή άλλες εύφλεκτες και τοξικές ουσίες, όπως οξέα – απαγορεύονται στις πτήσεις. Τέτοια υλικά δεν μπορούν να μεταφέρονται ούτε στις χειραποσκευές ούτε στις παραδιδόμενες αποσκευές.
- Απαγορεύεται η μεταφορά στην καμπίνα του αεροσκάφους οποιουδήποτε είδους όπλου.
Η αντιπαράθεση
Η απόφαση της Κομισιόν να επαναφέρει τους προηγούμενους κανονισμούς για τα υγρά προκάλεσε αντιπαράθεση με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης, το οποίο εκπροσωπεί περισσότερα από 500 αεροδρόμια σε 46 ευρωπαϊκές χώρες.
Λόγω της απόφασης της Κομισιόν τα αεροδρόμια θα πρέπει να αποσύρουν τα νέας γενιάς σκάνερ που χρησιμοποιούσαν πολλά αεροδρόμια σε χώρες όπως οι Γερμανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Λιθουανία και Μάλτα.
«Ο νέος κανονισμός σημαίνει ότι τα αεροδρόμια που έχουν ήδη επενδύσει σε σαρωτές C3 για να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών και τη λειτουργική τους αποδοτικότητα τιμωρούνται σε μεγάλο βαθμό», λέει χαρακτηριστικά το Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης.
Η απόφαση αυτή, τονίζει, «επίσης θα οδηγήσει σε σημαντική επιχειρησιακή επιβάρυνση, ο μετριασμός της οποίας θα απαιτήσει την ανάπτυξη πρόσθετου προσωπικού και την αναδιαμόρφωση των σημείων ελέγχου ασφαλείας, όπου αυτό είναι εφικτό».
«Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη, βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων για τα αεροδρόμια της Ευρώπης» δήλωσε ο Ολιβιέρ Γιάνκοβιτς, γενικός διευθυντής του Συμβουλίου.
«Ως εκ τούτου, όλα τα αεροδρόμια θα συμμορφωθούν πλήρως με τον νέο κανονισμό. Ωστόσο, παραμένει γεγονός ότι τα αεροδρόμια που υιοθέτησαν από νωρίς τη νέα αυτή τεχνολογία υφίστανται βαρύτατες κυρώσεις τόσο σε λειτουργικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Είχαν λάβει την απόφαση να επενδύσουν και να εγκαταστήσουν σαρωτές C3 καλόπιστα, βασιζόμενοι στο γεγονός ότι η ΕΕ είχε δώσει το πράσινο φως για τον εξοπλισμό αυτό χωρίς κανένα περιορισμό», εξήγησε ο ίδιος.


Latest News
![Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Airbnb-to-vima-600x399.jpg)
Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]
Oι τάσεις για το Πάσχα και η ζήτηση για την ελληνική πρωτεύουσα - Πώς θα κινηθούν οι κρατήσεις για Airbnb
![Ξενοδοχεία: Άλμα 40% στις αξίες την τελευταία τετραετία – Πανευρωπαϊκή πρωτιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ksenodoxio-600x399.jpg)
Πόσο «πλούτισαν» τα ξενοδοχεία της Αθήνας την τελευταία 4ετία [γραφήματα]
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας εμφανίζουν και τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε ετήσια βάση από το 2015-2024

Κραυγή αγωνίας για τον τουρισμό της Σαντορίνης - Γιατί κινδυνεύει η έναρξη της σεζόν
Αγωνία στους επιχειρηματίες της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας για την πορεία της τουριστικής κίνησης - Τι ζητούν οι επιχειρηματικοί φορείς

Ο «ανεκμετάλλευτος πλούτος» του συνεδριακού τουρισμού - Έσοδα έως 7 δισ. τον χρόνο
Ο συνεδριακός τουρισμός φέρνει αυτή τη στιγμή έσοδα 2 δισ. σε ετήσια βάση στην Ελλάδα - Τεράστιες οι προοπτικές ανάπτυξης

H Intercontinental ανοίγει νέο ξενοδοχείο στην Κρήτη - Ντεμπούτο για την Vignette Collection στα Χανιά
Η Intercontinental επεκτείνει στην Ελλάδα την ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα Vignette Collection

Ρευματοκλοπές στον κλάδο της εστίασης και φιλοξενίας - Τι δείχνουν οι έλεγχοι
Σε ορισμένες περιπτώσεις γνωστών αλυσίδων καταστημάτων, το ποσοστό διαπιστωμένων ρευματοκλοπών ξεπέρασε το 50% επί του αριθμού των παροχών που ελέγχθηκαν

Καλπάζουν Ρόδος και Κρήτη, υποχωρεί η Σαντορίνη – Τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν
Αθλητής με ταλέντο αλλά χωρίς προπόνηση ο ελληνικός τουρισμός, εκτιμά ο Γιάννης Χατζής πρόεδρος της ΠΟΞ

Πλέει προς νέα ρεκόρ η κρουαζιέρα - Πάνω απο 5.200 call στα ελληνικά λιμάνια
Για το 2025 αναμένεται αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες σε 5.290 αφίξεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια

Νέα τουριστική επένδυση 120 εκατ. στην Κρήτη από τις οικογένειες Σμπώκου-Βασιλάκη
Τουριστικό συγκρότημα στη θέση «Σκούρος» στα νότια του νομού Ηρακλείου

«Τουρισμός για όλους 2025»: Τα 16 βήματα που ξεκλειδώνουν τα vouchers για διακοπές
Στις 10 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»