Αλλαγές στα αεροπορικά ταξίδια και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη μεταφορά χειραποσκευών και υγρών στο εσωτερικό των αεροπλάνων θέτει σε εφαρμογή η Κομισιόν από σήμερα Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024.
Οι κανόνες
Ειδικότερα προβλέπεται:
Επιτρεπόμενο βάρος: Κάθε χειραποσκευή δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 10 κιλά.
Αεροπορικά ταξίδια: Ποιες θέσεις αποφέρουν τα περισσότερα έσοδα [γράφημα]
Επιτρεπόμενος αριθμός: 1 χειραποσκευή και 1 μικρό προσωπικό αντικείμενο, όπως τσάντα, σακίδιο ή τσάντα φορητού υπολογιστή, που θα πρέπει να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά σας.
Μέγιστες διαστάσεις: Οι μέγιστες διαστάσεις (συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών και των τροχών) ορίζονται σε 55 x 40 x 20cm, ενώ το προσωπικό αντικείμενο πρέπει να είναι 40 x 30 x 15cm.
Επίσης, η ΕΕ επαναφέρει τους προηγούμενους κανόνες σχετικά με την ποσότητα των υγρών που μπορούν να μεταφέρουν οι επιβάτες στις χειραποσκευές τους.
Μέχρι τώρα οι ταξιδιώτες που περνούσαν από αεροδρόμια εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης εκρηκτικών υλών για χειραποσκευές (EDSCB) μπορούσαν να μεταφέρουν υγρά σε ποσότητες μεγαλύτερες από 100 ml.
Η εξαίρεση αυτή καταργείται έως ότου όλα τα αεροδρόμια στην Ευρώπη αποκτήσουν τις ίδιες συσκευές ελέγχου εκρηκτικών (EDSCB).
Ειδικότερα, οι γενικοί κανονισμοί της Κομισιόν για τις χειραποσκευές προβλέπουν ότι:
- Υγρά που μεταφέρονται στις χειραποσκευές, όπως αεροζόλ, ποτά, οδοντόκρεμες, καλλυντικές κρέμες ή τζελ, πρέπει να είναι τοποθετημένα σε διαφανείς πλαστικές σακούλες μέγιστης χωρητικότητας 1 λίτρου, ενώ καμία μεμονωμένη συσκευασία δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 100 ml. Οι συσκευασίες υγρών χωρητικότητας άνω των 100 ml πρέπει να τοποθετούνται σε παραδιδόμενη αποσκευή. Οι ποσοτικοί περιορισμοί δεν ισχύουν για τα φάρμακα και τις παιδικές τροφές.
- Τα υγρά που αγοράζονται από τα αφορολόγητα οποιουδήποτε αεροδρομίου ή αεροπορικής εταιρείας μπορούν να μεταφέρονται στις χειραποσκευές, υπό τον όρο ότι τόσο αυτά όσο και η απόδειξή τους έχουν τοποθετηθεί σε σφραγισμένη σακούλα ασφαλείας (με κόκκινη μπορντούρα) την οποία λαμβάνει ο ταξιδιώτης κατά την αγορά. Μέχρι να φτάσει στον τελικό προορισμό, ο επιβάτης δεν μπορεί να ανοίξει τη σακούλα ασφαλείας. Ωστόσο, οι αξιωματικοί ασφαλείας μπορεί να χρειαστεί να ανοίξουν τη σακούλα ή τα μπουκάλια για έλεγχο. Εάν συμβεί αυτό και ο επιβάτης έχει πτήση ανταπόκρισης σε άλλο αεροδρόμιο, πρέπει να ενημερώσει τον αξιωματικό ασφαλείας ώστε τα υγρά να επανατοποθετηθούν σε νέα σακούλα ασφαλείας.
Αιχμηρά – εκρηκτικά
- Τυχόν αιχμηρά αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα δεν επιτρέπονται στην καμπίνα του αεροσκάφους. Τέτοια αντικείμενα, που συχνά είναι καθημερινής χρήσης, όπως τιρμπουσόν και ψαλίδια, πρέπει να τοποθετούνται στις παραδιδόμενες αποσκευές.
- Εκρηκτικά και εύφλεκτα υλικά – π.χ. πυροτεχνήματα, αεροζόλ για βάψιμο με ψεκασμό ή άλλες εύφλεκτες και τοξικές ουσίες, όπως οξέα – απαγορεύονται στις πτήσεις. Τέτοια υλικά δεν μπορούν να μεταφέρονται ούτε στις χειραποσκευές ούτε στις παραδιδόμενες αποσκευές.
- Απαγορεύεται η μεταφορά στην καμπίνα του αεροσκάφους οποιουδήποτε είδους όπλου.
Η αντιπαράθεση
Η απόφαση της Κομισιόν να επαναφέρει τους προηγούμενους κανονισμούς για τα υγρά προκάλεσε αντιπαράθεση με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης, το οποίο εκπροσωπεί περισσότερα από 500 αεροδρόμια σε 46 ευρωπαϊκές χώρες.
Λόγω της απόφασης της Κομισιόν τα αεροδρόμια θα πρέπει να αποσύρουν τα νέας γενιάς σκάνερ που χρησιμοποιούσαν πολλά αεροδρόμια σε χώρες όπως οι Γερμανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Λιθουανία και Μάλτα.
«Ο νέος κανονισμός σημαίνει ότι τα αεροδρόμια που έχουν ήδη επενδύσει σε σαρωτές C3 για να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών και τη λειτουργική τους αποδοτικότητα τιμωρούνται σε μεγάλο βαθμό», λέει χαρακτηριστικά το Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης.
Η απόφαση αυτή, τονίζει, «επίσης θα οδηγήσει σε σημαντική επιχειρησιακή επιβάρυνση, ο μετριασμός της οποίας θα απαιτήσει την ανάπτυξη πρόσθετου προσωπικού και την αναδιαμόρφωση των σημείων ελέγχου ασφαλείας, όπου αυτό είναι εφικτό».
«Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη, βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων για τα αεροδρόμια της Ευρώπης» δήλωσε ο Ολιβιέρ Γιάνκοβιτς, γενικός διευθυντής του Συμβουλίου.
«Ως εκ τούτου, όλα τα αεροδρόμια θα συμμορφωθούν πλήρως με τον νέο κανονισμό. Ωστόσο, παραμένει γεγονός ότι τα αεροδρόμια που υιοθέτησαν από νωρίς τη νέα αυτή τεχνολογία υφίστανται βαρύτατες κυρώσεις τόσο σε λειτουργικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Είχαν λάβει την απόφαση να επενδύσουν και να εγκαταστήσουν σαρωτές C3 καλόπιστα, βασιζόμενοι στο γεγονός ότι η ΕΕ είχε δώσει το πράσινο φως για τον εξοπλισμό αυτό χωρίς κανένα περιορισμό», εξήγησε ο ίδιος.
Latest News
Καμπανάκι στον τουρισμό - Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του Ρώσου επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός