
Αλλαγές στα αεροπορικά ταξίδια και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη μεταφορά χειραποσκευών και υγρών στο εσωτερικό των αεροπλάνων θέτει σε εφαρμογή η Κομισιόν από σήμερα Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024.
Οι κανόνες
Ειδικότερα προβλέπεται:
Επιτρεπόμενο βάρος: Κάθε χειραποσκευή δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 10 κιλά.
Αεροπορικά ταξίδια: Ποιες θέσεις αποφέρουν τα περισσότερα έσοδα [γράφημα]
Επιτρεπόμενος αριθμός: 1 χειραποσκευή και 1 μικρό προσωπικό αντικείμενο, όπως τσάντα, σακίδιο ή τσάντα φορητού υπολογιστή, που θα πρέπει να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά σας.
Μέγιστες διαστάσεις: Οι μέγιστες διαστάσεις (συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών και των τροχών) ορίζονται σε 55 x 40 x 20cm, ενώ το προσωπικό αντικείμενο πρέπει να είναι 40 x 30 x 15cm.
Επίσης, η ΕΕ επαναφέρει τους προηγούμενους κανόνες σχετικά με την ποσότητα των υγρών που μπορούν να μεταφέρουν οι επιβάτες στις χειραποσκευές τους.
Μέχρι τώρα οι ταξιδιώτες που περνούσαν από αεροδρόμια εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης εκρηκτικών υλών για χειραποσκευές (EDSCB) μπορούσαν να μεταφέρουν υγρά σε ποσότητες μεγαλύτερες από 100 ml.
Η εξαίρεση αυτή καταργείται έως ότου όλα τα αεροδρόμια στην Ευρώπη αποκτήσουν τις ίδιες συσκευές ελέγχου εκρηκτικών (EDSCB).
Ειδικότερα, οι γενικοί κανονισμοί της Κομισιόν για τις χειραποσκευές προβλέπουν ότι:
- Υγρά που μεταφέρονται στις χειραποσκευές, όπως αεροζόλ, ποτά, οδοντόκρεμες, καλλυντικές κρέμες ή τζελ, πρέπει να είναι τοποθετημένα σε διαφανείς πλαστικές σακούλες μέγιστης χωρητικότητας 1 λίτρου, ενώ καμία μεμονωμένη συσκευασία δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 100 ml. Οι συσκευασίες υγρών χωρητικότητας άνω των 100 ml πρέπει να τοποθετούνται σε παραδιδόμενη αποσκευή. Οι ποσοτικοί περιορισμοί δεν ισχύουν για τα φάρμακα και τις παιδικές τροφές.
- Τα υγρά που αγοράζονται από τα αφορολόγητα οποιουδήποτε αεροδρομίου ή αεροπορικής εταιρείας μπορούν να μεταφέρονται στις χειραποσκευές, υπό τον όρο ότι τόσο αυτά όσο και η απόδειξή τους έχουν τοποθετηθεί σε σφραγισμένη σακούλα ασφαλείας (με κόκκινη μπορντούρα) την οποία λαμβάνει ο ταξιδιώτης κατά την αγορά. Μέχρι να φτάσει στον τελικό προορισμό, ο επιβάτης δεν μπορεί να ανοίξει τη σακούλα ασφαλείας. Ωστόσο, οι αξιωματικοί ασφαλείας μπορεί να χρειαστεί να ανοίξουν τη σακούλα ή τα μπουκάλια για έλεγχο. Εάν συμβεί αυτό και ο επιβάτης έχει πτήση ανταπόκρισης σε άλλο αεροδρόμιο, πρέπει να ενημερώσει τον αξιωματικό ασφαλείας ώστε τα υγρά να επανατοποθετηθούν σε νέα σακούλα ασφαλείας.
Αιχμηρά – εκρηκτικά
- Τυχόν αιχμηρά αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα δεν επιτρέπονται στην καμπίνα του αεροσκάφους. Τέτοια αντικείμενα, που συχνά είναι καθημερινής χρήσης, όπως τιρμπουσόν και ψαλίδια, πρέπει να τοποθετούνται στις παραδιδόμενες αποσκευές.
- Εκρηκτικά και εύφλεκτα υλικά – π.χ. πυροτεχνήματα, αεροζόλ για βάψιμο με ψεκασμό ή άλλες εύφλεκτες και τοξικές ουσίες, όπως οξέα – απαγορεύονται στις πτήσεις. Τέτοια υλικά δεν μπορούν να μεταφέρονται ούτε στις χειραποσκευές ούτε στις παραδιδόμενες αποσκευές.
- Απαγορεύεται η μεταφορά στην καμπίνα του αεροσκάφους οποιουδήποτε είδους όπλου.
Η αντιπαράθεση
Η απόφαση της Κομισιόν να επαναφέρει τους προηγούμενους κανονισμούς για τα υγρά προκάλεσε αντιπαράθεση με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης, το οποίο εκπροσωπεί περισσότερα από 500 αεροδρόμια σε 46 ευρωπαϊκές χώρες.
Λόγω της απόφασης της Κομισιόν τα αεροδρόμια θα πρέπει να αποσύρουν τα νέας γενιάς σκάνερ που χρησιμοποιούσαν πολλά αεροδρόμια σε χώρες όπως οι Γερμανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Λιθουανία και Μάλτα.
«Ο νέος κανονισμός σημαίνει ότι τα αεροδρόμια που έχουν ήδη επενδύσει σε σαρωτές C3 για να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών και τη λειτουργική τους αποδοτικότητα τιμωρούνται σε μεγάλο βαθμό», λέει χαρακτηριστικά το Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης.
Η απόφαση αυτή, τονίζει, «επίσης θα οδηγήσει σε σημαντική επιχειρησιακή επιβάρυνση, ο μετριασμός της οποίας θα απαιτήσει την ανάπτυξη πρόσθετου προσωπικού και την αναδιαμόρφωση των σημείων ελέγχου ασφαλείας, όπου αυτό είναι εφικτό».
«Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη, βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων για τα αεροδρόμια της Ευρώπης» δήλωσε ο Ολιβιέρ Γιάνκοβιτς, γενικός διευθυντής του Συμβουλίου.
«Ως εκ τούτου, όλα τα αεροδρόμια θα συμμορφωθούν πλήρως με τον νέο κανονισμό. Ωστόσο, παραμένει γεγονός ότι τα αεροδρόμια που υιοθέτησαν από νωρίς τη νέα αυτή τεχνολογία υφίστανται βαρύτατες κυρώσεις τόσο σε λειτουργικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Είχαν λάβει την απόφαση να επενδύσουν και να εγκαταστήσουν σαρωτές C3 καλόπιστα, βασιζόμενοι στο γεγονός ότι η ΕΕ είχε δώσει το πράσινο φως για τον εξοπλισμό αυτό χωρίς κανένα περιορισμό», εξήγησε ο ίδιος.


Latest News

Καθησυχάζει η JP Morgan για τη… Σαντορίνη – Έχει κι άλλα νησιά η Ελλάδα
Η JP Morgan αναφέρεται στις επιπτώσεις από την έντονη σεισμική δραστηριότητα που πλήττει το νησί

Ρέτσος: Ο πλούτος που παράγεται από τις επιχειρήσεις δεν διαχέεται στην κοινωνία
Θέλουμε την κοινωνία ικανοποιημένη και τους εργαζόμενους ευχαριστημένους, τόνισε ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του ΙΟΒΕ

Βερνίκος - Ταμβακάκης: Διαχρονική η συζήτηση για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου
«Θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα, τα υπόλοιπα τα καθορίζει η ίδια η αγορά», είπε ο Γιώργος Βερνίκος - «Πρέπει να δούμε τα ισχυρά μας στοιχεία», τόνισε ο Απόστολος Ταμβακάκης

Οι Τούρκοι της Corendon επενδύουν στην ελληνική αγορά - Το «αποτύπωμα» στον τουρισμό
Ο όμιλος Corendon διαθέτει πολυσχιδή δραστηριότητα στον τουρισμό - Η ανάρτηση στο ΓΕΜΗ και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου

Οι πρώτες πτήσεις charters και ο στόχος για 40 εκατ. τουρίστες το 2025
Ο τουρισμός πάει για νέο ρεκόρ στην Ελλάδα – Φτάνουν τα πρώτα charters – Τα ερωτηματικά για Σαντορίνη και Μύκονο
![Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Airbnb-to-vima-600x399.jpg)
Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]
Oι τάσεις για το Πάσχα και η ζήτηση για την ελληνική πρωτεύουσα - Πώς θα κινηθούν οι κρατήσεις για Airbnb
![Ξενοδοχεία: Άλμα 40% στις αξίες την τελευταία τετραετία – Πανευρωπαϊκή πρωτιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ksenodoxio-600x399.jpg)
Πόσο «πλούτισαν» τα ξενοδοχεία της Αθήνας την τελευταία 4ετία [γραφήματα]
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας εμφανίζουν και τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε ετήσια βάση από το 2015-2024

Κραυγή αγωνίας για τον τουρισμό της Σαντορίνης - Γιατί κινδυνεύει η έναρξη της σεζόν
Αγωνία στους επιχειρηματίες της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας για την πορεία της τουριστικής κίνησης - Τι ζητούν οι επιχειρηματικοί φορείς

Ο «ανεκμετάλλευτος πλούτος» του συνεδριακού τουρισμού - Έσοδα έως 7 δισ. τον χρόνο
Ο συνεδριακός τουρισμός φέρνει αυτή τη στιγμή έσοδα 2 δισ. σε ετήσια βάση στην Ελλάδα - Τεράστιες οι προοπτικές ανάπτυξης

H Intercontinental ανοίγει νέο ξενοδοχείο στην Κρήτη - Ντεμπούτο για την Vignette Collection στα Χανιά
Η Intercontinental επεκτείνει στην Ελλάδα την ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα Vignette Collection