Στο παρελθόν η Ιαπωνία για πολλούς λόγους δεν ήταν εξέχων τουριστικός προορισμός. Η απόσταση, το κόστος, οι υψηλές τιμές κρατούσαν μακριά τους επίδοξους ταξιδιώτες. Αλλά, αυτό πλέον μάλλον δεν ισχύει, καθώς η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου έχει αναδειχθεί σε δημοφιλή τουριστικό προορισμό, καθώς φιγουράρει στην κορυφή πολλών καταλόγων «Καλύτερα μέρη για να ταξιδέψετε» και βρίσκεται σε καλό δρόμο για να υποδεχθεί  ρεκόρ ταξιδιωτών το 2024.

Η Κίνα από την άλλη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια διαφορετική πραγματικότητα, την πολύ πιο αργή επιστροφή διεθνών επισκεπτών.

Ιαπωνία: Υπερτουρισμός, δημογραφική κρίση και έλλειψη εργατικού δυναμικού

Και οι δύο χώρες ήραν σχετικά αργά τους περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία, η Ιαπωνία τον Οκτώβριο του 2022 και η Κίνα τον Ιανουάριο του 2023, αλλά οι τροχιές ανάκαμψης μετά την πανδημία έχουν έκτοτε αποκλίνει.

Η ζήτηση αυξάνεται και για τις δύο χώρες

Η ζήτηση για ταξίδια στην Κίνα αυξάνεται, σύμφωνα με την Εθνική Διοίκηση Μετανάστευσης, η οποία ανακοίνωσε αύξηση κατά 130% των ξένων επισκεπτών από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο.

Τα καλοκαιρινά ταξίδια έχουν επίσης αυξηθεί, με τις εισερχόμενες κρατήσεις να διπλασιάζονται από το περασμένο καλοκαίρι, δήλωσε στο CNBC Travel εκπρόσωπος της ταξιδιωτικής ιστοσελίδας Trip.com.

Ωστόσο, οι αφίξεις εξακολουθούν να είναι πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Το 2019, η Κίνα υποδέχθηκε περίπου 49,1 εκατομμύρια ταξιδιώτες. Φέτος μέχρι τον Ιούλιο, η Κίνα υποδέχτηκε περίπου 17,25 εκατομμύρια ξένους.

Η Ιαπωνία, από την πλευρά της, παλεύει επίσης, αλλά υπό το βάρος της δημοτικότητας. Από τον Μάρτιο, περισσότεροι από 3 εκατομμύρια διεθνείς ταξιδιώτες επισκέπτονται κάθε μήνα, πολύ πάνω από τα επίπεδα του 2019.

Υπερτουρισμός σε Ιαπωνία

Πέρα από την πολιτιστική γοητεία της Ιαπωνίας, η τρέχουσα κατάσταση της χώρας είναι εν μέρει προϊόν πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η ιαπωνική κυβέρνηση, δήλωσε στο CNBC ο Τζοϊντίπ Τσακραμπόρτι, επικεφαλής στρατηγικής και επενδυτικός υπεύθυνος στην ταξιδιωτική εφαρμογή της Νοτιοανατολικής Ασίας Traveloka.

«Η κυβέρνηση έχει επικεντρωθεί εδώ και καιρό στο να καταστήσει την Ιαπωνία κορυφαίο ταξιδιωτικό προορισμό με πολιτικές, όπως η ενίσχυση των ταξιδιωτικών εμπειριών και η απλοποίηση της διαδικασίας ταξιδιού για τους διεθνείς επισκέπτες», είπε.

Αυτές οι προσπάθειες στη συνέχεια επιταχύνθηκαν από την υποτίμηση του γεν, είπε.

«Η συναλλαγματική ισοτιμία USD/JPY από περίπου 140 τον Ιανουάριο του 2024 σε πάνω από 160 έως τον Ιούλιο του 2024, καθιστώντας την Ιαπωνία πιο προσιτή», δήλωσε ο Τσακραμπόρτι.

Τώρα ο «υπερτουρισμός» στην Ιαπωνία γίνεται ξανά πρωτοσέλιδο, καθώς τα πλήθη γεμίζουν τους φημισμένους ναούς του Κιότο και παλεύουν να βρουν χώρο κατά την περίοδο της κορύφωσης όταν ανθίζουν οι κερασιές.

Η αγορά εργασίας της χώρας δεν μπορεί να καλύψει την ζήτηση. Φέτος, το 85% των εταιρειών ταξιδιών και φιλοξενίας περιόρισε τις ώρες λειτουργίας λόγω ελλείψεων εργατικού δυναμικού.

Γιατί το ενδιαφέρον για την Κίνα είναι μειωμένο

Οι πτήσεις προς την Κίνα εξακολουθούν να είναι κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα από πολλές χώρες, ιδίως από τις ΗΠΑ (-77%), σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης αεροπορικών εταιρειών Cirium.

Αλλά και οι γεωπολιτικές εντάσεις επιβαρύνουν την κατάσταση, σύμφωνα με το πολιτικό δίκτυο East Asia Forum.

«Ο αυστηρότερος έλεγχος της κινεζικής κυβέρνησης στους κοινωνικούς κανονισμούς θα μπορούσε ενδεχομένως να προκαλέσει δυσφορία σε ξένους ταξιδιώτες στην Κίνα», αναφέρει ένα άρθρο στον ιστότοπό της με τίτλο «Οι πολιτικές χωρίς βίζα από μόνες τους δεν θα αναζωογονήσουν τον εισερχόμενο τουρισμό της Κίνας».

Η επέκταση των πολιτικών «χωρίς βίζα»  ωθεί τη ζήτηση για επίσκεψη. Περίπου το 58% των ταξιδιωτών που έφτασαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 προέρχονταν από χώρες με τέτοιες ρυθμίσεις, σύμφωνα με την Εθνική Διοίκηση Μετανάστευσης.

Ωστόσο, έκθεση του Ερευνητικού Κέντρου Pew δείχνει ότι, μεταξύ 35 χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, περισσότερες από τις μισές έχουν δυσμενείς απόψεις για την Κίνα. Σύμφωνα με την έκθεση του Ιουλίου, ταξιδιώτες από τις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο, όπως αυτοί από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, διατηρούν σε μεγάλο βαθμό αρνητικές απόψεις για την Κίνα.

Οι ευνοϊκές απόψεις της Κίνας στην έκθεση είναι υψηλότερες στην υποσαχάρια Αφρική καθώς και στην Ασία.

«Οι απόψεις τείνουν να είναι από τις πιο και λιγότερο θετικές στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού – πιο θετικές σε χώρες μεσαίου εισοδήματος όπως η Μαλαισία και η Ταϊλάνδη και πιο αρνητικές σε χώρες υψηλού εισοδήματος όπως η Αυστραλία, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα», αναφέρει η έκθεση.

Δυσκολίες στη μετακίνηση

Τα προβλήματα στην μετακίνηση στην Κίνα μπορεί να κρατούν μερικούς στο σπίτι.

Από την πανδημία, η Κίνα έχει προωθήσει περισσότερα διαδικτυακά συστήματα πληρωμών και κρατήσεων, προκαλώντας πονοκεφάλους στους ξένους ταξιδιώτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το κινεζικό λογισμικό.

Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων είναι επιτακτική για την προσέλκυση ξένων ταξιδιωτών.

Η κράτηση εισιτηρίων τρένων υψηλής ταχύτητας ή εισιτηρίων εισόδου σε δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα απαιτεί τη χρήση του ενσωματωμένου προγράμματος του WeChat. Πολλά καταστήματα δέχονται αποκλειστικά WeChat Pay ή AliPay, αφήνοντας τους ξένους τουρίστες σε δύσκολη θέση εάν βασίζονται αποκλειστικά σε μετρητά ή πιστωτικές κάρτες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Αεροδρόμια: «Πετάει» η κίνηση – Προμηνύεται χρονιά ρεκόρ
Τουρισμός |

«Πετάει» η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια - Προμηνύεται χρονιά ρεκόρ

Περίπου 9.401.000 επιβάτες ταξιδεύουν στην Ελλάδα μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου 2024, υπερβαίνοντας τις διεθνείς πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων του 2023 κατά 9,5%, αναφέρει η ΙΑΤΑ για τα ελληνικά αεροδρόμια