
Απαράδεκτες κρίνουν τις αυξήσεις στον τομέα του τουρισμού στην Ιταλία ενώσεις καταναλωτών. Για παράδειγμα, οι τιμές στον τομέα της εστίασης, τον Ιούλιο αυξήθηκαν κατά 4,3% σε ετήσια βάση και κατά 4,5% σε σύγκριση με τον φετινό Ιούνιο. Ενώ, όποιος διάλεξε να κάνει διακοπές εντός εθνικών συνόρων, διεπίστωσε ότι οι ανατιμήσεις, συνολικά, άγγιξαν το 19% σε σχέση με το 2023.
Η γενικότερη διαπίστωση είναι ότι, μετά από την άνοδο των τιμών, που συνδέθηκε με την ενεργειακή κρίση, πολλοί Ιταλοί έμποροι, «ξέχασαν» να τις κατεβάσουν, παρά το ότι η περίοδος έκτακτης ανάγκης, σε ό,τι αφορά τις πρώτες ύλες και τα καύσιμα, έχει παρέλθει. Δεν είναι σαφές, για παράδειγμα, για ποιο λόγο οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις (κυρίως της ηπειρωτικής Ιταλίας με το νησί της Σαρδηνίας) την τελευταία χρονιά, αυξήθηκαν κατά 11,4%.
Διακοπές: Αύξηση 7,7% των τιμών στην Ελλάδα [γραφήματα]
Μια θέση δίχως… ήλιο
Η Ένωση Καταναλωτών Assoutenti, υπογραμμίζει ότι στις οργανωμένες πλαζ, από το 2020 μέχρι σήμερα, οι τιμές παρουσίασαν αδιάκοπη άνοδο. Πρώτα, εξαιτίας του κορονοϊού και στις συνέχεια λόγω του κόστους του ρεύματος και του φυσικού αερίου.
Φέτος, το μέσο κόστος για δυο ξαπλώστρες και μια ομπρέλα, είναι 35 ευρώ. Σε ξακουστές παραλίες της Απουλίας, όμως, στην νοτιοανατολική Ιταλία, η τιμή για ομπρέλα και σετ με ξαπλώστρες φτάνει να 90 ευρώ, και σε θέρετρα της Σαρδηνίας, ακόμη και τα 120 ευρώ. Όπως αναφέρει η εφημερίδα La Stampa, το ότι το κουβέρ, σε εστιατόρια των παραθαλάσσιων περιοχών, έφτασε τα τρία ευρώ, είναι μια ακόμη απόδειξη της κατάστασης που επικρατεί.
Προτιμούν πλέον το εξωτερικό
Επιβεβαιώνεται, δηλαδή, ότι για μια τετραμελή οικογένεια, οι φετινές διακοπές κόστισαν 20% περισσότερο από πέρυσι. Την στιγμή που οι αυξήσεις, στους μισθούς, είναι μηδαμινές. Δεν είναι τυχαίο, ότι όλο και περισσότεροι Ιταλοί επιλέγουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό και κάποιοι καθόλου. Διότι -όπως υπογραμμίζουν πολλοί σχολιαστές- στην υπόλοιπη Μεσόγειο, η άνοδος των τιμών παραμένει, σαφώς, σε πιο περιορισμένα επίπεδα.
Θεόδωρος Ανδρεάδης-Συγγελλάκης
Πηγή: DW


Latest News

Γιατί το Πεκίνο φλερτάρει με Αμερικανούς επιχειρηματίες
Σε πρόσφατο συνέδριο, η Κίνα προσπαθούσε να στείλει ένα μήνυμα «καθησυχασμού» και σκιαγράφησε το πώς σχεδιάζει να ενισχύσει την κατανάλωση

Άσχημα μαντάτα για τους Βρετανούς που λατρεύουν την μπύρα
Οι παμπ που σερβίρουν μπύρα δεν έχουν καμία επιλογή να αντισταθμίσουν τις επικείμενες αυξήσεις φόρων που εισήγαγε η υπουργός οικονομικών

Αύξηση στα μερίσματα και ώθηση στο LNG - Η νέα στρατηγική της Shell
Η βρετανική πετρελαϊκή Shell είπε επίσης ότι θα μειώσει τις δαπάνες της στα 20-22 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως έως το 2028

Η Κίνα απελευθερώνει το... προσωπικό της αμερικανικής Mintz
Οι εργαζόμενοι κρατούνταν από το 2023 εντείνοντας τις ανησυχίες σχετικά με την επιχειρηματική δραστηριότητα στην Κίνα

Μποϊκοτάζ στο brand... Ερντογάν - Στο Λονδίνο αναζητεί λύσεις η Άγκυρα
Οι κορυφαίοι οικονομικοί αξιωματούχοι της Τουρκίας θα μιλήσουν με ξένους επενδυτές την Τρίτη

Restart με προσλήψεις κάνει η Alibaba - Ετοιμάζει νέες επενδύσεις
Η εμπιστοσύνη επιβραβεύεται με προσλήψεις λέει ο πρόεδρος της Alibaba - Η συνάντηση με τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ

Ποιος είναι ο Τούρκος που επανέφερε την Rolls-Royce στην κερδοφορία
Πώς ο CEO Τουφάν Εργκινμπιλγκίτς που επανέφερε στην ανάπτυξη την119χρονη Rolls-Royce

Επικοινωνία Σιμσέκ με ξένους επενδυτές στο Λονδίνο για στήριξη της λίρας
Η Άγκυρα καταβάλλει προσπάθειες να ανακόψει το ξεπούλημα των assets που προκάλεσε η σύλληψη Ιμάμογλου

Μπέιλι (BoE): Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βγάλει τη Βρετανία και τον κόσμο από την αργή ανάπτυξη
Oι τεχνολογίες βελτιώνονται συνεχώς, μειώνουν το κόστος και διευκολύνουν την καινοτομία, ενισχύοντας την παραγωγικότητα

Δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων προαναγγέλλει ο Τραμπ
Οι διαρροές με το «σταγονόμετρο» του Λευκού Οίκου περιπλέκουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα