
Τρόπους εξοικονόμησης πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους, αναζητά η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen και στο πλαίσιο αυτό, όπως έγινε γνωστό, δεν μπορεί πλέον να αποκλείσει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί ότι ένα μεγάλο εργοστάσιο οχημάτων και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη Γερμανία είναι παρωχημένα, δήλωσε το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας , δεσμευόμενο για «σκληρή αντίσταση» στα σχέδια του εκτελεστικού συμβουλίου.
Volkswagen: Πέφτουν οι πωλήσεις στην Κίνα, λουκέτο σε εργοστάσιο ετοιμάζει η Audi
Το τέλος στην «ασφάλεια της εργασίας»
Η Volkswagen είπε ότι αισθάνθηκε επίσης αναγκασμένη να τερματίσει το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας, το οποίο ισχύει από το 1994 και το οποίο αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας έως το 2029, προσθέτοντας ότι όλα τα μέτρα θα συζητηθούν με το συμβούλιο εργαζομένων.
«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους», δήλωσε ο επικεφαλής της VW, Thomas Schaefer, σε γραπτή δήλωση.
Η Wolkswagen είναι μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, τροφοδοτεί τις περισσότερες από τις πωλήσεις μονάδων της αυτοκινητοβιομηχανίας (VW, Audi) και είναι η πρώτη από τις μάρκες του ομίλου που υποβλήθηκαν σε μείωση κόστους με στόχο την εξοικονόμηση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2026, καθώς προσπαθεί να εξορθολογήσει τις δαπάνες για να επιβιώσει από τη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, οι νέοι ανταγωνιστές στην Ευρώπη και η πτώση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής οικονομίας σήμαιναν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έπρεπε να κάνει περισσότερα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, απευθνόμενος προς τη διοίκηση.
Σημειώνεται πως η διοίκηση της εταιρείας και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν διαβουλεύσεις επί μακρόν για τη μείωση του κόστους παραγωγής ήδη από τον προηγούμενο χρόνο. Μεταξύ των μέτρων που εξετάστηκαν ήταν οι αλλαγές στον τομέα των προμηθειών αλλά και η μη κάλυψη των θέσεων εργασίας που θα μένουν πλέον κενές.
Πλήγμα για την κυβέρνηση Σολτς
Τα σχέδια της γνωστής γρεμανικής βιομηχανίας είναι ενα ακόμη πλήγμα για την κυβέρνηση Σολτζ , σημειώνει το Bloomberg και το πιθανο κλείσιμο θα σηματοδοτούσε το πρώτο κλείσιμο στη Γερμανία κατά τη διάρκεια της 87χρονης ιστορίας της εταιρείας, θέτοντας τη VW σε σύγκρουση με ισχυρά συνδικάτα.
«Το οικονομικό περιβάλλον έχει γίνει ακόμη πιο σκληρό και νέοι παίκτες εισέρχονται στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW Oliver Blume επισημαίνοντας ότι «Η Γερμανία ως επιχειρηματικός τόπος υποχωρεί όλο και περισσότερο από πλευράς ανταγωνιστικότητας».
Η προσπάθεια της εταιρείας για τη μείωση του κόστους, όπου σύμφωνα με το Bloomberg τα περιθώρια κέρδους έχουν μείνει πίσω εδώ και καιρό, γινεται δυσκολότερη εν μέσω μιας ασθμαίνουσας μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μιας επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών.
Οι διαβουλεύσεις με τους εργαζόμενους
Η επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Daniela Cavallo δήλωσε ότι η διοίκηση της VW είχε αποτύχει μετά από συναντήσεις που περιγράφουν λεπτομερώς ότι η βασική μάρκα της εταιρείας, που κατασκευάζει τα μοντέλα Golf και Tiguan, απειλεί να γίνει ζημιογόνος, σύμφωνα με ξεχωριστή δήλωση.
Η εταιρεία σχεδιάζει το κλείσιμο τουλάχιστον ενός μεγαλύτερου εργοστασίου κατασκευής αυτοκινήτων και ενός εργοστασίου κατασκευής εξαρτημάτων στη Γερμανία, δήλωσε, παράλληλα με την κατάργηση των μισθολογικών συμβάσεων.
Η VW απασχολεί περίπου 650.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, εκ των οποίων σχεδόν 300.000 στη Γερμανία. Οι μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων και το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας – το οποίο κατέχει το 20% των μετοχών – παίρνει συχνά το μέρος των συνδικαλιστικών οργάνων.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς