
Μπροστά σε κρίσιμες αποφάσεις βρίσκεται η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η γερμανική Volkswagen.
Η εταιρεία δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κλείσει παραγωγικές εγκαταστάσεις , για πρώτη φορά, στην 87χρονη ιστορία της και -όπως ήταν φυσικό- η είδηση που βγήκε νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας φιλοξενήθηκε στις κορυφαίες θέσεις των ηλεκτρονικών ,τουλάχιστον, μέσων μαζικής ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο των ευρωπαικών.
Volkswagen: Προειδοποιεί για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία
Είχε προηγηθεί μια έντονη, αναφέρουν γερμανικά μέσα ενημέρωσης, συζήτηση ανάμεσα στη διοίκηση του ομίλου VW και το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας. Στη διάρκεια αυτής της συνάντησης, η διοίκηση ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εργαζομένων ότι εξετάζει το κλείσιμο τουλάχιστον ενός εργοστασίου κατασκευής οχημάτων και ενός ακόμη εργοστασίου εξαρτημάτων στη Γερμανία, προκειμένου να εξοικονομήσει κόστος δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη και σοβαρή κατάσταση. Είπε ακόμα ότι «Το οικονομικό περιβάλλον έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολο και νέοι πάροχοι εισέρχονται στην Ευρώπη. Επιπλέον, η Γερμανία υστερεί ιδιαίτερα όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα. Σε αυτό το περιβάλλον, εμείς ως εταιρεία πρέπει πλέον να ενεργούμε με συνέπεια».
Ωστόσο, εκτός απο το ενδεχόμενο να κλείσουν δύο μεγάλες παραγωγικές εγκαταστάσεις η διοίκηση της Volkswagen ανέφερε ότι είναι αναγκασμένη να εξετάσει το «σπάσιμο» της συμφωνίας που υπάρχει με τους εργαζόμενους για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας («πρόγραμμα ασφάλειας εργασίας») το οποίο ισχύει από το 1994 και το οποίο αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Αντιδράσεις στη Volskwagen
Το συμβούλιο των εργαζομένων και τα συνδικάτα εξέφρασαν άμεσα την αντίθεσή τους στο κλείσιμο των εργοστασίων και στην ακύρωση της συμφωνίας που εγγυάται τις θέσεις εργασίας και διεμήνυσαν ότι θα αντισταθούν στα σχέδια της διοίκησης.
Η πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο κατηγόρησε το διοικητικό συμβούλιο για αποτυχία και ανακοίνωσε αντίσταση στα σχέδια. «Η εταιρεία αναζητά τρόπους να κλείσει εργοστάσια και σχεδιάζει απολύσεις. Θα αντισταθούμε !»
View this post on Instagram
Όπως είπε τα σχέδια είναι «μια επίθεση στην απασχόληση, τις τοπικές κοινωνίες και τις συλλογικές μας συμβάσεις».
Ο Thorsten Gröger, στέλεχος του Συνδικάτου Μετάλλου IG Metall της Κάτω Σαξονίας, έκανε λόγο για ένα «ανεύθυνο σχέδιο» που «ταρακουνά τα θεμέλια της Volkswagen», η οποία είναι ο μεγαλύτερος βιομηχανικός εργοδότης της Γερμανίας και η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βάσει εσόδων.
Κόστος και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με τις δηλώσεις των στελεχών του, δυσκολεύεται να μειώσει το κόστος τη στιγμή που τα περιθώρια κέρδους έχουν ήδη περιοοριστεί ενω οι συνθήκες γίνονται δυσμενέστερες καθώς υπάρχει πλέον επιβράδυνση των καταναλωτικών δαπανών.
Η εξίσωση για την εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ γινεται δυσκολότερη καθώς η Volkswagen έχει χάσει επίσης τη δυναμική της στην κύρια αγορά της στην Κίνα, με τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων (EV) να βρίσκεται πολύ πίσω από τους ανταγωνιστές της.
«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους», δήλωσε ο Thomas Schaefer ενα απο τα κορυφαία στελέχη του ομίλου Volkswagen.
Ωστόσο, στις αιτιάσεις της διοίκησης υπάρχει αντίλογος και τον διατυπώνει η επικεφαλής του ισχυρού συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο.
Οπως είπε η διοίκηση είχε λάβει «πολλές λάθος αποφάσεις» τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της μη επένδυσης σε υβριδικά αυτροκίνητα ή της ταχύτερης ανάπτυξης προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία.
Αντί για κλείσιμο εργοστασίων, το διοικητικό συμβούλιο θα πρέπει να μειώνει την πολυπλοκότητα και να εκμεταλλεύεται τις συνέργειες μεταξύ των σχεδίων του ομίλου Volkswagen, υποστήριξε η Ντ. Καβάλο, καταγγέλοντας τις «τακτικές σαλαμοποίησης» της εταιρείας.
Νέα συνάντηση
Τα σχέδια για το κλείσιμο των εργοστασίων και των περικοπών σε θέσεις εργασίας που αποκάλυψε ότι εξετάζει η Volkswagen, μια απο τις μεγαλύτερες εταιρίες στη Γερμανία, προκάλεσαν αίσθηση και «φιλοξενήθηκαν» στις πρώτες θέσεις των γερμανικών ΜΜΕ αλλά και άλλων μέσων ενημέρωσης στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο.
Το πρωί της Τετάρτης, αναφέρει το Reuters , ο Οικονομικός Διευθυντής Arno Antlitz θα μιλήσει με το προσωπικό μαζί με τον αφεντικό της μάρκας VW Thomas Schaefer σε συνεδρίαση του συμβουλίου εργαζομένων η επικεφαλής του οποίου, Ντανιέλα Καβάλο είπε ότι αναμένει από τον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume να εμπλακεί επίσης στις διαπραγματεύσεις.


Latest News

Επιδείνωση των προβλέψεων για το ρυθμό ανάπτυξης της γαλλικής οικονομίας
Η Τράπεζα της Γαλλίας αναμένει αύξηση του ΑΕΠ 0,7% εφέτος

Κοντά σε συμφωνία TikTok-Τραμπ - Επιταχυντής των εξελίξεων η Oracle
Η TikTok έχει προθεσμία μέχρι τις 5 Απριλίου για να οριστικοποιήσει την πώληση σε αγοραστή με έδρα τις ΗΠΑ

Δικαστές εναντίον Τραμπ - Καλείται να επαναφέρει χιλιάδες απολυμένους εργαζόμενους
Διαπιστώθηκε παραβίαση των κανονισμών που διέπουν τις απολύσεις ομοσπονδιακών εργαζομένων υπό τον Τραμπ

Η Ρωσία επιλέγει κρυπτονομίσματα - Πώς θα διαχειριστεί το εμπόριο πετρελαίου
Οι ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει το Tether, το bitcoin και το ether

Πώς η Sephora «παίρνει κεφάλι» στη μάχη του ανταγωνισμού
Από το «φαινόμενο του κραγιόν», στα Sephora Kids, το TikTok και την premium θέση σε όλο τον κόσμο

Η Ferrari δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ - Τι σχεδιάζει
«Είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στους δασμούς Τραμπ», δηλώνει ο CEO της Ferrari

Στο τιμόνι της Loro Piana o γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ
Η LVMH όρισε τον Φρεντερίκ Αρνό ως επικεφαλής της δημοφιλούς ιταλικής μάρκας κασμίρ Loro Piana, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης

«Κύμα» μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων - Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο
Την ώρα που οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, ξεφυτρώνουν οι εφαρμογές και οι διαδικτυακές ομάδες, βοηθώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν μη αμερικανικά προϊόντα

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»