Η πόλη της Κωνσταντινούπολης λαμβάνει τώρα μέτρα για να αυξηθεί ο αριθμός των ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους τους, μετά από παράπονα ότι ο υπάρχον αριθμός δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών και καταγγελίες ότι οι οδηγοί επιλέγουν μόνο κούρσες που θέλουν αυτοί και υπερχρεώνουν τουρίστες. Η κίνηση γίνεται μετά από αρκετά χρόνια αντιδράσεων που δεν ήθελαν τις αυξήσεις στις άδειες για πολιτικούς και άλλους λόγους.
Η πρωτοβουλία από τις δημοτικές αρχές με τη συνδρομή πλέον της γενικής κυβέρνησης στοχεύει σε δύο πυλώνες. Από τη μια στην πόλη των 16 εκατομμυρίων μόνιμων κατοίκων προστίθενται άλλα 2.500 ταξί τα οποία θα εξυπηρετούν μόνο μέσω ειδικής εφαρμογής. Από την άλλη, σε συνεννόηση με την κυβέρνηση θα γίνουν κινήσεις ώστε να αυξηθούν οι συμβατικές άδειες ταξί στην πόλη κατά 73% ώστε να φτάσουν περίπου τις 32.000, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της πόλης στο Bloomberg. Οι κανονικές άδειες φτάνουν σήμερα στην πόλη στα 18.400 ταξί και ο αριθμός τους δεν έχει αυξηθεί από το 1990 και μετά. Οι ιδιοκτήτες ταξί, από την πλευρά τους, παραπονιούνται ότι τα κόμιστρα είναι πολύ χαμηλά.
Κωνσταντινούπολη: Προχωρά σε ιδιωτικοποιήσεις για να χρηματοδοτήσει τo σχέδιο ανάπτυξης
Η νέα εφαρμογή (app) για ταξί
Το Κέντρο Συντονισμού Μεταφορών του Μητροπολιτικού Δήμου Κωνσταντινούπολης (UKOME), ενέκρινε μόλις την περασμένη Πέμπτη 29 Αυγούστους νέες άδειες για 2.500 ταξί μετά από χρόνια καθυστερήσεων. Τα νέα αυτά μπορούν να κληθούν από επιβάτες μόνο μέσω της ειδικής αυτής αδειοδοτημένης ψηφιακής εφαρμογής (app) και οι οδηγοί δεν θα μπορούν να επιλέξουν τους επιβάτες τους.
«Με το σύστημα ταξί που βασίζεται σε εφαρμογές (apps), κινούμαστε σε ένα σύγχρονο, ασφαλές, προσβάσιμο, ελεγχόμενο, διαφανές και τεχνολογικό σύστημα ταξί», δήλωσε την Πέμπτη ο δήμαρχος Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος ανήκει Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το CHP.
Ο Ιμάμογλου υποστήριζε εδώ και καιρό ότι ο σημερινός στόλος ταξί της Κωνσταντινούπολης είναι ανεπαρκής, επικαλούμενος αυξανόμενες καταγγελίες από ντόπιους και τουρίστες.
Όμως, μέχρι τώρα, οι προτάσεις του για αδειοδότηση νέων ταξί απορρίπτονταν από την UKOME, η οποία ελεγχόταν κατά πλειοψηφία από την κεντρική κυβέρνηση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Παρά τη συνεχιζόμενη πολιτική αντιπαλότητα, η κυβέρνηση άλλαξε τη θέση της και έδωσε πράσινο φως για τις νέες άδειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν είχαν υποβληθεί 15 αντίστοιχες πρόταση για αύξηση του αριθμού τους, οι οποίες είχαν όλες απορριφθεί.
«Εγκρίνουμε το σύστημα μεταφορών ταξί βάσει εφαρμογών προκειμένου να λύσουμε το πρόβλημα που αποτελεί αντικείμενο καταγγελιών πολιτών μας που ζουν στην Κωνσταντινούπολη», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου.
Ο Ιμάμογλου, το κόμμα του οποίου βρίσκεται στην αντιπολίτευση, έχει προσπαθήσει πολλές φορές να αυξήσει τον αριθμό των ταξί από την εκλογή του το 2019, αλλά οι προσπάθειές του έχουν επανειλημμένα απορριφθεί από τη γενική κυβέρνηση στην Άγκυρα.
Το νέο σχέδιο για αύξηση των ταξί στην Κωνσταντινούπολη έρχεται μετά τη μεγάλη νίκη του Ιμάμογλου στις δημοτικές εκλογές πέρσι, μια νίκη που έδωσε επίσης στο Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης την πλειοψηφία και στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης.
Νέες άδειες
Επίσης η κυβέρνηση της Τουρκίας επιδιώκει τώρα να αυξήσει τον αριθμό των ταξί κατά 13.600 περίπου ακόμη στις 32.000, σύμφωνα με πηγές στο Bloomberg. Οδηγοί οι οποίοι επιλέγουν μόνο διαδρομές που θέλουν αυτοί, που αρνούνται να πάρουν πελάτες ή που υπερχρεώνουν τουρίστες αποτελούν συνεχή πηγή προβλημάτων και παραπόνων για την Κωνσταντινούπολη τα τελευταία χρόνια, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Η Κωνσταντινούπολη συγκεντρώνει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο των τουριστών που επισκέπτονται την Τουρκία.
Μόνο μέσα στο 2023 ο δήμος Κωνσταντινούπολης έλαβε περίπου 72.000 καταγγελίες για ταξί σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Dunya που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Latest News
Ο νέος πολιτικός «χάρτης» στη Βουλή - Ο νέος «δικομματισμός» αι η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ
Τι φέρνει το σημερινό διαζύγιο της Θεοδώρας Τζάκρη και της Γιώτας Πούλου με τον ΣΥΡΙΖΑ
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Εντάλματα σύλληψης για εγκλήματα πολέμου για Νετανιάχου και Γκάλαντ από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο
Το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο εξέδωσε ένταλμα σύλληψης και για τον Μοχάμεντ Ντέιφ της Χαμάς - Η απόφαση
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Αλλαγές με βαριά πρόστιμα φέρνει ο ΚΟΚ για τα ηλεκτρικά πατίνια
Αυστηρές είναι πλέον οι ποινές του ΚΟΚ για όσους έχουν ηλεκτρικά πατίνια και καταφεύγουν σε παραβάσεις
Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης
Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης
Τον πιστό συνεργάτη του, Μάθιου Γουίτακερ, διόρισε ο Τραμπ πρεσβευτή στο ΝΑΤΟ
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει απειλήσει ότι δεν θα εγγυάται την προστασία των χωρών μελών που δεν αφιερώνουν επαρκείς πόρους στον αμυντικό προϋπολογισμό τους
Η Ουκρανία εκτόξευσε βρετανικούς πυραύλους Storm Shadow στη Ρωσία
Το περιστατικό σημειώνεται ώρες μετά από την εκτόξευση από την Ουκρανία αμερικανικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς σε ρωσικό έδαφος
Η Ελλάδα παραμένει στο top 10 των προορισμών των φοιτητών από τις ΗΠΑ για σπουδές στο εξωτερικό
Γ. Τσούνης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Εξαιρετικά τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής συνεργασίας των δύο χωρών
SOS από ΕΦΕΤ - Ανακαλείται ζάχαρη, βρέθηκαν κομμάτια πλαστικού [εικόνα]
Ο ΕΦΕΤ καλεί τους καταναλωτές που έχουν προμηθευτεί τα ανωτέρω προϊόντα να μην τα καταναλώσουν