
Η πόλη της Κωνσταντινούπολης λαμβάνει τώρα μέτρα για να αυξηθεί ο αριθμός των ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους τους, μετά από παράπονα ότι ο υπάρχον αριθμός δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών και καταγγελίες ότι οι οδηγοί επιλέγουν μόνο κούρσες που θέλουν αυτοί και υπερχρεώνουν τουρίστες. Η κίνηση γίνεται μετά από αρκετά χρόνια αντιδράσεων που δεν ήθελαν τις αυξήσεις στις άδειες για πολιτικούς και άλλους λόγους.
Η πρωτοβουλία από τις δημοτικές αρχές με τη συνδρομή πλέον της γενικής κυβέρνησης στοχεύει σε δύο πυλώνες. Από τη μια στην πόλη των 16 εκατομμυρίων μόνιμων κατοίκων προστίθενται άλλα 2.500 ταξί τα οποία θα εξυπηρετούν μόνο μέσω ειδικής εφαρμογής. Από την άλλη, σε συνεννόηση με την κυβέρνηση θα γίνουν κινήσεις ώστε να αυξηθούν οι συμβατικές άδειες ταξί στην πόλη κατά 73% ώστε να φτάσουν περίπου τις 32.000, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της πόλης στο Bloomberg. Οι κανονικές άδειες φτάνουν σήμερα στην πόλη στα 18.400 ταξί και ο αριθμός τους δεν έχει αυξηθεί από το 1990 και μετά. Οι ιδιοκτήτες ταξί, από την πλευρά τους, παραπονιούνται ότι τα κόμιστρα είναι πολύ χαμηλά.
Κωνσταντινούπολη: Προχωρά σε ιδιωτικοποιήσεις για να χρηματοδοτήσει τo σχέδιο ανάπτυξης
Η νέα εφαρμογή (app) για ταξί
Το Κέντρο Συντονισμού Μεταφορών του Μητροπολιτικού Δήμου Κωνσταντινούπολης (UKOME), ενέκρινε μόλις την περασμένη Πέμπτη 29 Αυγούστους νέες άδειες για 2.500 ταξί μετά από χρόνια καθυστερήσεων. Τα νέα αυτά μπορούν να κληθούν από επιβάτες μόνο μέσω της ειδικής αυτής αδειοδοτημένης ψηφιακής εφαρμογής (app) και οι οδηγοί δεν θα μπορούν να επιλέξουν τους επιβάτες τους.
«Με το σύστημα ταξί που βασίζεται σε εφαρμογές (apps), κινούμαστε σε ένα σύγχρονο, ασφαλές, προσβάσιμο, ελεγχόμενο, διαφανές και τεχνολογικό σύστημα ταξί», δήλωσε την Πέμπτη ο δήμαρχος Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος ανήκει Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το CHP.
Ο Ιμάμογλου υποστήριζε εδώ και καιρό ότι ο σημερινός στόλος ταξί της Κωνσταντινούπολης είναι ανεπαρκής, επικαλούμενος αυξανόμενες καταγγελίες από ντόπιους και τουρίστες.
Όμως, μέχρι τώρα, οι προτάσεις του για αδειοδότηση νέων ταξί απορρίπτονταν από την UKOME, η οποία ελεγχόταν κατά πλειοψηφία από την κεντρική κυβέρνηση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Παρά τη συνεχιζόμενη πολιτική αντιπαλότητα, η κυβέρνηση άλλαξε τη θέση της και έδωσε πράσινο φως για τις νέες άδειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν είχαν υποβληθεί 15 αντίστοιχες πρόταση για αύξηση του αριθμού τους, οι οποίες είχαν όλες απορριφθεί.
«Εγκρίνουμε το σύστημα μεταφορών ταξί βάσει εφαρμογών προκειμένου να λύσουμε το πρόβλημα που αποτελεί αντικείμενο καταγγελιών πολιτών μας που ζουν στην Κωνσταντινούπολη», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου.
Ο Ιμάμογλου, το κόμμα του οποίου βρίσκεται στην αντιπολίτευση, έχει προσπαθήσει πολλές φορές να αυξήσει τον αριθμό των ταξί από την εκλογή του το 2019, αλλά οι προσπάθειές του έχουν επανειλημμένα απορριφθεί από τη γενική κυβέρνηση στην Άγκυρα.
Το νέο σχέδιο για αύξηση των ταξί στην Κωνσταντινούπολη έρχεται μετά τη μεγάλη νίκη του Ιμάμογλου στις δημοτικές εκλογές πέρσι, μια νίκη που έδωσε επίσης στο Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης την πλειοψηφία και στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης.
Νέες άδειες
Επίσης η κυβέρνηση της Τουρκίας επιδιώκει τώρα να αυξήσει τον αριθμό των ταξί κατά 13.600 περίπου ακόμη στις 32.000, σύμφωνα με πηγές στο Bloomberg. Οδηγοί οι οποίοι επιλέγουν μόνο διαδρομές που θέλουν αυτοί, που αρνούνται να πάρουν πελάτες ή που υπερχρεώνουν τουρίστες αποτελούν συνεχή πηγή προβλημάτων και παραπόνων για την Κωνσταντινούπολη τα τελευταία χρόνια, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Η Κωνσταντινούπολη συγκεντρώνει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο των τουριστών που επισκέπτονται την Τουρκία.
Μόνο μέσα στο 2023 ο δήμος Κωνσταντινούπολης έλαβε περίπου 72.000 καταγγελίες για ταξί σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Dunya που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.


Latest News

Aργυρού: Ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομίας η αναβάθμιση της S&P
Ο προϊστάμενος του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού Μιχάλης Αργυρού σχολίασε τη σημασία αυτής της αναβάθμισης

Τέμπη: Πότε έρχεται το πόρισμα του ΕΜΠ
Θα ρίξει φως σε κρίσιμα ερωτήματα, κυρίως στο θέμα της πυρόσφαιρας – Τι αναφέρει μία νέα μαρτυρία

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα το Μεγάλο Σάββατο
Αναλυτικά το εορταστικό ωράριο του Πάσχα για τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ και πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μαζική Μεταφοράς στην Αθήνα

Η διπλωματία πάνω σε χάρτες – Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός, οι αντιδράσεις και τα επόμενα βήματα
Ελληνική και τουρκική διπλωματία μετρούν αντιδράσεις και επόμενα βήματα

Αναπάντεχη η ανθεκτικότητα στην αγορά κρυπτονομισμάτων – Τί αναμένεται για τη συνέχεια
Σε μια αγορά όπου κυριαρχεί η έντονη μεταβλητότητα, θα περίμενε κανείς να δει υπερβολές μετά από τέτοια αναταραχή στις χρηματαγορές. Κι όμως, φαίνεται ότι οι μεγάλοι πάικτες κρυπτονομισμάτων κάτι περιμένουν.

Ομάδα Αλήθειας: «Mαύρο ταμείο» της ΝΔ και του Μαξίμου η Blue Skies
Τα πρόσωπα και η διαδρομή του χρήματος - Νέες αποκαλύψεις

Τους πότιζαν κρασί και τους παγίδευαν - Ρώσοι χάκερς σε Ευρωπαίους διπλωμάτες
Όπως αποκαλύπτει το Politico το κρασί έγινε ο Δούρειος Ίππος των χάκερ για να αποκτήσουν πρόσβαση σε mail Ευρωπαίων αξιωματούχων

Aντιδράσεις και απειλές πολέμου από το κόμμα Ιμάμογλου για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό
Όσοι γνωρίζουν το πολιτικό σύστημα στην Τουρκία, ξέρουν καλά ότι πιο φανατικοί εθνικιστές είναι οι λεγόμενοι «Κεμαλιστές» της αξιωματικής αντιπολίτευσης CHP, παρά το AKP του Ερντογάν

Τέλος χρόνου για τους καθαρισμούς των οικοπέδων – Έρχονται πρόστιμα
Οι αρμόδιες αρχές κρούουν των κώδωνα του κινδύνου ώστε οι ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές των συγκεκριμένων χώρων να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες ενέργειες άμεσα καθώς βρισκόμαστε λιγότερο από 15 ημέρες από την εκπνοή της προθεσμίας

Ρούμπιο: Αν δεν τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι ΗΠΑ θα πρέπει να εγκαταλείψουν την προσπάθεια
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο έκανε σχετικές δηλώσεις στο Παρίσι ύστερα από συνάντηση με Ευρωπαίους και Ουκρανούς αξιωματούχους