Η πόλη της Κωνσταντινούπολης λαμβάνει τώρα μέτρα για να αυξηθεί ο αριθμός των ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους τους, μετά από παράπονα ότι ο υπάρχον αριθμός δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών και καταγγελίες ότι οι οδηγοί επιλέγουν μόνο κούρσες που θέλουν αυτοί και υπερχρεώνουν τουρίστες. Η κίνηση γίνεται μετά από αρκετά χρόνια αντιδράσεων που δεν ήθελαν τις αυξήσεις στις άδειες για πολιτικούς και άλλους λόγους.
Η πρωτοβουλία από τις δημοτικές αρχές με τη συνδρομή πλέον της γενικής κυβέρνησης στοχεύει σε δύο πυλώνες. Από τη μια στην πόλη των 16 εκατομμυρίων μόνιμων κατοίκων προστίθενται άλλα 2.500 ταξί τα οποία θα εξυπηρετούν μόνο μέσω ειδικής εφαρμογής. Από την άλλη, σε συνεννόηση με την κυβέρνηση θα γίνουν κινήσεις ώστε να αυξηθούν οι συμβατικές άδειες ταξί στην πόλη κατά 73% ώστε να φτάσουν περίπου τις 32.000, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της πόλης στο Bloomberg. Οι κανονικές άδειες φτάνουν σήμερα στην πόλη στα 18.400 ταξί και ο αριθμός τους δεν έχει αυξηθεί από το 1990 και μετά. Οι ιδιοκτήτες ταξί, από την πλευρά τους, παραπονιούνται ότι τα κόμιστρα είναι πολύ χαμηλά.
Κωνσταντινούπολη: Προχωρά σε ιδιωτικοποιήσεις για να χρηματοδοτήσει τo σχέδιο ανάπτυξης
Η νέα εφαρμογή (app) για ταξί
Το Κέντρο Συντονισμού Μεταφορών του Μητροπολιτικού Δήμου Κωνσταντινούπολης (UKOME), ενέκρινε μόλις την περασμένη Πέμπτη 29 Αυγούστους νέες άδειες για 2.500 ταξί μετά από χρόνια καθυστερήσεων. Τα νέα αυτά μπορούν να κληθούν από επιβάτες μόνο μέσω της ειδικής αυτής αδειοδοτημένης ψηφιακής εφαρμογής (app) και οι οδηγοί δεν θα μπορούν να επιλέξουν τους επιβάτες τους.
«Με το σύστημα ταξί που βασίζεται σε εφαρμογές (apps), κινούμαστε σε ένα σύγχρονο, ασφαλές, προσβάσιμο, ελεγχόμενο, διαφανές και τεχνολογικό σύστημα ταξί», δήλωσε την Πέμπτη ο δήμαρχος Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος ανήκει Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το CHP.
Ο Ιμάμογλου υποστήριζε εδώ και καιρό ότι ο σημερινός στόλος ταξί της Κωνσταντινούπολης είναι ανεπαρκής, επικαλούμενος αυξανόμενες καταγγελίες από ντόπιους και τουρίστες.
Όμως, μέχρι τώρα, οι προτάσεις του για αδειοδότηση νέων ταξί απορρίπτονταν από την UKOME, η οποία ελεγχόταν κατά πλειοψηφία από την κεντρική κυβέρνηση του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Παρά τη συνεχιζόμενη πολιτική αντιπαλότητα, η κυβέρνηση άλλαξε τη θέση της και έδωσε πράσινο φως για τις νέες άδειες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν είχαν υποβληθεί 15 αντίστοιχες πρόταση για αύξηση του αριθμού τους, οι οποίες είχαν όλες απορριφθεί.
«Εγκρίνουμε το σύστημα μεταφορών ταξί βάσει εφαρμογών προκειμένου να λύσουμε το πρόβλημα που αποτελεί αντικείμενο καταγγελιών πολιτών μας που ζουν στην Κωνσταντινούπολη», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου.
Ο Ιμάμογλου, το κόμμα του οποίου βρίσκεται στην αντιπολίτευση, έχει προσπαθήσει πολλές φορές να αυξήσει τον αριθμό των ταξί από την εκλογή του το 2019, αλλά οι προσπάθειές του έχουν επανειλημμένα απορριφθεί από τη γενική κυβέρνηση στην Άγκυρα.
Το νέο σχέδιο για αύξηση των ταξί στην Κωνσταντινούπολη έρχεται μετά τη μεγάλη νίκη του Ιμάμογλου στις δημοτικές εκλογές πέρσι, μια νίκη που έδωσε επίσης στο Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης την πλειοψηφία και στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης.
Νέες άδειες
Επίσης η κυβέρνηση της Τουρκίας επιδιώκει τώρα να αυξήσει τον αριθμό των ταξί κατά 13.600 περίπου ακόμη στις 32.000, σύμφωνα με πηγές στο Bloomberg. Οδηγοί οι οποίοι επιλέγουν μόνο διαδρομές που θέλουν αυτοί, που αρνούνται να πάρουν πελάτες ή που υπερχρεώνουν τουρίστες αποτελούν συνεχή πηγή προβλημάτων και παραπόνων για την Κωνσταντινούπολη τα τελευταία χρόνια, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Η Κωνσταντινούπολη συγκεντρώνει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο των τουριστών που επισκέπτονται την Τουρκία.
Μόνο μέσα στο 2023 ο δήμος Κωνσταντινούπολης έλαβε περίπου 72.000 καταγγελίες για ταξί σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Dunya που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Latest News
Τα SOS στο γαλάζιο εγχειρίδιο του 2025
Οι ρυθμοί της κυβερνητικής μηχανής, οι δημοσκοπικοί στόχοι, οι επαφές με τις τοπικές κοινωνίες και τα παραδοτέα στην καθημερινή ζωή
Η Σ. Αραβία ζητά την άρση των κυρώσεων στη Συρία - Επιφυλακτική η ΕΕ
Οι δυτικές χώρες επιμένουν ότι θέλουν «εγγυήσεις» από τις νέες αρχές στη Συρία προκειμένου να άρουν το καθεστώς κυρώσεων
Στα «λευκά» η Βόρεια Ελλάδα - Απαγορευτικό για φορτηγά στην Εγνατία
Στα λευκά ντύθηκε η βόρεια Ελλάδα, καθώς ο καιρός αγρίεψε και η χιονόπτωση συνεχίζεται σε πολλές περιοχές, ορεινές και ημιορεινές
Υποστηρικτής του Τραμπ η Πολωνία για αμυντικές δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ
Η Πολωνία δαπάνησε το μεγαλύτερο ποσοστό επί του ΑΕΠ για την άμυνα το 2024 ανάμεσα σε όλες τις χώρες του ΝΑΤΟ
Συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα κυνηγά ο Μπάιντεν
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ενημερώνεται καθημερινά για τις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στην Ντόχα
Σουηδία: Στόχος «υβριδικών επιθέσεων», ζημιές σε υποθαλάσσια καλώδια
Πολλά υποθαλάσσια καλώδια, τηλεπικοινωνιών και μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, υπέστησαν βλάβη τους τελευταίους μήνες στη Σουηδία
Τα «παζάρια» του Τραμπ για τη Γροιλανδία και τέσσερα σενάρια για την επόμενη ημέρα
Η Γροιλανδία, το μεγαλύτερο νησί της ηπειρωτικής Ευρώπης, εδώ και κάποιες ημέρες έχει βρεθεί στο στόχαστρο του Ντόναλντ Τραμπ
Περικυκλώνει το Ποκρόφσκ η Μόσχα – Έτοιμοι για πολιορκία οι Ουκρανοί
Οι ρωσικές δυνάμεις έθεσαν υπό τον έλεγχό τους τα χωριά Γιαντάρνε, στην περιφέρεια του Ντονέτσκ, και Καλίνοβε, στην περιφέρεια του Χαρκόβου, στην ανατολική Ουκρανία
Συνεχίζονται οι προσπάθειες προσέγγισης Τουρκίας και Κούρδων
Μηνύμα ενότητας στέλνει στην Τουρκία από τις φυλακές όπου κρατείται ο Σελαχατίν Ντεμιρτάς, πρώην συμπρόεδρος του φιλοκουρδικού κόμματος HDP
Στην τελική ευθεία για την Προεδρία της Δημοκρατίας
Ποιες θα είναι οι τελευταίες κινήσεις των πολιτικών αρχηγών πριν τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού για την Προεδρία της Δημοκρατίας