
Αύξηση 30,2% εμφάνισαν οι δημοσιευμένες ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου Σαράντης (συμπεριλαμβάνοντας τη Stella Pack) κατά το Α’ εξάμηνο 2024 που ανήλθαν σε €302,6εκ. από €232,4εκ. το Α’ εξάμηνο 2023.
Η διαφοροποίηση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου, η έμφασή του στο HERO προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, καθώς και
η ικανότητά του να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες ανάπτυξης ενίσχυσαν τις πωλήσεις του Ομίλου Σαράντης σε όλη τη γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησής του και στις κύριες κατηγορίες του.
Γιάννης Μπούρας (Σαράντης) στον ΟΤ: Επενδύουμε 81 εκατ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια
Η συγκεκριμένη χρονική περίοδος χαρακτηρίστηκε από την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack τον Ιανουάριο 2024, το τίμημα της οποίας χρηματοδοτήθηκε από τα διαθέσιμα του Ομίλου, παράλληλα με την πλήρη αποπληρωμή των δανείων της ποσού €8,5 εκ.
Επίσης από το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών που οδήγησε σε εκροή €8,5εκ. κατά το Α’ εξάμηνο 2024, όπως και την υψηλότερη κατά 50,0% καταβολή μερίσματος (€15,0 εκ. για τη χρήση 2023 διανεμήθηκαν το Μάιο 2024 έναντι €10,0εκ. το περασμένο έτος) και τα εγκεκριμένα δάνεια ύψους €54,0 εκ. για τη χρηματοδότηση εξαγορών.
Τα βελτιωμένα περιθώρια κέρδους ενισχύουν την αύξηση στα Καθαρά Κέρδη
- Δημοσιευμένα Μεγέθη (συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack)
Τα Κέρδη προ φόρων (EBT) διαμορφώθηκαν σε €30,1εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 σε σύγκριση με €23,5εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένα κατά 28,1%. Το περιθώριο EBT διαμορφώθηκε στο 9,9% το Α’ εξάμηνο 2024 (έναντι 10,1% το Α’ εξάμηνο 2023).
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €24,3εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 σε σύγκριση με €19,2εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένα κατά 26,8% με το περιθώριο καθαρού κέρδους να διαμορφώνεται σε 8,0% (έναντι 8,3% το Α’ εξάμηνο 2023).
Ισχυρή αύξηση των κερδών ανά μετοχή (EPS) κατά 30,7% στα €0,3745 έναντι €0,2866 την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.
- Συγκρίσιμα Μεγέθη (μη συμπεριλαμβανομένης της Stella Pack)
Τα κέρδη προ φόρων (EBT) διαμορφώθηκαν σε €26,6εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 έναντι €23,5εκ. το Α’ εξάμηνο 2023, αυξημένα κατά 13,5%. Το περιθώριο EBT ανήλθε σε 10,1% το Α’ εξάμηνο 2024 (περιθώριο EBT Α’ εξαμήνου 2023 στα ίδια επίπεδα).
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €21,5εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 έναντι €19,2εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, αυξημένα κατά 12,1% με το περιθώριο καθαρού κέρδους να διαμορφώνεται σε 8,2% (έναντι 8,3% το Α’ εξάμηνο 2023).
Ισχυρή αύξηση των κερδών ανά μετοχή (EPS) κατά 15,5% στα €0,3311 έναντι €0,2866 το Α΄ εξάμηνο 2023.
Το χαρτοφυλάκιο
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του για περαιτέρω οργανική αύξηση πωλήσεων και κερδών, ο Όμιλος επικεντρώνεται
στη βελτιστοποίηση και ενίσχυση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου, αξιοποιώντας την ισχυρή αναγνωρισιμότητα των εμπορικών σημάτων του στις στρατηγικές του προϊοντικές κατηγορίες σε ολόκληρη τη γεωγραφική του περιοχή.
Πραγματοποιούνται επενδύσεις σε υποστηρικτικές ενέργειες και σε προγράμματα καινοτομίας σε επίπεδο προϊοντικής ανάπτυξης με έμφαση σε στοχευμένες στρατηγικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να οδηγήσουν σε περαιτέρω δημιουργία αξίας στις γεωγραφικές περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε.
Τα τελευταία τρία έτη ο Όμιλος επικέντρωσε την προσοχή του στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο HERO, δηλαδή στα προϊόντα
υψηλής αξίας στις στρατηγικές μας κατηγορίες, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω κερδοφορία και βιώσιμη ανάπτυξη του Ομίλου. Προς αυτή την κατεύθυνση, η διαδικασία εξορθολογισμού χαρτοφυλακίου διεξάγεται με επιτυχία, στα πλαίσια της οποίας προϊόντα χαμηλής προτεραιότητας και χαμηλής προστιθέμενης αξίας διακόπηκαν και πραγματοποιήθηκαν στοχευμένα έξοδα υποστήριξης στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο HERO.
Εφοδιαστική αλυσίδα
Επιπρόσθετα, ο Όμιλος εργάζεται για τη βελτίωση της λειτουργικής του αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας εστιάζοντας στον εξορθολογισμό των διαδικασιών στην εφοδιαστική αλυσίδα, επενδύοντας σε αυτοματισμούς, υποδομές και συστήματα. Συγκεκριμένα, η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού με τη χρήση νέων σύγχρονων εργαλείων και πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο του Ομίλου, ώστε να βελτιστοποιήσει τις λειτουργικές του διαδικασίες δημιουργώντας ένα πιο ισχυρό επιχειρηματικό περιβάλλον και ενισχύοντας τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα.
Δημιουργία πρόσθετης αξίας
Πιστός στη δέσμευσή του για περαιτέρω βελτίωση της αξίας των Μετόχων, ο Όμιλος προέβη σε πληρωμή μερίσματος για το 2023 συνολικού μικτού ποσού €15,0εκ. (€0,224381 ανά μετοχή ή 38,2% των καθαρών κερδών).
Στο τέλος του Α’ εξαμήνου 2024 ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου ανέρχεται σε €43,9εκ. από καθαρή ταμειακή θέση
€43,6 εκ. στο τέλος του 2023 λόγω της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της Stella Pack τον Ιανουάριο 2024, με το τίμημα
να χρηματοδοτείται από τα διαθέσιμα του Ομίλου.
Επίσης, ο Όμιλος προχώρησε σε πλήρη αποπληρωμή των δανείων της Stella Pack ύψους €8,5εκ. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών, ο Όμιλος προχώρησε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους στην αγορά ιδίων μετοχών συνολικού κόστους €8,5εκ. Η εκροή €15,0εκ. για τη διανομή μερίσματος το Μάιο 2024 ήταν αυξημένη κατά 50% σε σύγκριση με την εκροή ποσού €10,0εκ. για το μέρισμα που διανεμήθηκε το Μάιο 2023 για τη χρήση 2022.
Συνολικά, ο Όμιλος κατάφερε να βελτιώσει τις απαιτήσεις σε κεφάλαιο κίνησης ως ποσοστό επί των πωλήσεων σε σύγκριση με τα επίπεδα της περιόδου του περασμένου έτους, γεγονός που υπογραμμίζει την ικανότητά του να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τον κύκλο του κεφαλαίου κίνησης και αντανακλά τη δέσμευσή του να διατηρεί μια υγιή θέση ταμειακών ροών. Μέσα σε ένα περιβάλλον αγοράς γεμάτο προκλήσεις, παραμένει προσηλωμένος στο στρατηγικό του πλάνο επενδύοντας σε πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην επιτάχυνση της ανάπτυξης, καθώς και στη δημιουργία πρόσθετης αξίας για τους μετόχους της.
Οι πωλήσεις ανά κατηγορία
– Οι πωλήσεις των προϊόντων Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας αυξήθηκαν κατά 36,9% το Α’ εξάμηνο 2024 στα €44,3εκ., από €32,4εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Η συνεισφορά των προϊόντων Ομορφιάς / Περιποίησης Δέρματος / Αντιηλιακής Προστασίας στις πωλήσεις του Ομίλου ανήλθε σε 14,6%.
Η αύξηση των πωλήσεων στην κατηγορία υποστηρίχθηκε από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων αντιηλιακής προστασίας αντικατοπτρίζοντας την καλύτερη τοποθέτηση του Ομίλου στην αγορά σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια της περιόδου.
– Οι πωλήσεις των προϊόντων Προσωπικής Φροντίδας αυξήθηκαν κατά 20,9% το Α’ εξάμηνο 2024 στα €52,5εκ. από €43,4εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Η αυξητική αυτή πορεία αντικατοπτρίζει τη διαφοροποίηση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και την ικανότητα του Ομίλου να αξιοποιεί ευκαιρίες ανάπτυξης. Η συνεισφορά των προϊόντων Προσωπικής Φροντίδας στις πωλήσεις του Ομίλου ανήλθε σε 17,3%.
– Οι πωλήσεις των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας διαμορφώθηκαν σε €104,2εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 από €78,4εκ. το Α’ εξάμηνο 2023, σημειώνοντας αύξηση 33,0%, αντικατοπτρίζοντας τη συνεισφορά της Stella Pack. Η συμμετοχή των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας στο σύνολο των πωλήσεων του Ομίλου ανήλθε σε 34,4%. Μη συμπεριλαμβάνοντας τη Stella Pack, οι πωλήσεις των προϊόντων Οικιακής Φροντίδας διαμορφώθηκαν σε €80,5εκ. αυξημένες κατά 2,6%.
– Η κατηγορία προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας, η οποία αντιπροσωπεύει πωλήσεις της Polipak και της Stella Pack, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 92,9% στα €30,7εκ. το Α’ εξάμηνο 2024 από €15,9εκ. το Α’ εξάμηνο 2023. Μη συμπεριλαμβάνοντας τη Stella Pack, οι πωλήσεις της εν λόγω κατηγορίας ανήλθαν σε €19εκ. αυξημένες κατά 19,2%.
– Η κατηγορία των Στρατηγικών Συνεργασιών παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 15,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι και διαμορφώθηκε στα €69,7εκ. έναντι €60,4εκ., υποστηριζόμενη τόσο από τις πωλήσεις προϊόντων Ευρείας Διανομής που αυξήθηκαν κατά 17,7%, όσο και από τις πωλήσεις προϊόντων Επιλεκτικής Διανομής που αυξήθηκαν κατά 11,2%. Στο 23,1% ανέρχεται η συνεισφορά των πωλήσεών τους στο σύνολο των πωλήσεων του Ομίλου.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ εξαμήνου, ο κ. Γιάννης Μπούρας, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σαράντη, τόνισε το πόσο ισχυρό αποδείχθηκε το εξάμηνο αυτό για τον όμιλο. «Καταγράψαμε ρεκόρ σε επίπεδο πωλήσεων και κερδοφορίας, συνεχίζοντας να εστιάζουμε στην υλοποίηση της αναπτυξιακής στρατηγικής μας. Παραμένοντας επικεντρωμένοι στην επένδυση και καινοτομία στις βασικές μας κατηγορίες με στοχευμένες πρωτοβουλίες, συνεχίζουμε να σημειώνουμε σημαντική πρόοδο στις στρατηγικές μας προτεραιότητες.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 η Stella Pack συμπληρώνει την οργανική ανάπτυξη του Ομίλου με τη διαδικασία της ενοποίησής της να σημειώνει πρόοδο και τη συνεισφορά της να ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο καταναλωτικών προϊόντων Οικιακής Φροντίδας.
Παράλληλα, επιταχύνουμε τον ψηφιακό επιχειρησιακό μας μετασχηματισμό μέσα από την ψηφιοποίηση του τρόπου λειτουργίας μας, που θα μας επιτρέψει να βελτιώσουμε περαιτέρω την αποδοτικότητά μας και να ενισχύσουμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα. Θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στους ανθρώπους μας σε όλες τις αγορές μας και στον Όμιλο για το πάθος, την αφοσίωση και την υποστήριξή τους. Προωθώντας από κοινού την ανάπτυξη, πετύχαμε σημαντική πρόοδο και ισχυρές επιδόσεις, που ενισχύουν την εμπιστοσύνη μας στην επίτευξη των στόχων που έχουμε θέσει για το 2024».
Το επενδυτικό πλάνο
Ήταν κατά το Investor Day στα μέσα Μαρτίου, όταν παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης της επόμενης πενταετίας.
«Με τον οδικό χάρτη που παρουσιάσαμε δείξαμε πως έχουν ενεργοποιηθεί επενδύσεις που σχετίζονται με αυτοματισμούς, υποδομές, συστήματα και τον εξορθολογισμό των διαδικασιών στην εφοδιαστική αλυσίδα, προκειμένου να αυξηθεί περαιτέρω η αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα του ομίλου», τόνισε πρόσφατα στον ΟΤ ο Γιάννης Μπούρας.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος δρομολογεί επενδύσεις ύψους 81 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας. Ήδη, τη διετία 2024-2025 έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ για το νέο κέντρο διανομής στα Οινόφυτα, το οποίο θα εξυπηρετήσει τόσο την ελληνική επικράτεια όσο και τις εξαγωγές και στις χώρες όπου δραστηριοποιείται η Σαράντης και σε τρίτες.
Παράλληλα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ομίλου βρίσκεται στο επίκεντρο του πλάνου με επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2026. «Ευθυγραμμισμένη με την προσήλωσή μας στο κομμάτι του ESG αποτελεί η επένδυση σε έργα περαιτέρω ενίσχυσης της δυνατότητας ανακύκλωσης και ανακοκκοποίησης (regranulation process) στα εργοστάσια του Ομίλου στην Πολωνία, Polipak και Stella Pack, συνολικού ποσού ύψους 16 εκατ. ευρώ», συμπλήρωσε.


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου