Απέναντι στην έλευση των πλατφορμών πώλησης υποδημάτων από όλο τον κόσμο τα τελευταία χρόνια, η ελληνική επιχειρηματικότητα στον τομέα της υπόδυσης φαίνεται πως ζει τη δική της νιότη. Ύστερα από τη βαθιά οικονομική κρίση που την ταλάνισε από το 2010 και μετά, αναπτύχθηκαν αλυσίδες υπόδησης με ελληνική σφραγίδα που επένδυσαν σταθερά σε φυσικά σημεία πώλησης και προσιτά προϊόντα.
Οι νέες συνεργασίες με οίκους του εξωτερικού, η έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων, η στόχευση στα ηλεκτρονικά καταστήματα που επισκέπτονται παραδοσιακά οι νεότεροι σε ηλικία δυναμικοί καταναλωτές μα πρωτίστως η βαθιά γνώση του τι θέλουν οι Έλληνες καταναλωτές, οδήγησαν αλυσίδες όπως τη Voi & Noi συμφερόντων της οικογένειας Κουρουνιώτη, την αειθαλή Tsakiris Mallas των οικογενειών Τσακίρη και Μαλλά, και την αναγεννημένη NAK Shoes της οικογένειας Γεωργούδα να κατέχουν το δικό τους ξεχωριστό μερίδιο αγοράς.
Αθλητικά είδη: Το μεγάλο «ντέρμπι» της Ερμού – Πού φθάνουν τα ενοίκια
Voi & Noi: Σε στιλ… οικογενειακό
Η αλυσίδα που μετρά σήμερα 56 σημεία σε όλη την Ελλάδα έχει αφήσει το δικό της αποτύπωμα στην καταναλωτική συνείδηση, από τον Ιούνιο του 1990 όταν ο Ιωάννης Κουρουνιώτης ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία, που είχε έντονη δραστηριότητα και παρουσία στο χονδρικό εμπόριο υποδημάτων. Αρχικά καθιερώθηκε στα υποδήματα παντόφλας και σιγά σιγά επεκτάθηκε σε μια ευρύτερη γκάμα υποδημάτων για άνδρες, γυναίκες , παιδιά τόσο για casual όσο και για active lifestyle.
Ήταν το 2001 όμως όταν η εταιρεία στράφηκε στη λιανική πώληση, παρουσιάζοντας ραγδαία ανάπτυξη και λανσάροντας το πασίγνωστο πλέον εμπορικό σήμα Voi & Noi, που ήρθε να προστεθεί στον όμιλο Ιωάννης Αργ. Κουρουνιώτης, μαζί με τα Zancou Shoes, Arma Shoes και Marikelly Shoes.
Σήμερα, οι εγκαταστάσεις της εταιρείας, οι οποίες απαρτίζονται από τα γραφεία της διοίκησης και τους αποθηκευτικούς χώρους, επεκτείνονται σε μια έκταση περίπου 4.000 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής, ενώ ο όμιλος δίνει έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου Voi & Noi προσθέτοντας μέχρι και 30 νέα σημεία. Παράλληλα ενισχύει το ηλεκτρονικό κατάστημα, σχεδιάζει την επέκτασή της εκτός ελληνικών συνόρων, ενώ εμπλουτίζει διαρκώς το χαρτουφυλάκιό της με νέες συνεργασίες.
Ήδη δίπλα σε διαχρονικούς κωδικούς, βρήκαν τη θέση τους η σειρά Air Anesis Anatomic, το brand Franchesca Moretti, τα δερμάτινα Rover, κοσμήματα και αξεσουάρ, για γυναίκες, άνδρες και παιδιά, ενώ έχει εγκαινιάσει και τη συνεργασία της με μια σειρά από αθλητικές μάρκες, όπως Fila, New Balance, Under Armour, Adidas, Asics, Reebok, Skechers.
Γι’ αυτό εξάλλου και η εταιρεία σημείωσε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών, ο οποίος άγγιξε το ποσό των 24.026.925,71 ευρώ το 2022 έναντι ποσού 18.441.286,26 ευρώ της προηγούμενης χρήσης, με το συνδυαστικό τζίρονα διαμορφώνεται στα 35,3 εκατ. ευρώ.
Η διαχρονική αξία της Tsakiris Mallas
Από την ιδέα του Ανδρέα Τσακίρη και του Κωνσταντίνο Μαλλά να ανοίξουν το 1969 το πρώτο τους κατάστημα στην οδό Χαριλάου Τρικούπη, στο κέντρο της Αθήνας, και το 1975 το flagship κατάστημα της Ερμού, μέχρι σήμερα, το brand Tsakiris Mallas έχει αναδειχθεί σε μια καταξιωμένη αλυσίδα υποδημάτων που μετρά πάνω από 40 σημεία, διατηρεί παρουσία στο εξωτερικό και διαθέτει και το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα ήδη από το 2013.
Το 1996 έκανε το μεγάλο βήμα στην Κίνα με δικό της εργοστάσιο, ενώ στις αρχές των 2010s’ απέκτησε το δικό της logistics center, παράλληλα με τη συνεχή επένδυση σε συμποράξεις με νέα brands. Το 2016 προχώρησε στη δημιουργία ενός νέου retail concept – multi brand, με ένα νέο κατάστημα «Τsakiris Mallas Brands Selections». Ενώ γύρω στο 2000 η εταιρεία άρχισε να εξάγει τα προϊόντα της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην Ιταλία και την Ισπανία, αλλά και στη Γερμανία, στην Κύπρο, στη Νότια Αφρική και αλλού.
Η διείσδυσή της στην αγορά διευρύνθηκε από το 1998 και μετά, αφού αποφάσισε να εμπλουτίσει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με το brand Exe και έναν χρόνο αργότερα το brand Seven.
Στις αρχές του 2010 επένδυσε στη δημιουργία ανδρικής και παιδικής συλλογής, με την εταιρεία να διευρύνει ακόμα περισσότερο το χαρτοφυλάκιό της, ενώ δεν σταματά τις συνέργειες με εταιρείες του εξωτερικού. Το 2016, αφουγκραζόμενη την ανάγκη της αγοράς για sneakers, η εταιρεία λάνσαρε το ομώνυμο brand του Renato Garini.
Σύμφωνα με την ανάλυση του κύκλου εργασιών ανά γεωγραφική περιοχή, ο τζίρος στην Ελλάδα ανήλθε το 2022 σε 25,2 εκατ. ευρώ (από 18,5 εκατ. ευρώ το 2021), στην ευρωπαϊκή αγορά σε 6,4 εκατ. ευρώ (από 3,9 εκατ. το 2021) και σε αγορές τρίτων χωρών σε 775.000 ευρώ, σε σχέση με τα 475.000 του 2021.
Με το 2023 να έχει κλείσει με ενοποιημένο τζίρο που πλησιάζει τα 52 εκατομμύρια ευρώ, η Tsakiris Mallas προβλέπει πως την τρέχουσα χρονιά θα σημειώσει περαιτέρω αύξηση κατά περίπου 7%. Συγκρινόμενα τα μεγέθη αυτά με τα 40,4 εκατ. ευρώ τζίρου του 2022, εξάγεται το συμπέρασμα ότι την τριετία 2022 – 2024 η εταιρεία θα έχει καταγράψει αύξηση εσόδων κατά περίπου 30%.
NAK Shoes με δύναμη από τη Θεσσαλονίκη
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται η NAK Shoes της οικογένειας Γεωργούδα, που έχει επενδύσει σε μακροχρόνιες συνεργασίες με επώνυμες μάρκες όπως οι Bally, Steve Madden, Clarks, Versace, Rockport, Naturalizer, Marc Fisher, σε προσιτές τιμές για τον σύγχρονο κατανάλωτη και στο ομώνυμο app.
Η εταιρεία ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1966 από τον Αστέριο Γεωργούδα και παραμένει ενεργή στο εμπόριο παπουτσιών και δερμάτινων αξεσουάρ μέχρι και σήμερα μέσα από ένα δίκτυο καταστημάτων Χ σημείων. Έχοντας δει τον τρόπο κατασκευής και επισκευής παπουτσιών από κοντά, αποφάσισε να εργαστεί ο ίδιος ως πωλητής και αργότερα να προχωρήσει στη δική του επιχειρηματική κίνηση. Εκεί εμπιστεύτηκε από την πρώτη στιγμή παραγωγούς υποδημάτων και βιοτεχνίες της Βόρειας Ελλάδας για να δημιουργήσουν μοντέρνα σχέδια και υποδήματα που έβλεπε ο επιχειρηματίας εμπνευσμένα από το εξωτερικό.
Η επόμενη γενιά υπό τον Αργύριο Γεωργούδα έφερε έναν νέο αέρα στην εταιρεία μέσα από διαφορετικές συνεργασίες στην κατάλληλη χρονική συγκυρία, εγκαινιάζοντας το 2011 το ηλεκτρονικό κατάστημα και προχωρώντας σταδιακά στην ανανέωση του δικτύου που σήμερα μετρά 11 στην Αθήνα -με το κατάστημα στην Ερμού να αποτελεί την τελευταία άφιξη- και 6 στη Θεσσαλονίκη.
Σήμερα η εταιρεία έχει πετύχει το 60% των προϊόντων που πωλούνται να φέρουν το brand NAK, με το υπόλοιπο 40% να αφορά διεθνείς μάρκες και τον τζίρο της εταιρείας να τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 20%.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό