Η κλιματική κρίση και η υπερθέρμανση των θαλασσών αναγκάζει πολλά είδη ψαριών να μετακινούνται από τις τροπικές περιοχές προς τους πόλους, γεγονός που αλλάζει τη σύνθεση των αλιευμάτων στις υποτροπικές, εύκρατες και υποπολικές περιοχές. Τη διαπίστωση αυτή κάνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής του Εργαστηρίου Ιχθυολογίας ΑΠΘ, καθηγητής Τμήματος Βιολογίας, Αθανάσιος Τσίκληρας, με αφορμή το 22ο Ετήσιο Συμπόσιο της FishBase, με τίτλο «Fishes in changing ecosystems», το οποίο διοργανώνεται από το Εργαστήριο Ιχθυολογίας και ξεκινάει σήμερα στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του ΑΠΘ.
Σύμφωνα με τον κ. Τσίκληρα, κλασικό παράδειγμα της μετακίνησης των ψαριών, λόγω της υπερθέρμανσης, είναι τα είδη που έρχονται από τη Λεβαντίνη, όπως ο λαγοκέφαλος, το λεοντόψαρο και ο γερμανός, τα οποία αυξάνονται και εξαπλώνονται με την άνοδο της θερμοκρασίας. Στο νότιο Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα έχουν ήδη συνηθίσει να βλέπουν αυτά τα είδη -σύμφωνα με τον καθηγητή- κάτι που ίσως θα μπορούσε να είχε αποτραπεί, αν είχαμε διασφαλίσει υψηλότερη βιομάζα των ενδημικών ψαριών, οπότε η είσοδος των ξενικών ειδών θα ήταν δυσκολότερη.
Κλιματική αλλαγή: Νέο ρεκόρ κατέγραψε η μέση ημερήσια θερμοκρασία της επιφάνειας της Μεσογείου
Υπεραλίευση και κλιματική κρίση
«Αν είχαμε διασφαλίσει πιο υγιές οικοσύστημα στο Αιγαίο, καταπολεμώντας την υπεραλίευση, θα είχαμε λιγότερα ξενικά είδη και λιγότερα προβλήματα που σχετίζονται με ανισορροπία του οικοσυστήματος», λέει ο κ. Τσίκληρας. «Σκεφτείτε επίσης», συνεχίζει, «ότι πριν από 10 χρόνια, ο γαύρος έφτασε ξανά στη βόρεια θάλασσα και στη Βαλτική, όπου είχαν να τον δουν 50 χρόνια, γιατί οι κλιματικές συνθήκες ευνόησαν την εξάπλωσή του σε εκείνα τα μέρη», κάτι που αφορά την κλιματική κρίση.
Η εναρκτήρια ομιλία του Συμποσίου θα δοθεί από τον καθηγητή στο University of British Columbia του Καναδά και επίτιμο διδάκτορα του Τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ, Daniel Pauly. Ο Daniel Pauly έχει συγγράψει περισσότερες από 1000 επιστημονικές δημοσιεύσεις και περίπου 20 βιβλία που πραγματεύονται τη βιολογία των θαλάσσιων οργανισμών και τη διαχείριση των πληθυσμών τους, ενώ ήταν από τους πρώτους επιστήμονες που έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις οικοσυστημικές επιπτώσεις της υπεραλίευσης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Latest News
Τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πατούν γκάζι για να εξασφαλίσουν... το καλύτερο τσιπ
Τα κυβερνητικά κίνητρα βοήθησαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απογειωθούν στην Κίνα
Το καλοκαίρι δεν είναι πια όπως παλιά – Τι μας δίδαξε το φετινό
Φαινόμενα όπως υψηλές θερμοκρασίες, ξηρασία, πλημμύρες, πυρκαγιές θα τα βλέπουμε όλο και πιο συχνά προειδοποιούν οι ειδικοί
Τι αλλαγές επιφέρει στις ασφαλιστικές η κλιματική κρίση
Οι ακραίες καιρικές συνθήκες αναγκάζουν τους ασφαλιστές να αντιμετωπίσουν την κλιματική κρίση
Πως η Lego σχεδιάζει να κάνει πιο πράσινα τουβλάκια
Το επιπλέον κόστος δεν θα βαρύνει τους καταναλωτές
Στερεύει επικίνδυνα ο Μόρνος - Αναδύονται τα σπίτια που ήταν βυθισμένα στα νερά
Στο χωριό Κάλλιο Φωκίδας οι κάτοικοι κάθε μέρα παρατηρούν τη λίμνη του Μόρνου να μειώνεται με γρήγορους ρυθμούς
Μετά την κρίση χρέους η Ελλάδα μπροστά σε μια νέα κρίση
Συγκλονιστικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο θα έχει στο άμεσο μέλλον η κλιματική αλλαγή. Η περίπτωση της Ελλάδας που βρίσκεται ήδη αντιμέτωπη με ακόμη μια οικονομική δοκιμασία.
Φρένο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση [γράφημα]
Βουτιά 37% στις πωλήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία
Λιγότερη αλλά καλύτερη - Πώς επηρεάζει η κλιματική κρίση την οινοπαραγωγή
Η ζέστη, σε συνδυασμό με την ξηρασία, επιβάρυνε το εύθραυστο ηλεκτρικό δίκτυο της περιοχής, μείωσε τα βασικά αποθέματα νερού και οδήγησε σε πλήρως κατεστραμμένες καλλιέργειες
Συμμετοχή ΔΕΗ στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανακύκλωσης «THE GREEN CITY»
Οι εκπαιδευτές του προγράμματος επισκέφθηκαν σχολεία της Περιφέρειας Αττικής και ενημέρωσαν τους μαθητές για τη σημασία της ανακύκλωσης
Πατούν γκάζι τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Βρετανία
Οι καταναλωτές στη Βρετανία σταδιακά υιοθετούν την ελκυστικότητα των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων